*
Ανασυγκρότηση
***
*
Ολο κλαίμε για τις εφημερίδες, όλο λέμε ότι έφτασε η ώρα να εξαφανισθούν από προσώπου γης σαν τους δεινόσαυρους (και θα μας γυρίζει ταινία ο Σπίλμπεργκ;) κι όλο αντέχει το χαρτί στην επίθεση των ηλεκτρονίων.
Θέλετε στοιχεία; Να δώσω στοιχεία! Μόλις 0,9% έπεσαν παγκοσμίως οι κυκλοφορίες των εφημερίδων μέσα στο 2012, συγκρινόμενες με την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Και γι' αυτό φταίνε η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη, οι αναπτυγμένες αγορές δηλαδή, ενώ η Ασία, η Ωκεανία και η Νότια Αμερική εμφάνισαν άνοδο. Αλλά και στις αναπτυγμένες αγορές δεν είναι όλα τα μηνύματα αρνητικά. Κι αυτό γιατί οι αναγνώστες των εφημερίδων χαρίζουν ίσο χρόνο στις χάρτινες και στις ηλεκτρονικές εκδόσεις τους. Αρα, τις θέλουν ως προϊόντα, έστω κι αν αλλάζει το «μέσο» διανομής του περιεχομένου τους!
Η έρευνα
Να δούμε τα νούμερα αναλυτικά, όπως τα ανακοίνωσε η Παγκόσμια Ενωση Εφημερίδων (WAN), ξεκινώντας από τα γενικά. Πρώτον, περισσότεροι από τους μισούς ενηλίκους του ντουνιά (προσαρμόζομαι στο τουρκικό κλίμα των ημερών!) διαβάζουν εφημερίδες. Αυτό μας κάνει 2,5 δισεκατομμύρια άτομα ανά την υδρόγειο, ενώ άλλα 600 εκατομμύρια διαβάζουν τις ηλεκτρονικές εκδόσεις των φύλλων. Η βιομηχανία των εφημερίδων έχει κάθε χρόνο κύκλο εργασιών μεγαλύτερο των 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τόσο οι κυκλοφοριακές όσο και οι διαφημιστικές τάσεις διαφέρουν πολύ, ανάλογα με την περιοχή και τη χώρα.
Σε γενικές γραμμές, οι κυκλοφορίες των εφημερίδων έπεσαν κατά 0,9% παγκοσμίως το 2012 και κατά 2,2% την πενταετία 2008-2012, κυρίως εξαιτίας των επιδόσεων των φύλλων στην Ευρώπη. Πόσο άσχημα τα πήγε η γηραιά ήπειρος; Το 2012 έπεσαν οι κυκλοφορίες των εφημερίδων κατά 5,3% στη δυτική Ευρώπη και κατά 8,2% στην ανατολική. Σε ορίζοντα πενταετίας αυτό μας κάνει -24,7 % στη δυτική Ευρώπη και -27,4% στην ανατολική. Καταστροφή εν ολίγοις, με τη Δανία, όπου γυρίζονται οι ωραίες τηλεοπτικές σειρές, να κρατάει τα σκήπτρα στην πτώση. Κρατιέστε; Κρατηθείτε, γιατί στην «Ελλάδα του Βορρά» (κάπως έτσι δεν το έβλεπε το θέμα ο Γιώργος Παπανδρέου;) οι κυκλοφορίες των εφημερίδων έπεσαν κατά 41,9% την πενταετία 2008-2012.
Πρόκειται για παγκόσμιο ρεκόρ, καθώς ακόμη και στη θαλασσοπνιγμένη Ρωσία, που είναι δεύτερη από το τέλος, η πτώση άγγιξε μόλις το 38,7%!
Τέλος πάντων, να συνεχίσουμε με τα στοιχεία. Στη Βόρεια Αμερική είχαμε πτώση 6,6% το 2012 και 13% την πενταετία και στη Μέση Ανατολή κάθοδο 1,4% για πέρυσι. Και πάμε τώρα στα καλά νέα. Στην άνοδο των κυκλοφοριών με 1,2 % στην Ασία για το 2012 και 9,8 % για την πενταετία. Ανοδο είχαμε και στην Ωκεανία με 3,5% για το 2012 και 1% για την πενταετία. Ενα ελάχιστο «συν» κατέγραψε πέρυσι και η Λατινική Αμερική (0,1%), ενώ φύσαγε στην πενταετία η Μέση Ανατολή και η Βόρεια Αφρική με +10,5%.
Στις διαφημιστικές δαπάνες δεν τα πήγαν καλά οι εφημερίδες με πτώση 2,2% το 2012 και 22% στην πενταετία. Κύριες υπαίτιοι οι Ηνωμένες Πολιτείες, που κατέγραψαν πτώση 42% από το 2008 ώς το 2012, εξαιτίας της μετανάστευσης των μικρών αγγελιών στο Ιντερνετ.
Μοιρασμένος χρόνος...
Να κλείσω με μία ακόμη καλή είδηση: στις ΗΠΑ, στη Γαλλία και στη Γερμανία, όπου τα μετράνε αυτά τα πράγματα, βρήκαν οι άνθρωποι της WAN ότι οι αναγνώστες αφιερώνουν ίσο χρόνο στις εκδοχές των εφημερίδων σε χαρτί και σε ηλεκτρονικές ταμπλέτες. Αρα, αφομοιώνουν τη νέα κουλτούρα των φύλλων και τους δείχνουν εμπιστοσύνη. Να μπορούσαμε τώρα να μεταφράσουμε αυτή την εμπιστοσύνη σε λεφτά...
Ανασυγκρότηση
***
*
Το χαρτί αντέχει ακόμη
Μόλις 0,9% έπεσαν οι κυκλοφορίες των εφημερίδων το 2012, ενώ οι αναγνώστες χαρίζουν ίσο χρόνο ενημέρωσης στις έντυπες και στις ηλεκτρονικές εκδόσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της Παγκόσμιας Ενωσης Εφημερίδων (WAN)
Ολο κλαίμε για τις εφημερίδες, όλο λέμε ότι έφτασε η ώρα να εξαφανισθούν από προσώπου γης σαν τους δεινόσαυρους (και θα μας γυρίζει ταινία ο Σπίλμπεργκ;) κι όλο αντέχει το χαρτί στην επίθεση των ηλεκτρονίων.
Θέλετε στοιχεία; Να δώσω στοιχεία! Μόλις 0,9% έπεσαν παγκοσμίως οι κυκλοφορίες των εφημερίδων μέσα στο 2012, συγκρινόμενες με την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Και γι' αυτό φταίνε η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη, οι αναπτυγμένες αγορές δηλαδή, ενώ η Ασία, η Ωκεανία και η Νότια Αμερική εμφάνισαν άνοδο. Αλλά και στις αναπτυγμένες αγορές δεν είναι όλα τα μηνύματα αρνητικά. Κι αυτό γιατί οι αναγνώστες των εφημερίδων χαρίζουν ίσο χρόνο στις χάρτινες και στις ηλεκτρονικές εκδόσεις τους. Αρα, τις θέλουν ως προϊόντα, έστω κι αν αλλάζει το «μέσο» διανομής του περιεχομένου τους!
Η έρευνα
Να δούμε τα νούμερα αναλυτικά, όπως τα ανακοίνωσε η Παγκόσμια Ενωση Εφημερίδων (WAN), ξεκινώντας από τα γενικά. Πρώτον, περισσότεροι από τους μισούς ενηλίκους του ντουνιά (προσαρμόζομαι στο τουρκικό κλίμα των ημερών!) διαβάζουν εφημερίδες. Αυτό μας κάνει 2,5 δισεκατομμύρια άτομα ανά την υδρόγειο, ενώ άλλα 600 εκατομμύρια διαβάζουν τις ηλεκτρονικές εκδόσεις των φύλλων. Η βιομηχανία των εφημερίδων έχει κάθε χρόνο κύκλο εργασιών μεγαλύτερο των 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τόσο οι κυκλοφοριακές όσο και οι διαφημιστικές τάσεις διαφέρουν πολύ, ανάλογα με την περιοχή και τη χώρα.
Σε γενικές γραμμές, οι κυκλοφορίες των εφημερίδων έπεσαν κατά 0,9% παγκοσμίως το 2012 και κατά 2,2% την πενταετία 2008-2012, κυρίως εξαιτίας των επιδόσεων των φύλλων στην Ευρώπη. Πόσο άσχημα τα πήγε η γηραιά ήπειρος; Το 2012 έπεσαν οι κυκλοφορίες των εφημερίδων κατά 5,3% στη δυτική Ευρώπη και κατά 8,2% στην ανατολική. Σε ορίζοντα πενταετίας αυτό μας κάνει -24,7 % στη δυτική Ευρώπη και -27,4% στην ανατολική. Καταστροφή εν ολίγοις, με τη Δανία, όπου γυρίζονται οι ωραίες τηλεοπτικές σειρές, να κρατάει τα σκήπτρα στην πτώση. Κρατιέστε; Κρατηθείτε, γιατί στην «Ελλάδα του Βορρά» (κάπως έτσι δεν το έβλεπε το θέμα ο Γιώργος Παπανδρέου;) οι κυκλοφορίες των εφημερίδων έπεσαν κατά 41,9% την πενταετία 2008-2012.
Πρόκειται για παγκόσμιο ρεκόρ, καθώς ακόμη και στη θαλασσοπνιγμένη Ρωσία, που είναι δεύτερη από το τέλος, η πτώση άγγιξε μόλις το 38,7%!
Τέλος πάντων, να συνεχίσουμε με τα στοιχεία. Στη Βόρεια Αμερική είχαμε πτώση 6,6% το 2012 και 13% την πενταετία και στη Μέση Ανατολή κάθοδο 1,4% για πέρυσι. Και πάμε τώρα στα καλά νέα. Στην άνοδο των κυκλοφοριών με 1,2 % στην Ασία για το 2012 και 9,8 % για την πενταετία. Ανοδο είχαμε και στην Ωκεανία με 3,5% για το 2012 και 1% για την πενταετία. Ενα ελάχιστο «συν» κατέγραψε πέρυσι και η Λατινική Αμερική (0,1%), ενώ φύσαγε στην πενταετία η Μέση Ανατολή και η Βόρεια Αφρική με +10,5%.
Στις διαφημιστικές δαπάνες δεν τα πήγαν καλά οι εφημερίδες με πτώση 2,2% το 2012 και 22% στην πενταετία. Κύριες υπαίτιοι οι Ηνωμένες Πολιτείες, που κατέγραψαν πτώση 42% από το 2008 ώς το 2012, εξαιτίας της μετανάστευσης των μικρών αγγελιών στο Ιντερνετ.
Μοιρασμένος χρόνος...
Να κλείσω με μία ακόμη καλή είδηση: στις ΗΠΑ, στη Γαλλία και στη Γερμανία, όπου τα μετράνε αυτά τα πράγματα, βρήκαν οι άνθρωποι της WAN ότι οι αναγνώστες αφιερώνουν ίσο χρόνο στις εκδοχές των εφημερίδων σε χαρτί και σε ηλεκτρονικές ταμπλέτες. Αρα, αφομοιώνουν τη νέα κουλτούρα των φύλλων και τους δείχνουν εμπιστοσύνη. Να μπορούσαμε τώρα να μεταφράσουμε αυτή την εμπιστοσύνη σε λεφτά...
---
πηγή: Χρήστος Ξανθάκης
---
---
*
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου