Δευτέρα 5 Αυγούστου 2013

... η ΝΕΡΙΤ είναι σε καθεστώς θεσμικής ανωμαλίας ...

*
Ανασυγκρότηση
***
*


Δεν κατοχυρώνεται θεσμικά
η προκήρυξη προσλήψεων για τη “Δ.Τ.”!



Πως παρανομεί η κυβέρνηση - Ποια είναι η νομική λύση

“Ελπίζω, το συντομότερο δυνατό να εκπέμψει η ΕΡΤ, γιατί όπως και να το κάνουμε όσο δεν εκπέμπει ύστερα από την έκδοση της απόφασης της επιτροπής αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, βρισκόμαστε υπό καθεστώς θεσμικής ανωμαλίας” είπε και εξήγησε: Δεν αναζητούμε ούτε προθέσεις, ούτε υπαίτιους, αλλά αυτό είναι μια πραγματικότητα, την οποία διαπιστώνει το Συμβούλιο Επικρατείας. Όσο αυτή η ιστορία δεν τελειώνει, υπάρχει πρόβλημα”. Στη συζήτηση στη Βουλή για τη ΝΕΡΙΤ, ο καθηγητής της Νομικής, Προκόπης Παυλόπουλος είχε έγκαιρα προειδοποιήσει πως είναι παράνομη και η αντισυνταγματική η λειτουργία της “Δημόσιας Τηλεόρασης”.

Το “Π” σήμερα παρουσιάζει εκτενή αποσπάσματα από το άρθρο του Λέκτορα του Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ, Ακρίτα Καϊδατζή, στο περιοδικό Δίκαιο Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης & Επικοινωνίας στο οποίο αναφέρει κατηγορηματικά πως εκ του νόμου, ο Γκίκας Μάναλης δεν έχει καμία δικαιοδοσία, πέραν από της εκκαθάρισης της ΕΡΤ ΑΕ, άρα δεν μπορεί να προκηρύσσει διαγωνισμό για φορέα που δεν υφίσταται. Και ακόμη πως η μόνη λύση που δεν παραβιάζει το Σύνταγμα είναι η ανάκληση της κοινής υπουργικής απόφασης περί του λουκέτου στην ΕΡΤ, μέχρι να συσταθεί η ΝΕΡΙΤ.

Ο Α. Καϊδατζής απαντάει πως η απόφαση του Τμήματος Αναστολών του ΣτΕ “μπορεί να εκτελεστεί, δηλαδή μόνο με όρους νομιμότητας” “Και στο περιεχόμενο αυτής της νομιμότητας, μάς λέει η απόφαση, ανήκει και ο χαρακτήρας της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης ως λειτουργικής δημόσιας υπηρεσίας” Το καθοριστικό εκείνος “που θα επαναλειτουργήσει προσωρινά τη δημόσια ραδιοτηλεόραση θα πρέπει να είναι φορέας δημόσιας υπηρεσίας” Τι σημαίνει αυτό; Κατά το Λέκτορα του Συνταγματικού Δικαίου “σημαίνει καταρχάς ότι προσωρινός ή μεταβατικός φορέας της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης δεν μπορεί να είναι το πρόσωπο που ορίστηκε ως ειδικός διαχειριστής της περιουσίας της πρώην ΕΡΤ”. Η εξουσία που ο νόμος τού δίνει περιορίζεται σε ό,τι αφορά την «τύχη της περιουσίας του καταργούμενου νομικού προσώπου, όπως και των τυχόν θυγατρικών του». Υπογραμμίζει πως από πουθενά στο νόμο και από κανένα νόμο δεν προκύπτει ότι ο ίδιος θα μπορούσε να καταστεί φορέας μιας δημόσιας υπηρεσίας, ώστε να λειτουργήσει τη δημόσια ραδιοτηλεόραση.

Για τον Α. Καϊδατζή η μόνη λύση είναι “οι συναρμόδιοι υπουργοί να εκδώσουν μιαν απόφαση που θα ανακαλεί προσωρινά, μέχρι δηλαδή τη σύσταση νέου φορέα, αλλά στο σύνολό της την ΚΥΑ της 11.6.2013. Γνωρίζει πως “ αυτή η νομικά τόσο απλή λύση φαίνεται ότι, για την κυβέρνηση, αποκλείεται πολιτικά”. Παρατηρεί όμως πως “για όσο διάστημα όμως δεν εκπέμπει δημόσια ραδιοτηλεόραση, η νομιμότητα θα εξακολουθεί να παραβιάζεται” Καθώς “κατά παράβαση της αρχής της συνεχούς λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών, δεν παρέχεται η δημόσια ραδιοτηλεοπτική υπηρεσία. Και διότι, κατά παράβαση της υποχρέωσης συμμόρφωσης στις δικαστικές αποφάσεις, εξακολουθεί να μην εκτελείται η, άμεσα εκτελεστή, απόφαση της Επιτροπής Αναστολών.”


***
Περισσότερες από 8.000 αιτήσεις
για 2μηνες συμβάσεις
στην ανυπόστατη “Δ.Τ.”

Σε 8.044 έχουν ανέλθει οι αιτήσεις, στη πρώτη φάση της διαδικασίας, για πρόσληψη στο φορέα της “Δημόσιας Τηλεόρασης”.


Υπενθυμίζεται ότι προκηρύχθηκαν αρχικώς 589 θέσεις, διάρκειας 2 μηνών για το μεταβατικό τηλεοπτικό φορέα και η προθεσμία γι’ αυτές έληξε το βράδυ του Σαββάτου.

Προηγήθηκε το λουκέτο στην ΕΡΤ που προκάλεσε επιβάρυνση του Προϋπολογισμού και 2.907 απολύσεις.
---
πηγή: Τυπολογίες
---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου