Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2017

... όλα κινούνται γύρω από τις αμαρτωλές "επιστροφές" ...

*
Ανασυγκρότηση
***
*
Το καθεστώς των «επιστροφών»
κρύβει μέσα του πολλές αμαρτίες,
που δεν έχουν ερευνηθεί σε βάθος
Την κατάργηση
του Ν. 4279/2014
ζητούν οι διαφημιστές

Την κατάργηση του νόμου 4279/2014 ζητάει ανοικτά ο Γρηγόρης Αντωνιάδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας.

Πρόκειται για τον νόμο που καταργεί τους μεσάζοντες και καθιστά υποχρεωτική την απευθείας τιμολόγηση των διαφημίσεων, μετατρέποντας τους τηλεοπτικούς σταθμούς σε άτυπα «media shops».

Ο νόμος αυτός του Αυγούστου του 2014, επί κυβέρνησης Σαμαρά - Βενιζέλου, που όπως αναφέρει ο Γρ. Αντωνιάδης «επιβλήθηκε αιφνιδιαστικά και χωρίς να προηγηθεί διάλογος με τα εμπλεκόμενα μέρη, δεν έλαβε υπόψη τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς». Σημειώνεται ακόμη πως, λόγω της μεγάλης αναστάτωσης που προκαλεί, η σχετική διάταξη για την κατάργηση των «επιστροφών» δεν εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα και με παρατάσεις ισχύει το σημερινό καθεστώς έως τις 4 Απριλίου 2017.

Το καθεστώς των «επιστροφών» έχει πολλά προβλήματα και κρύβει μέσα του πολλές αμαρτίες, που δεν έχουν ερευνηθεί σε βάθος. Από την άλλη πλευρά, ο νόμος, όπως προωθήθηκε με την υποστήριξη της ΕΙΤΗΣΕΕ, προκάλεσε την έντονη αντίδραση του ΣΔΕ και της ΕΔΕΕ, που είχε αποτέλεσμα να μείνει ο νόμος στο «ράφι». Στη συνέχεια η κυβέρνηση Τσίπρα - Καμμένου πήρε την πρωτοβουλία να προτείνει ένα σχέδιο νόμου που προβλέπει την ηλεκτρονική αγορά χρόνου, μόνο για τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας.

«Ο νόμος 4279/2014 αποτελεί έναν ακόμα από τους νόμους της αγοράς επικοινωνίας που είναι καταδικασμένοι να μην έχουν καμία τύχη. Να υπενθυμίσουμε ότι πρόκειται για τον νόμο που καθιστά υποχρεωτική την απευθείας τιμολόγηση μεταξύ διαφημιζομένων και ΜΜΕ», δήλωσε ο Γρ. Αντωνιάδης και εξήγησε τη θέση του ΣΔΕ, και προσθέτει ότι: «Δεν είναι τυχαίο ότι η συντριπτική πλειονότητα της αγοράς επιθυμεί την κατάργησή του. Το αίτημα αυτό εισακούστηκε εν μέρει από την κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να έχει αναβληθεί τρεις φορές μέχρι σήμερα η εφαρμογή του. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύουμε ότι ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε στην οριστική απάλειψή του».

Ως προς το σχέδιο που προβλέπει την ηλεκτρονική αγορά διαφημιστικού χρόνου για τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας ο Γρ. Αντωνιάδης παραπέμπει στις κοινές προτάσεις των τριών φορέων (ΣΔΕ, ΕΔΕΕ και ΕΙΤΗΣΕΕ), τις οποίες όμως επεξεργάζονται περαιτέρω. Και οι τρεις (ΣΔΕ, ΕΔΕΕ και ΕΙΤΗΣΕΕ) είναι αρνητικοί στην πρόβλεψη τέλους επί των ακαθάριστων εσόδων του συνόλου των συναλλαγών του συστήματος που θα καταβάλλεται ημερησίως για τη συντήρηση της λειτουργίας αυτού και την κάλυψη των αναγκών του ΕΚΟΜΕ.

Η κυβέρνηση, από την πλευρά της, είναι διατεθειμένη να μειώσει αρκετά το ποσοστό αυτό στην περίπτωση που όλοι αποδεχθούν τη λειτουργία της. Ο Γρ. Αντωνιάδης, όμως, έχει ισχυρές ενστάσεις.
---
---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου