*
Ανασυγκρότηση
***
*
Μπορεί για τη λεγόμενη συνολική διαφημιστική δαπάνη να μην έχουμε πλήρη εικόνα, για τα όσα όμως ξοδεύουν οι τράπεζες για τη... διαφήμιση των προϊόντων τους υπάρχουν επεξεργασμένα στοιχεία που δίνουν μια σχετικά ξεκάθαρη εικόνα.
Και σύμφωνα με αυτά φαίνεται ότι στο εννεάμηνο του 2016 πέντε πιστωτικά ιδρύματα (ΕΘΝΙΚΗ, ALPHA, ΠΕΙΡΑΙΩΣ, EUROBANG, ATTICA) για την προβολή τους σε ΜΜΕ έδωσαν περίπου 32,214 εκατ. ευρώ.
Τα περισσότερα εξ αυτών πήγαν στον όμιλο Αλαφούζου (3,064 εκατ. ευρώ) και ακολούθησε ο όμιλος Κυριακού (2,208 εκατ. ευρώ). Κι εδώ αρχίζουν τα αν μη τι άλλο... περίεργα.
Ο Θέμος Αναστασιάδης με το «Πρώτο Θέμα», ουσιαστικά δύο σάιτ κι ένα περιοδικό εμφανίζεται στην τρίτη θέση με 2,056 εκατ. ευρώ, μπροστά δηλαδή από τα μέσα του Δημήτρη Κοντομηνά (1,807 εκατ. ευρώ) που διαθέτει ένα κανάλι εθνικής εμβέλειας, τον ALPHA, και δύο ραδιοσταθμούς.
Ξεπερνάει τον ΔΟΛ του Σταύρου Ψυχάρη (1,790 εκατ. ευρώ), τον Πήγασο του Φώτη Μπόμπολα (1,690 εκατ. ευρώ) αλλά και τα μέσα της οικογένειας Βαρδινογιάννη (1,390 εκατ. ευρώ) με ένα κανάλι εθνικής εμβέλειας, το STAR, δύο ραδιοσταθμούς κ.ά.
Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο… αξιοπερίεργα όσο προχωράει η λίστα με τα στοιχεία προς τα κάτω.
Για παράδειγμα, στα ΜΜΕ του Ι. Κουρτάκη (εβδομαδιαίες εφημερίδες «Παραπολιτικά», «Καρφί», «Επένδυση» και σάιτ) πάνε 817.000 ευρώ όταν σε άλλα μέσα ενημέρωσης με καθημερινή κυκλοφορία και έκδοση Σαββατοκύριακου τα οποία διαθέτουν και σάιτ πάνε πολύ λιγότερα.
Για παράδειγμα, στον «Ελεύθερο Τύπο» των Σκαναβή - Μπενέκου (534.645 ευρώ).
Αλλά ακόμα λιγότερα στη δική μας «Εφημερίδα των Συντακτών», που βρίσκεται καθημερινά στην πρώτη πεντάδα πωλήσεων και με την έκδοση του Σαββατοκύριακου πιάνει τη δεύτερη συνήθως θέση, έχουν δοθεί μόλις 301.012 ευρώ.
Λιγότερα από όσα έχουν κατευθυνθεί ακόμα και προς την «Αυγή» (326.303 ευρώ).
Πολύ λιγότερα όμως και από άλλους που διαθέτουν μόνο διαδικτυακά ΜΜΕ ή και κάποιες περιοδικές εκδόσεις, όπως ο Θ. Φιλιππόπουλος στον οποίο έχουν δοθεί 496.500 ευρώ ή ο Π. Κωστάκης που με δύο ραδιοσταθμούς παίρνει 447.315 ευρώ ή πολύ περισσότερο ο Γ. Παπανικολάου που μόνο με διαδικτυακά μέσα όπως euro2day.gr, in2life.gr κ.λπ. φαίνεται να λαμβάνει 404.982 ευρώ.
Στα ΜΜΕ του Ι. Φιλιππάκη («Δημοκρατία», «Espresso», «Εστία») έχουν δοθεί 436.370 ευρώ, ενώ και τα διαδικτυακά του Δ. Γιαννακόπουλου (newsbomb..gr, cnn.gr, gossiptv.gr κ.α.) έχουν λάβει 399.201 ευρώ.
Αξιο απορίας είναι γιατί οι τράπεζες φαίνεται να ξοδεύουν για τη διαφήμισή τους χρηματικά ποσά από 150.000 έως και 300.000 ευρώ σε κάποιους που έχουν μόνο σάιτ, κάποιες δωρεάν εβδομαδιαίες εκδόσεις ή ακόμα και σε περιφερειακά ΜΜΕ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα σάιτ του Ν. Ευαγγελάτου (newsit.gr, zappit.gr, onalert.gr, tlife.gr κ.ά.) έχουν δοθεί 269.997 ευρώ και ακολουθεί από κοντά ο Εμ. Χαλκιαδάκης με περιφερειακά ΜΜΕ (Κρήτη TV κ.ά.) με 269.045 ευρώ.
Στον Μ. Τριανταφυλλόπουλο (zougla.gr κ.ά.) έχουν δοθεί 256.140 ευρώ, στον Αντ. Δελατόλα («Το Ποντίκι») 247.549 ευρώ, στον Χρ. Ράπτη (iefimerida.gr) 234.118 ευρώ, στον Π. Λεωτσάκο (bankingnews.gr) 232.900 ευρώ, στον Χρ. Κοπελούζο (newsbeast.gr κ.ά.) 206.020, στον Λάκη Λαζόπουλο (altsantiri.gr) 192.510 ευρώ και πάει λέγοντας.
Προχωρώντας προς τα κάτω στη συγκεκριμένη λίστα τα ποσά μπορεί να μικραίνουν αλλά από γνώστες της αγοράς ειδικά ορισμένα θεωρούνται και υψηλά σε σχέση με το μέσο ενημέρωσης αλλά και… δυσανάλογα σε σύγκριση με τα χρήματα που δίνονται σε άλλα ΜΜΕ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην «Αποψη» του Β. Μητρόπουλου έχουν δοθεί 129.000 ευρώ και στο «Παρόν» του Μ. Κουρή 123.793 ευρώ.
Το «Χωνί» του Μ. Κακλαμάνου έχει λάβει 123.146 ευρώ, η «Free Sunday» του Γ. Κύρτσου 120.915 ευρώ, τα διαδικτυακά του Τ. Χατζή (κυρίως το newpost.gr) 122.738 ευρώ, ενώ τα Deal news και Press Time του Π. Δημητριάδη 152.020 ευρώ και το Crash του Γιώργου Τράγκα 152.200 ευρώ!
Στο liberal.gr του Θ. Μαυρίδη έχουν δοθεί 168.788 ευρώ, στα διαδικτυακά του ομίλου Μάρη (24Media) 161.303 ευρώ και στο matrix24.gr του Ν. Φελέκη 157.840 ευρώ.
Το protagon.gr του Χρ. Μεμή έχει λάβει 113.744 ευρώ, το thetoc.gr της Ελλης Στάη 109.521 ευρώ και ο ραδιοσταθμός «Στο Κόκκινο» 102.940 ευρώ.
Η Athens Voice του Φ. Γεωργελέ έχει λάβει 101.067 ευρώ, η Lifo του Στ. Τσαγκαρουσιάνου 84.628 ευρώ ενώ σε άλλα περιφερειακά του Σπ. Καμπιώτη (Ιόνιαν Channel κ.ά.) έχουν δοθεί 81.243 ευρώ και του Β. Σκουταρά (Ράδιο Κρήτη κ.ά.) 80.164 ευρώ.
Ακόμα και στα… μέσα («Ακρόπολη», «Επικαιρότητα» κ.ά., με… ανύπαρκτες κυκλοφορίες) του Π. Μαυρίκου (κατηγορήθηκε για εκβιασμό και σκοτώθηκε με το αυτοκίνητό του στην Αττική οδό) φαίνεται ότι είχαν δοθεί μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβριο 52.500 ευρώ!
Προφανώς οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να διασπείρουν με τέτοιο τρόπο τα διαφημιστικά τους ώστε να απευθύνονται στο μεγαλύτερο δυνατό κοινό.
Ομως ειδικά σε ορισμένες περιπτώσεις αν μη τι άλλο θα πρέπει να τηρούν κάποιες… αναλογίες με βάση τη διείσδυση των ΜΜΕ, τις κυκλοφορίες, την αναγνωσιμότητά τους και πάει λέγοντας.
Γιατί συχνά δημιουργούνται εύλογες… απορίες για τον τρόπο με τον οποίο μοιράζεται η τράπουλα στα μέσα και ειδικά σε ορισμένους γνωστούς και μη εξαιρετέους.
*
Ερωτήματα για τις «διαδρομές»
της τραπεζικής διαφήμισης...
Μπορεί για τη λεγόμενη συνολική διαφημιστική δαπάνη να μην έχουμε πλήρη εικόνα, για τα όσα όμως ξοδεύουν οι τράπεζες για τη... διαφήμιση των προϊόντων τους υπάρχουν επεξεργασμένα στοιχεία που δίνουν μια σχετικά ξεκάθαρη εικόνα.
Και σύμφωνα με αυτά φαίνεται ότι στο εννεάμηνο του 2016 πέντε πιστωτικά ιδρύματα (ΕΘΝΙΚΗ, ALPHA, ΠΕΙΡΑΙΩΣ, EUROBANG, ATTICA) για την προβολή τους σε ΜΜΕ έδωσαν περίπου 32,214 εκατ. ευρώ.
Τα περισσότερα εξ αυτών πήγαν στον όμιλο Αλαφούζου (3,064 εκατ. ευρώ) και ακολούθησε ο όμιλος Κυριακού (2,208 εκατ. ευρώ). Κι εδώ αρχίζουν τα αν μη τι άλλο... περίεργα.
Ο Θέμος Αναστασιάδης με το «Πρώτο Θέμα», ουσιαστικά δύο σάιτ κι ένα περιοδικό εμφανίζεται στην τρίτη θέση με 2,056 εκατ. ευρώ, μπροστά δηλαδή από τα μέσα του Δημήτρη Κοντομηνά (1,807 εκατ. ευρώ) που διαθέτει ένα κανάλι εθνικής εμβέλειας, τον ALPHA, και δύο ραδιοσταθμούς.
Ξεπερνάει τον ΔΟΛ του Σταύρου Ψυχάρη (1,790 εκατ. ευρώ), τον Πήγασο του Φώτη Μπόμπολα (1,690 εκατ. ευρώ) αλλά και τα μέσα της οικογένειας Βαρδινογιάννη (1,390 εκατ. ευρώ) με ένα κανάλι εθνικής εμβέλειας, το STAR, δύο ραδιοσταθμούς κ.ά.
Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο… αξιοπερίεργα όσο προχωράει η λίστα με τα στοιχεία προς τα κάτω.
Για παράδειγμα, στα ΜΜΕ του Ι. Κουρτάκη (εβδομαδιαίες εφημερίδες «Παραπολιτικά», «Καρφί», «Επένδυση» και σάιτ) πάνε 817.000 ευρώ όταν σε άλλα μέσα ενημέρωσης με καθημερινή κυκλοφορία και έκδοση Σαββατοκύριακου τα οποία διαθέτουν και σάιτ πάνε πολύ λιγότερα.
Για παράδειγμα, στον «Ελεύθερο Τύπο» των Σκαναβή - Μπενέκου (534.645 ευρώ).
Αλλά ακόμα λιγότερα στη δική μας «Εφημερίδα των Συντακτών», που βρίσκεται καθημερινά στην πρώτη πεντάδα πωλήσεων και με την έκδοση του Σαββατοκύριακου πιάνει τη δεύτερη συνήθως θέση, έχουν δοθεί μόλις 301.012 ευρώ.
Λιγότερα από όσα έχουν κατευθυνθεί ακόμα και προς την «Αυγή» (326.303 ευρώ).
Πολύ λιγότερα όμως και από άλλους που διαθέτουν μόνο διαδικτυακά ΜΜΕ ή και κάποιες περιοδικές εκδόσεις, όπως ο Θ. Φιλιππόπουλος στον οποίο έχουν δοθεί 496.500 ευρώ ή ο Π. Κωστάκης που με δύο ραδιοσταθμούς παίρνει 447.315 ευρώ ή πολύ περισσότερο ο Γ. Παπανικολάου που μόνο με διαδικτυακά μέσα όπως euro2day.gr, in2life.gr κ.λπ. φαίνεται να λαμβάνει 404.982 ευρώ.
Στα ΜΜΕ του Ι. Φιλιππάκη («Δημοκρατία», «Espresso», «Εστία») έχουν δοθεί 436.370 ευρώ, ενώ και τα διαδικτυακά του Δ. Γιαννακόπουλου (newsbomb..gr, cnn.gr, gossiptv.gr κ.α.) έχουν λάβει 399.201 ευρώ.
Αξιο απορίας είναι γιατί οι τράπεζες φαίνεται να ξοδεύουν για τη διαφήμισή τους χρηματικά ποσά από 150.000 έως και 300.000 ευρώ σε κάποιους που έχουν μόνο σάιτ, κάποιες δωρεάν εβδομαδιαίες εκδόσεις ή ακόμα και σε περιφερειακά ΜΜΕ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα σάιτ του Ν. Ευαγγελάτου (newsit.gr, zappit.gr, onalert.gr, tlife.gr κ.ά.) έχουν δοθεί 269.997 ευρώ και ακολουθεί από κοντά ο Εμ. Χαλκιαδάκης με περιφερειακά ΜΜΕ (Κρήτη TV κ.ά.) με 269.045 ευρώ.
Στον Μ. Τριανταφυλλόπουλο (zougla.gr κ.ά.) έχουν δοθεί 256.140 ευρώ, στον Αντ. Δελατόλα («Το Ποντίκι») 247.549 ευρώ, στον Χρ. Ράπτη (iefimerida.gr) 234.118 ευρώ, στον Π. Λεωτσάκο (bankingnews.gr) 232.900 ευρώ, στον Χρ. Κοπελούζο (newsbeast.gr κ.ά.) 206.020, στον Λάκη Λαζόπουλο (altsantiri.gr) 192.510 ευρώ και πάει λέγοντας.
Προχωρώντας προς τα κάτω στη συγκεκριμένη λίστα τα ποσά μπορεί να μικραίνουν αλλά από γνώστες της αγοράς ειδικά ορισμένα θεωρούνται και υψηλά σε σχέση με το μέσο ενημέρωσης αλλά και… δυσανάλογα σε σύγκριση με τα χρήματα που δίνονται σε άλλα ΜΜΕ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην «Αποψη» του Β. Μητρόπουλου έχουν δοθεί 129.000 ευρώ και στο «Παρόν» του Μ. Κουρή 123.793 ευρώ.
Το «Χωνί» του Μ. Κακλαμάνου έχει λάβει 123.146 ευρώ, η «Free Sunday» του Γ. Κύρτσου 120.915 ευρώ, τα διαδικτυακά του Τ. Χατζή (κυρίως το newpost.gr) 122.738 ευρώ, ενώ τα Deal news και Press Time του Π. Δημητριάδη 152.020 ευρώ και το Crash του Γιώργου Τράγκα 152.200 ευρώ!
Στο liberal.gr του Θ. Μαυρίδη έχουν δοθεί 168.788 ευρώ, στα διαδικτυακά του ομίλου Μάρη (24Media) 161.303 ευρώ και στο matrix24.gr του Ν. Φελέκη 157.840 ευρώ.
Το protagon.gr του Χρ. Μεμή έχει λάβει 113.744 ευρώ, το thetoc.gr της Ελλης Στάη 109.521 ευρώ και ο ραδιοσταθμός «Στο Κόκκινο» 102.940 ευρώ.
Η Athens Voice του Φ. Γεωργελέ έχει λάβει 101.067 ευρώ, η Lifo του Στ. Τσαγκαρουσιάνου 84.628 ευρώ ενώ σε άλλα περιφερειακά του Σπ. Καμπιώτη (Ιόνιαν Channel κ.ά.) έχουν δοθεί 81.243 ευρώ και του Β. Σκουταρά (Ράδιο Κρήτη κ.ά.) 80.164 ευρώ.
Ακόμα και στα… μέσα («Ακρόπολη», «Επικαιρότητα» κ.ά., με… ανύπαρκτες κυκλοφορίες) του Π. Μαυρίκου (κατηγορήθηκε για εκβιασμό και σκοτώθηκε με το αυτοκίνητό του στην Αττική οδό) φαίνεται ότι είχαν δοθεί μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβριο 52.500 ευρώ!
Προφανώς οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να διασπείρουν με τέτοιο τρόπο τα διαφημιστικά τους ώστε να απευθύνονται στο μεγαλύτερο δυνατό κοινό.
Ομως ειδικά σε ορισμένες περιπτώσεις αν μη τι άλλο θα πρέπει να τηρούν κάποιες… αναλογίες με βάση τη διείσδυση των ΜΜΕ, τις κυκλοφορίες, την αναγνωσιμότητά τους και πάει λέγοντας.
Γιατί συχνά δημιουργούνται εύλογες… απορίες για τον τρόπο με τον οποίο μοιράζεται η τράπουλα στα μέσα και ειδικά σε ορισμένους γνωστούς και μη εξαιρετέους.
---
πηγή: www.efsyn.gr
---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*
"Ξεχάσατε" τον Real group. Γιατί ...ξεχνάτε τον κ. Νίκο; Δεν παίρνει κομμάτι από την τραπεζική διαφηστική πίττα το συγκρότημα; Τα πρωτοσέλιδα τα μονοστηλάκια είναι δωρεάν; Δεν νομίζω. Προφανώς ο κ. Νίκος απολαμβάνει ασυλίας ακόμη και στην κριτική.
ΑπάντησηΔιαγραφή