*
Ανασυγκρότηση
***
*
Ανασυγκρότηση
***
*
“Η αλήθεια για το Αγγελιόσημο”
Η παράταξη “Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία” κατέθεσε επιστολή προς το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ για το μείζον ζήτημα του Αγγελιόσημου. Ακολουθεί το κείμενο:
Προς: Το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
H παράταξή μας «Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία» δηλώνει προς πάσα κατεύθυνση και το επανέλαβε προχθές και στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΣΗΕΑ ότι το Αγγελιόσημο βάλλεται με αμφισβητούμενα, αν όχι σκοπίμως παραποιημένα, στοιχεία, τα οποία δημιουργούν μία παντελώς διαστρεβλωμένη εικόνα από την πραγματική κατάσταση.
Συγκεκριμένα, η προκαταρκτική έκθεση του ΟΟΣΑ περί ανταγωνιστικού πλαισίου στη χώρα μας, που παρήγγειλε το Υπουργείο Ανάπτυξης και παρουσιάστηκε, επισήμως, χθες, εισηγείται την κατάργηση του Αγγελιοσήμου, που εισπράττεται από τα Ταμεία των δημοσιογράφων, με το επιχείρημα ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα αυξήσει κατά 1,8 δισ. Ευρώ(!) ετησίως την καταναλωτική ικανότητα των πολιτών και τη διαφημιστική αγορά.
Ωστόσο, η έκθεση είναι σαφώς «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα των διαφημιστικών εταιρειών (για τις οποίες γίνεται, συνεχώς, αναφορά) αλλά και των μεγάλων πολυεθνικών, για τις οποίες, σε άλλο σημείο, η ίδια Έκθεση εισηγείται να αρθεί παντελώς η υποχρέωση δημοσίευσης των ισολογισμών τους!
Η προσέγγιση της μελέτης στο ζωτικό – για τον Κλάδο μας – θέμα του Αγγελιόσημου:
1) είναι τελείως θεωρητική (δεν εστιάζεται σε οικονομικά στοιχεία της εγχώριας διαφημιστικής αγοράς),
2) αποτελεί, απλώς και μόνο, μία εκτίμηση που προκύπτει από τη σύγκριση των ελληνικών δεδομένων με τα αντίστοιχα της Αυστρίας, ό-που, επίσης, εφαρμόζεται αγγελιόσημο στη διαφημιστική δαπάνη 5% από το 2000.
Ωστόσο, τα νούμερα που προέκυψαν από μία πρώτη έρευνα που κάναμε κάθε άλλο παρά επιβεβαιώνουν την εικόνα που επιχειρεί να επιβάλλει η έκθεση του ΟΟΣΑ και ντόπιοι «καλοθελητές» εντολείς του, οι οποίοι, για να στηρίξουν την «πολιτική» τους, δεν φείσθηκαν δαπανών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ από τα άδεια κρατικά ταμεία.
Συγκεκριμένα, ο συνολικός τζίρος της διαφημιστικής αγοράς το 2011 (περίοδος στην οποία αναφέρεται η παλαιότερη έκθεση του ΟΟΣΑ) δεν ξεπερνάει τα 700 εκατ. Ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το συνολικό ποσό από το αγγελιόσημο που προσμετρείται με το 20% στον Τύπο και 21,5% στην τηλεόραση επί του διαφημιστικού τζίρου κινείται το πολύ στα 140 εκατ. Ευρώ. Ποσό που ελάχιστα μπορεί να στηρίξει τον ισχυρισμό περί επιπτώσεων στην αγορά ύψους 1.8 δισ. Ευρώ.
Αρκεί να σημειωθεί ότι το χρηματοδοτικό κενό της χώρας σήμερα υπολογίζεται από 1,3 έως 1,5 δισ. Ευρώ, για να κατανοήσει κανείς το για ποια μεγέθη μιλάμε και σε ποια επιχειρήματα θα μπορούσε να οδηγήσει όποιον κακόπιστο υποστηρίξει την αναγκαιότητα κατάργησης του Αγγελιοσήμου.
Συνάδελφοι,
Η παράταξή μας αμφισβητεί έντονα τα στοιχεία αυτά και ζήτησε κατά την προχθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ να γίνει τάχιστα έρευνα για να διαπιστωθούν τα πλήρη και ακριβή στοιχεία, ώστε να έχει ο Κλάδος μας σαφή εικόνα και το αδιαπραγμάτευτο επιχείρημα ότι το Αγγελιόσημο, εκτός από «οιωνεί εργοδοτική εισφορά», δεν επηρεάζει τα δημοσιονομικά μεγέθη.
Προτείνουμε, λοιπόν, όπως η έρευνα να γίνει από τους ίδιους τους εκπροσώπους των ΜΜΕ στην ΕΣΗΕΑ με μια απλή ερώτηση προς το λο-γιστήριο του κάθε Μέσου, προκειμένου να διαπιστωθεί το μέγεθος του διαφημιστικού τζίρου, καθώς – λόγω οικονομικής κρίσης – έχει καταργηθεί με νόμο η υποχρέωση των επιχειρηματιών των ΜΜΕ να καταθέτουν τον τιμοκατάλογό τους στις ΔΟΥ. Ως εκ τούτου, έχει εκλείψει ένα ισχυρό τυπικό «εργαλείο» για τη μέτρηση της διαφημιστικής αγοράς. Με δεδομένο ότι, στην παρούσα φάση, δεν προσφέρεται αυτό το «εργαλείο», οι μετρήσεις που γίνονται από οποιονδήποτε φορέα, εντός ή και εκτός Ελλάδος, είναι έωλες και απορριπτέες.
Καλούμε το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ να προχωρήσει άμεσα σε αυτή την έρευνα, ώστε να έχουμε τα επιχειρήματα που θα αντικρούουν με πραγμα-τικά στοιχεία τους καλοθελητές, που έσπευσαν να «μελετήσουν» τα μεγέθη, έναντι αδράς – απ’ ό,τι πληροφορούμαστε – αμοιβής, σε βάρος του Προϋπολογισμού της χώρας .
Συνάδελφοι,
Επειδή, όμως, το Αγγελιόσημο δεν είναι οικονομικό ζήτημα – σαν «φόρος υπέρ τρίτων», όπως παρουσιάζεται – αλλά καθαρά πολιτικό θέμα, (δεδομένου ότι υποκαθιστά εργοδοτική εισφορά, την οποία σήμερα οι εκδότες δεν καταβάλλουν με αποφάσεις της Πολιτείας), η παράταξή μας δηλώνει, σαφώς και κατηγορηματικώς, ότι σ’ αυτή την κρίσιμη μάχη οφείλουν άπαντες να συστρατευτούν, πέρα από κομματικούς και συνδικαλιστικούς φραγμούς με αδιαπραγμάτευτη θέση: τη διατήρηση του αγγελιοσήμου ως έχει σήμερα.
Αυτή είναι η πραγματικότητα και πάνω σ’ αυτή θα παλέψουμε.
Συναδελφικά,
Χρήστος Κυρίτσης, Αγγελική Γυπάκη
---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου