*
Ανασυγκρότηση
***
*
*
...και στη δημοπρασία των αδειών!
Ένα άνισο σχέδιο νόμου για τη δημοπράτηση των τηλεοπτικών αδειών παρουσίασε η κυβέρνηση, το οποίο ακολουθεί στα περισσότερα σημεία του το δόγμα της «δημιουργικής ασάφειας»:
Έχει κενά στη διαδικασία ελέγχου των νόμιμων προϋποθέσεων από το ΕΣΡ, πριν από τη δημοπρασία. Δεν διαχωρίζει όσους εκπέμπουν από εκείνους που θέλουν να διεκδικήσουν άδεια και καθιερώνει όρια στο προσωπικό τα οποία δεν στηρίζονται σε κάποια έρευνα. Εκτός από την περίπτωση του ΕΣΡ, που δεν διαθέτει πλήρη και νόμιμη συγκρότηση, αν δεν γίνουν ουσιαστικές διορθώσεις στο σχέδιο υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να καταπέσει η διαδικασία στο ΣτΕ.
Εγκαίρως το «Π» σάς είχε ενημερώσει για τα βασικά σημεία του σχεδίου στην έντυπη και στην ηλεκτρονική έκδοση, οπότε τώρα σειρά έχει η ανάλυση των προτάσεων της κυβέρνησης. Η διαβούλευση λήγει στις 24 Αυγούστου, αλλά από τις διαδικασίες που προβλέπει τώρα το σχέδιο εκτιμάται ότι η δημοπρασία, στην καλύτερη περίπτωση, θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2016. Θυμίζουμε πως στις 31 Δεκεμβρίου 2015 λήγει άλλη μία παράταση για την προκήρυξη των συχνοτήτων από το ΕΣΡ, την οποία μάλλον θα προλάβει η κυβέρνηση.
Στα θετικά σημεία περιλαμβάνεται ο έλεγχος της προέλευσης των κεφαλαίων, με «πόθεν έσχες» και ονομαστικοποίηση από το 1% των μετοχών, ενώ θεσπίζεται και υποχρέωση για διαρκή κάλυψη των ιδίων κεφαλαίων και έλεγχος του τιμήματος που θα δοθεί στο τέλος της διαδικασίας. Υπάρχει ένα αδύνατο σημείο, για το οποίο δεν ευθύνεται η κυβέρνηση αλλά το διεθνές οικονομικό σύστημα, καθώς η υποχρέωση ονομαστικοποίησης μέχρι φυσικού προσώπου δεν ισχύει για τις μετοχές εισηγμένων στα χρηματιστήρια της ΕΕ και των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ. Σε άλλο σημείο, όμως, στην περίπτωση αλλοδαπής εταιρείας όπου δεν υπάρχει υποχρέωση ονομαστικοποίησης, το σχέδιο καθιερώνει την υποχρέωση κατάθεσης υπεύθυνης δήλωσης από την πλευρά του μετόχου…
Ένα βασικό σημείο αδυναμίας του σχεδίου είναι πως δεν κάνει διαχωρισμό ανάμεσα σε όσους εκπέμπουν έως σήμερα, με τον τρόπο που το έχουν κάνει, και σε όσους δεν έχουν σήμερα δραστηριότητα στην τηλεόραση και απλώς πρέπει να προσκομίσουν μια εταιρεία που θα έχει το απαιτούμενο μετοχικό κεφάλαιο και θα κάνει δήλωση προθέσεων για το μέλλον αναφορικά με τις επενδύσεις που θα κάνει και τους εργαζομένους που θα προσλάβει.
Εγκαίρως το «Π» σάς είχε ενημερώσει για τα βασικά σημεία του σχεδίου στην έντυπη και στην ηλεκτρονική έκδοση, οπότε τώρα σειρά έχει η ανάλυση των προτάσεων της κυβέρνησης. Η διαβούλευση λήγει στις 24 Αυγούστου, αλλά από τις διαδικασίες που προβλέπει τώρα το σχέδιο εκτιμάται ότι η δημοπρασία, στην καλύτερη περίπτωση, θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2016. Θυμίζουμε πως στις 31 Δεκεμβρίου 2015 λήγει άλλη μία παράταση για την προκήρυξη των συχνοτήτων από το ΕΣΡ, την οποία μάλλον θα προλάβει η κυβέρνηση.
Στα θετικά σημεία περιλαμβάνεται ο έλεγχος της προέλευσης των κεφαλαίων, με «πόθεν έσχες» και ονομαστικοποίηση από το 1% των μετοχών, ενώ θεσπίζεται και υποχρέωση για διαρκή κάλυψη των ιδίων κεφαλαίων και έλεγχος του τιμήματος που θα δοθεί στο τέλος της διαδικασίας. Υπάρχει ένα αδύνατο σημείο, για το οποίο δεν ευθύνεται η κυβέρνηση αλλά το διεθνές οικονομικό σύστημα, καθώς η υποχρέωση ονομαστικοποίησης μέχρι φυσικού προσώπου δεν ισχύει για τις μετοχές εισηγμένων στα χρηματιστήρια της ΕΕ και των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ. Σε άλλο σημείο, όμως, στην περίπτωση αλλοδαπής εταιρείας όπου δεν υπάρχει υποχρέωση ονομαστικοποίησης, το σχέδιο καθιερώνει την υποχρέωση κατάθεσης υπεύθυνης δήλωσης από την πλευρά του μετόχου…
Ένα βασικό σημείο αδυναμίας του σχεδίου είναι πως δεν κάνει διαχωρισμό ανάμεσα σε όσους εκπέμπουν έως σήμερα, με τον τρόπο που το έχουν κάνει, και σε όσους δεν έχουν σήμερα δραστηριότητα στην τηλεόραση και απλώς πρέπει να προσκομίσουν μια εταιρεία που θα έχει το απαιτούμενο μετοχικό κεφάλαιο και θα κάνει δήλωση προθέσεων για το μέλλον αναφορικά με τις επενδύσεις που θα κάνει και τους εργαζομένους που θα προσλάβει.
Από τη στιγμή που το κράτος έχει δώσει ΑΦΜ στις τηλεοπτικές εταιρείες, οι οποίες απασχολούν εργαζομένους και έχουν κάνει επένδυση, εφόσον υπάρχει διοικητική συνέχεια, έχουν κατοχυρώσει το δικαίωμα εκπομπής. Η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ μιλάει για κατάληψη επί των συχνοτήτων και αποκλεισμό όσων ήθελαν να εκπέμψουν νόμιμα, επιβάλλοντας έτσι άνιση μεταχείριση, ζητάει όμως από τη διοίκηση να επαναφέρει το καθεστώς της νομιμότητας. Η λεγόμενη «εμπειρία», ή αλλιώς το «κριτήριο της παλαιότητας», δεν μπορεί να αποκλειστεί από τη διαδικασία.
Η πιο λογική κίνηση θα ήταν ο διαχωρισμός της δημοπρασίας σε δύο τμήματα, για όσους εκπέμπουν μέχρι σήμερα και για όσους θέλουν να μπουν στην αγορά, αλλιώς θα αξιολογηθούν από τη μια πεπραγμένα, όπως η λειτουργία των σταθμών, και από την άλλη εκθέσεις ιδεών στην περίπτωση που εμφανιστούν επενδυτές. Δηλαδή, θα συγκριθούν μήλα με πορτοκάλια…
---
---
*
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου