*
Ανασυγκρότηση
***
*
Καμπάνιες μόνο στα εγγεγραμμένα sites
Η χρηματοδότηση των ΜΜΕ μέσω της διαφήμισης μπαίνει στο τραπέζι με το σχετικό πολυνομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση. Οι παρεμβάσεις αφορούν την τηλεόραση και το internet, με στόχο αφενός να απομακρυνθούν οι διάφοροι «μεσάζοντες» και αφετέρου να λειτουργήσει η διαδικτυακή αγορά με κάποιους υποτυπώδεις κανόνες.
Για την τηλεόραση και η ΕΙΤΗΣΕΕ συμφωνεί πλέον στην καθιέρωση ηλεκτρονικής πλατφόρμας για απευθείας συναλλαγές ανάμεσα στους σταθμούς και στους φορείς της διαφημιστικής αγοράς. Όμως, η ΕΙΤΗΣΕΕ, η ΕΔΕΕ και ο ΣΔΕ θέλουν να τελεί υπό τον έλεγχο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ενώ η κυβέρνηση θα αναθέσει τη λειτουργία της σε ιδιωτική εταιρεία και στο ΕΣΡ.
Για το internet η παρέμβαση έχει ξεκινήσει με τη σύνταξη του Μητρώου ηλεκτρονικών ΜΜΕ και μέχρι τώρα έχει ολοκληρωθεί η πιστοποίηση 231 διαδικτυακών Μέσων. Η ενημέρωση της λίστας θα είναι διαρκής, καθώς η εγγραφή νέων μελών συνεχίζεται.
Στόχος του υπουργείου είναι «να ολοκληρωθεί η ρύθμιση ενός άναρχου τοπίου, με γκρίζες διαδικτυακές ζώνες, εκβιασμούς, ιστότοπους ανύπαρκτης επισκεψιμότητας, που απολάμβαναν δυσθεώρητα κονδύλια κρατικής διαφήμισης». Στην ίδια κατεύθυνση, το υπουργείο θεσπίζει το σήμα πιστοποίησης μέλους του Μητρώου, το οποίο θα φέρει σε εμφανές σημείο της αρχικής σελίδας του κάθε εγγεγραμμένο διαδικτυακό Μέσο, ώστε να γνωρίζουν οι –υπόχρεοι ενημέρωσης για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης– φορείς ποια Μέσα δικαιούνται διαφημιστικά κονδύλια.
Πλέον, όσοι δεν είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο δεν μπορούν να λαμβάνουν διαφήμιση από το Δημόσιο, τα υπουργεία και τις ΔΕΚΟ. Για να αποκτήσουν αυτήν τη δυνατότητα, θα πρέπει να άρουν το καθεστώς της ανωνυμίας και να δώσουν τα στοιχεία των μετόχων τους στη ΓΓΕΕ. Επιπλέον, τα μέλη θα έχουν δωρεάν παροχή της Υπηρεσίας Εντοπισμού Λογοκλοπής, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου κ.ά.
Πόση, όμως, είναι η διαφήμιση στα ελληνικά sites; Αν και, δυστυχώς, δεν υπάρχουν στοιχεία για τους μεγάλους παίκτες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, όπως η Google, το YouTube και το facebook, τα στοιχεία δείχνουν πως υπάρχει στροφή προς το internet. Η έρευνα του IAB Hellas, με τη συνεργασία 22 Publishers / Networks, με 133 επιμέρους sites, δείχνει άνοδο της τάξεως του 12,7%. Τα sites συγκέντρωσαν συνολικά διαφημιστικά έσοδα ύψους 77,2 εκατ. ευρώ (+12,7%) έναντι 67 εκατ. ευρώ το 2015, έχοντας αισθητά μειωμένο κόστος εργασίας και σημαντικό περιθώριο κέρδους. Το μεγαλύτερο μέρος της ύλης τους προέρχεται από το ΑΠΕ, που δεν το πληρώνουν, και από τη λογοκλοπή άλλων sites ή εντύπων.
Το μεγαλύτερο μερίδιο διαφήμισης συγκέντρωσαν το 2016 οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (19,7% έναντι 21,8% το 2015), με την display δαπάνη στον κλάδο να αγγίζει τα 15,2 εκατ. ευρώ. Το λιανεμπόριο διέθεσε 10,6 εκατ. ευρώ (13,7%), οι τηλεπικοινωνίες 9,5 εκατ. ευρώ (12,3%) και η κατηγορία «media – διασκέδαση και ελεύθερος χρόνος» 6,6 εκατ. ευρώ (8,2%).
*
Χρηματοδότηση στα media
από την διαφήμιση με νέους όρους
Η χρηματοδότηση των ΜΜΕ μέσω της διαφήμισης μπαίνει στο τραπέζι με το σχετικό πολυνομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση. Οι παρεμβάσεις αφορούν την τηλεόραση και το internet, με στόχο αφενός να απομακρυνθούν οι διάφοροι «μεσάζοντες» και αφετέρου να λειτουργήσει η διαδικτυακή αγορά με κάποιους υποτυπώδεις κανόνες.
Για την τηλεόραση και η ΕΙΤΗΣΕΕ συμφωνεί πλέον στην καθιέρωση ηλεκτρονικής πλατφόρμας για απευθείας συναλλαγές ανάμεσα στους σταθμούς και στους φορείς της διαφημιστικής αγοράς. Όμως, η ΕΙΤΗΣΕΕ, η ΕΔΕΕ και ο ΣΔΕ θέλουν να τελεί υπό τον έλεγχο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ενώ η κυβέρνηση θα αναθέσει τη λειτουργία της σε ιδιωτική εταιρεία και στο ΕΣΡ.
Για το internet η παρέμβαση έχει ξεκινήσει με τη σύνταξη του Μητρώου ηλεκτρονικών ΜΜΕ και μέχρι τώρα έχει ολοκληρωθεί η πιστοποίηση 231 διαδικτυακών Μέσων. Η ενημέρωση της λίστας θα είναι διαρκής, καθώς η εγγραφή νέων μελών συνεχίζεται.
Στόχος του υπουργείου είναι «να ολοκληρωθεί η ρύθμιση ενός άναρχου τοπίου, με γκρίζες διαδικτυακές ζώνες, εκβιασμούς, ιστότοπους ανύπαρκτης επισκεψιμότητας, που απολάμβαναν δυσθεώρητα κονδύλια κρατικής διαφήμισης». Στην ίδια κατεύθυνση, το υπουργείο θεσπίζει το σήμα πιστοποίησης μέλους του Μητρώου, το οποίο θα φέρει σε εμφανές σημείο της αρχικής σελίδας του κάθε εγγεγραμμένο διαδικτυακό Μέσο, ώστε να γνωρίζουν οι –υπόχρεοι ενημέρωσης για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης– φορείς ποια Μέσα δικαιούνται διαφημιστικά κονδύλια.
Πλέον, όσοι δεν είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο δεν μπορούν να λαμβάνουν διαφήμιση από το Δημόσιο, τα υπουργεία και τις ΔΕΚΟ. Για να αποκτήσουν αυτήν τη δυνατότητα, θα πρέπει να άρουν το καθεστώς της ανωνυμίας και να δώσουν τα στοιχεία των μετόχων τους στη ΓΓΕΕ. Επιπλέον, τα μέλη θα έχουν δωρεάν παροχή της Υπηρεσίας Εντοπισμού Λογοκλοπής, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου κ.ά.
Πόση, όμως, είναι η διαφήμιση στα ελληνικά sites; Αν και, δυστυχώς, δεν υπάρχουν στοιχεία για τους μεγάλους παίκτες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, όπως η Google, το YouTube και το facebook, τα στοιχεία δείχνουν πως υπάρχει στροφή προς το internet. Η έρευνα του IAB Hellas, με τη συνεργασία 22 Publishers / Networks, με 133 επιμέρους sites, δείχνει άνοδο της τάξεως του 12,7%. Τα sites συγκέντρωσαν συνολικά διαφημιστικά έσοδα ύψους 77,2 εκατ. ευρώ (+12,7%) έναντι 67 εκατ. ευρώ το 2015, έχοντας αισθητά μειωμένο κόστος εργασίας και σημαντικό περιθώριο κέρδους. Το μεγαλύτερο μέρος της ύλης τους προέρχεται από το ΑΠΕ, που δεν το πληρώνουν, και από τη λογοκλοπή άλλων sites ή εντύπων.
Το μεγαλύτερο μερίδιο διαφήμισης συγκέντρωσαν το 2016 οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (19,7% έναντι 21,8% το 2015), με την display δαπάνη στον κλάδο να αγγίζει τα 15,2 εκατ. ευρώ. Το λιανεμπόριο διέθεσε 10,6 εκατ. ευρώ (13,7%), οι τηλεπικοινωνίες 9,5 εκατ. ευρώ (12,3%) και η κατηγορία «media – διασκέδαση και ελεύθερος χρόνος» 6,6 εκατ. ευρώ (8,2%).
---
---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου