Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

... η διαφήμιση στις ιστοσελίδες πέφτει - θα το αντέξουν; ...

*
Ανασυγκρότηση
***
*

Βουλιάζει η διαφήμιση στα σάιτ

ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ Η ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΤΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ – «ΕΙΝΑΙ ΕΠΟΧΙΚΗ» ΛΕΝΕ ΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΕΣ, ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΜΨΗ

Η επισκεψιμότητα ανεβαίνει στα – μεγάλα τουλάχιστον – σάιτ, πολιτικά και αθλητικά, αλλά η διαφήμιση πέφτει! Πρόκειται για εποχικό φαινόμενο, λένε οι γνωρίζοντας, και αυτό είναι η μισή αλήθεια. Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο υπάρχει σαφής κάμψη στη αγορά της διαφήμισης και αυτό είναι κάτι που απασχολεί στον Τύπο εδώ και δεκαετίες. Παλιότερα, στις εποχές των παχιών αγελάδων, τα περιοδικά έως και τις γιορτές των Χριστουγέννων κυκλοφορούσαν σαν παραφουσκωμένα μπαούλα από το πλήθος τα διαφημιστικών σελίδων. Και από τις 10 Ιανουαρίου ξαφνικά… αδυνάτιζαν και γίνονταν λιπόσαρκα και ολιγοσέλιδα. Τώρα υπάρχουν και άλλοι λόγοι – πέρα από τους παραδοσιακούς – που επηρεάζουν σε αυτό το τετράμηνο το ύψος της διαφημιστικής κίνησης των σάιτ.

Από το εξωτερικό

Κυριότερος από αυτούς είναι τα κάπιταλ κοντρόλ που απετέλεσαν τροχοπέδη στις διαφημίσεις των ιστοσελίδων, επειδή οι περισσότερες ανατίθενται απευθείας από το εξωτερικό και οι συνεχιζόμενοι τραπεζικοί περιορισμοί επηρεάζουν τον χώρο. Ακόμα και αν ξεπερνιούνται προβλήματα διαδικαστικά, η ψυχολογία που δημιουργείται στους διαφημιζόμενους είναι αρνητική. Έτσι, μεγάλες φίρμες, όπως αυτές των αυτοκινήτων, είναι επιφυλακτικές στο να δώσουν καταχωρίσεις στα ελληνικά σάιτ. Ακόμα και μέσω του διαφημιστικού κυκλώματος της Google (όπου οι τιμές είναι σαφώς μικρότερες) η καταχωρίσεις έχουν μειωθεί,.

Ο κέρσορας δείχνει...

Η διαφήμιση στο διαδίκτυο έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στην προβολή προϊόντων και η διαχείρισή της είναι τελείως διαφορετική από ό,τι σε εφημερίδες, τηλεοράσεις και ραδιόφωνα. Στα σάιτ γίνονται έρευνες επί ερευνών για τα ποια θέματα και ποιοι χώροι παίρνουν τα περισσότερα χτυπήματα. Τα μέσα μέτρησης είναι εντυπωσιακά βελτιωμένα. Υπάρχει τρόπος ο οποίος δείχνει πού κατευθύνεται αμέσως ο χρήστης μόλις μπαίνει σε μια ιστοσελίδα. Όχι σε ποιο θέμα μπαίνει (αυτό είναι εύκολο) αλλά πού «τρέχει» με το πέιτζ ντάουν ή, ακόμα, πόση ώρα στέκεται ο κέρσορας πάνω σε συγκεκριμένα σημεία της επιφάνειας της ιστοσελίδας χωρίς να κλικάρει σε κάποιο λινκ. Αλλά η τόσο μεγάλη εξέλιξη της τεχνολογίας δεν μπορεί να αναχαιτίσει την εποχική κάμψη της διαφήμισης που προβληματίζει και δείχνει ότι η αρρώστια στην κρίση των Μέσων είναι γενική – και όχι μόνο για την τηλεόραση και τα έντυπα.

---
---
*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου