Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

... η "Ελευθεροτυπία" και ο κακός της ο καιρός - Συνέχεια 103η ή 104η, αδιάφορο πλέον - Όλοι εναντίον όλων ...

*
Γ. Παπαδόπουλος-Τετράδης
***
*
Όταν η εμπάθεια
λασπώνει τη δημοσιογραφία
και την αριστερά
*

Παρακολουθώ από πολύ κοντά εδώ και μήνες τους εργαζόμενους και την ιδιοκτησία
της Χ.Κ Τεγόπουλος στο δρόμο, που έχει οδηγηθεί η Ελευθεροτυπία. Καί θλίβομαι κάθε φορά, που διαπιστώνω πόση χολή, πόσα συμπλέγματα, πόση μοχθηρία και πόση ασχετοσύνη και επιπολαιότητα, πόση ανευθυνότητα βρισκόταν μέσα σε μερικούς ανθρώπους, που η δουλειά τους ήταν να ενημερώνουν χωρίς παρωπίδες και να ανοίγουν τα μάτια στους πολίτες!

Και παρακολουθώ τις μεθοδεύσεις, που γίνονται πίσω από την πλάτη εργαζόμενων από άλλους εργαζόμενους, μερικοί από τους οποίους είναι και συνδικαλιστές, για να εξυπηρετηθούν προσωπικές φιλοδοξίες, προσωπικές διαφορές, ρεβανσισμοί. Με ονοματεπώνυμα.

Όλα, για να γελάει και να τρίβει τα χέρια της με χαρά η ιδιοκτησία, πού από όλη αυτή την ιστορία μέχρι σήμερα είναι η μόνη κερδισμένη: Εξακολουθεί και είναι ιδιοκτήτρια, δεν πληρώνει σέντσι για μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές σε απεργούς, απαλλάσσεται από όσους δεν αντέχουν άλλο να είναι απλήρωτοι, ή από όσους έχουν βρεί μια άλλη πόρτα δουλειάς, και κυκλοφορεί ανενόχλητη, χωρίς κανείς να την καταδιώκει, που έχει αφήσει 890 ανθρώπους απλήρωτους επί μήνες! Το κυριότερο:η διαρκης απεργια τής εχει δώσει την ευκαιρία να ελπίζει , ότι μπορεί μια μέρα να βρεθεί πάλι στη θέση της εκδότριας! Οχι της «Ε». Αλλ αυτό δεν τη νοιάζει. Εκδότρια να ναι…

Ο βασικός λόγος, που δεν αναμιγνύομαι εδώ και καιρό στην υπόθεση Ελευθεροτυπία είναι αυτός. Ο οχετός. Γιά όσους δεν το ξέρουν, είμαι ακόμα μέλος της οικογένειας της εφημερίδας από τη στιγμή, που εχω αμφισβητήσει εξωδίκως τη νομιμότητα με την οποία η ιδιοκτησία κατάγγειλε τη σύμβασή μου, χωρίς να εκπληρώσει τους όρους της.

Αλλά, τόννοι κειμένων έχουν γραφτεί εδώ και μήνες, και μύριες κατηγορίες και λάσπη έχουν εξακοντιστεί, τα περισσότερα από τα οποία θα έπρεπε να κρυφτούν από τους αναγνώστες και οι συγγραφείς τους θα έπρεπε να ντρέπονται να ονομάζονται άνθρωποι του Τύπου.

Σε ένα τέτοιας κατάντιας κείμενο,που αναρταται στην ιστοσελιδα «Βαθύ Κόκκινο» (http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9066.html),στην ιστοσελίδα των συντακτών της Ελευθεροτυπίας και αναπαράγεται και από άλλα sites, με τίτλο «Για τα τυποις απεργιακά φύλλα της Ελευθεροτυπίας», η πρώην συντάκτρια του περιοδικού «Εψιλον» της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας Αφροδιτη Πολιτη, φροντίζει με τη επιπολαιότητα της άγνοιας, με την ανωριμότητα της εμπάθειας και με τη χυδαιότητα, που αντλεί μάλλον εξ ιδίων, να συκοφαντεί ανάμεσα στα άλλα ψέμματα που γράφει και τον τελευταίο διευθυντή εκδοσης της Ελευθεροτυπίας Γ Παπαδόπουλο-Τετράδη. Δηλαδή εμένα.

Παράλληλα, κατηγορεί τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα επειδή έστειλε επιστολή συμπαράστασης στο φύλο Ελευθεροτυπια των Απεργων , που κυκλοφόρησε το προπερασμένο Σάββατο, ενώ κατά την ίδια δεν είναι φύλο απεργών, αλλα εργοδοτικών! Μαζύ με όλους τους αξιόλογους ανθρώπους της Αριστεράς που αρθρογραφούσαν σ αυτό!!

Η νεαρή συντάκτρια τού περιοδικού της Κυριακάτικης, βρίσκει σ αυτό το κείμενο την ευκαιρία να αναπαραγάγει ανοιχτά τις βρωμιές,πού αναπαρήγαγαν υπόγεια και δειλά, με τη δειλία κάθε υπόγειου ανθρώπου, οι συνοδοιπόροι της στην τελειωτική καταστροφή της Ελευθεροτυπίας , δήθεν φιλεργατικοί, δήθεν επαναστάτες, που έσωσαν την εργοδοσία από την πτώχευση με μια απεργία , την ώρα που η ίδια κατέρρεε!

Αναπαράγει η κυρία Πολίτη στο λιβελογράφημά της,αναφερόμενη ονομαστικά και σε μένα,οτι «στις γενικές μας συνελεύσεις τους πρώτους μήνες της «απληρωσιάς», καταψήφιζαν τις προτάσεις για απεργία, στο όνομα του «δημοσιογραφικού λειτούργηματος» για το καλό της αντιμνημονιακής ενημέρωσης. Κατόπιν, όπως άλλοι, αποχώρησαν με ελαφρά πηδηματάκια και μπράβο τους, αλλά όσο μας τιμούσαν με την παρουσία τους καταψήφιζαν τις απεργίες - ο Τετράδης μάλιστα ψήφιζε για το δικαίωμα της απλήρωτης εργασίας των άλλων από την προνομιακή θέση του συνταξιούχου διευθυντή.»
Ο πληθυντικός στο κείμενο περιέχει και τον σκιτσογράφο Στάθη,με τον οποίο δεν έχω καμμία σχέση κανενός είδους. Αλλά η ίδια θέλει να κατακεραυνώσει τον ΣΥΡΙΖΑ για τις «αντιαριστερές του επιλογές»…

Δεν θα απαντούσα σε μια τέτοια φτωχή συκοφαντική αθλιότητα, αν το κείμενό της απευθυνόταν στους εργαζόμενους της ΧΚ Τεγόπουλος, στη σελίδα τους και στο blog του εκπροσώπου,όπως κάνει η πλειονότητα των εργαζόμενων. Αυτοί ξέρουν πόσο γελοίοι είναι οι ισχυρισμοί της.Κυρίως, το ξέρει ο εκπρόσωπος των εργαζόμενων Π. Σώκος, ένας έντιμος συνάδερφος, που ήταν παρών σε όλες τις συνελεύσεις και με τον οποίο ψηφίζαμε πάντα τις ίδιες προτάσεις. Και ο εκπρόσωπος εργοδοτικός;;;!!

Αλλά, η νεαρή συντάκτρια του περιοδικού βγάζει τα ψέμματα στο αναγνωστικό κοινό.Στούς πολίτες.Στούς ίδιους,που οι παραπάνω που ανέφερα ,δήθεν συνάδερφοι εργατοπατέρες και δήθεν επαναστάτες έσπερναν υπόγεια την προεκλογική περίοδο ακόμα και μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ, ότι ο υποψήφιος βουλευτής Τετράδης είναι εργοδοτικός! Ενω αυτοι, που στέρησαν με τη στάση τους την ανερχόμενη Αριστερά από τη μοναδική της μεγάλη εφημερίδα στην πιο κρίσιμη προεκλογικη και μετεκλογικη περίοδο είναι Αριστεροι! Σα δε ντρέπονται για την πολιτική τους σκέψη!

Το θράσσος έχει περισσέψει πιά σ αυτό το χώρο, που λέγεται Ελευθεροτυπία και Αριστερά. Και τα πράγματα πρέπει επιτέλους να ειπωθούν με το όνομά τους. Επειδή ο κόσμος δεν ξέρει τι πραγματικά γινόταν μέσα στην πολύπαθη Ελευθεροτυπία.

Κατ αρχήν, οι συνελεύσεις ξεκίνησαν με τον εξαναγκασμό σε παραίτηση του τότε διευθυντή Σεραφειμ Φυντανιδη από την νεόκοπη εκδότρια Μάνια Τεγοπούλου, αμέσως μετά τον θάνατο του πατέρα της Κίτσου Τεγόπουλου, το 2007. Μέχρι τότε όοοολοι οι μετέπειτα επαναστατημένοι ιδεολογικά συντάκτες ήταν ευχαριστημένοι με την πολιτική της εφημερίδας…

Από τότε και χωρίς τη σκιά του Κίτσου φούντωσε στην εφημερίδα η ίντριγκα και η καμαρίλα των εκλεκτών και των αρεστών, γυρω από τις διευθύνσεις της Ελευθεροτυπίας και της Κυριακάτικης. Για τις οποίες ούτε η κυρία Πολίτη ούτε οι μέντορές της φορείς του θανατηφόρου Ιου της Ελευθεροτυπίας είχαν καμμία ένσταση. Η συνεργασία ήταν άψογη…

Σ αυτό το κλίμα και σε αντίθεση με τους άλλους διευθυντές, ,δεν έλειψα ποτέ από καμμία συνέλευση, μιλούσα πάντα σε όλες,κατέβαζα προτάσεις και οι προτάσεις μου υπερψηφίζονταν από την μεγάλη πλειοψηφία των συντακτών. Και δεν υπήρξε ούτε μία φορά που να μην ψήφισα υπέρ των απεργιακών κινητοποιήσεων στις προτάσεις άλλων συναδέρφων. Εκτός από εκείνη , που ήθελε την απεργία αμέσως και τυφλή,έτσι στημένη,ώστε να σαμποταριστεί η τελευταία ελπίδα που είχε η εφημερίδα: το υπεσχημένο δανειο από την Alpha Bank και την Τραπεζα Πειραιως. Αυτήν την καταψήφισαν σχεδόν όλοι οι συντάκτες της «Ε»,γιατί ήταν εξώφθαλμη η ανοησία του εγχειρήματος. Αντ αυτής ψηφίσαμε απεργία εφ όσον η επιχείρηση έπαιρνε το δάνειο και δεν εξοφλούσε πρωτα τα δεδουλευμένα των εργαζόμενων. Μεγάλη αντεπαναστατικότητα! Είμασταν όλοι εργοδοτικοί!

Αλλά αυτό δεν το θυμάται ή το κρύβει ύπουλα η επιλεκτική μνήμη της κυρίας Πολίτη. Η οποία έχει το θράσσος να υπαινιχθεί,ότι δεν ψήφιζα τις απεργίες καλυμμένος πίσω από την ασφάλεια της σύνταξής μου! Προφανώς η κυρία αυτή κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια.Εκτός αν η χυδαιότητά της δεν της αφήνει περιθώρια άλλης σκέψης. Δέν την άκουσα ,για παράδειγμα, ποτέ να ισχυρίζεται, ότι ο πρόεδρος της Ενωσης Συντακτών,(εκλεγμένος με την ευλογία της πασοκικης παράταξης) επεδίωκε μανιωδώς μια απεργία από την προνομιακη θέση του αμοιβόμενου από το σωματείο,αδιαφορώντας για την τύχη των εργαζομένων,που ήταν απλήρωτοι. Ο δικός μου νούς δεν το σκέφτηκε ποτέ για κείνον. Ο νοσηρος της το σκέφτηκε για μένα. Σα δεν ντρέπεται.

Γιατι, στόχος αυτών που ακολουθεί και αναπαράγει η επιπολαια κυρία Πολίτη ήταν η αναμπουμπούλα,και η απαλλαγή από τον διευθυντή Εκδοσης Τετράδη, πού υπερασπιζόταν την ανεξάρτητη εφημερίδα και είχε απήχηση στους συντάκτες της Ελευθεροτυπίας,ώστε να μπορέσουν να καταφέρουν αυτό στο οποίο αποκαλύφθηκε στο τέλος με τον πιο ξεδιάντροπο τρόπο,ότι αποσκοπούσαν: Να ελέγξουν την εφημερίδα προς την κατεύθυνση της φιλόδοξης ιδεοληψίας τους. Εκμεταλλευόμενοι μία υπόγεια σχέση με την ιδιοκτήτρια της εφημερίδας, η οποία – το ξέρει πιά όλη η «Ε» - ήταν και επι χρόνια κολλητή τους φίλη! Τόσο κολλητή, που η ίδια, παντελώς άσχετη και ανεπίδεκτη μάθησης με το τι γίνεται εκεί μέσα σε επίπεδο δουλειάς, αλλα πολύ καλά πληροφορημένη από τους δεκάδες ρουφιάνους της και κολητούς της για το τι γίνεται σε επίπεδο κουτσομπολιού, αναπαρήγαγε συνέχεια ότι οι παρέα των Ιών διαρκώς κερδίζει τις συνελεύσεις!! Από πού το μάθαινε αυτό το παραμύθι άραγε!

Δεν κατάφεραν τον έλεγχο της «Ε» αυτοί οι λίγοι και προτίμησαν να την αδρανοποιήσουν για να βγάλουν ένα δικό τους φύλο καπηλευόμενοι τον τίτλο της Ελευθεροτυπίας. Αυτό αποκαλύφθηκε πιά εδώ και δύο μήνες σε όλους τους εργαζόμενους.Και ενώ γλίτωσαν την ιδιοκτήτρια από την πτώχευση τον Δεκέμβριο, θριαμβολογούσαν πρίν από λιγο καιρο, που η απορριψη της ένταξης στο αρθρο 99 οδηγει την επιχείρηση στην «φιλεργατικη πτωχευση»! Ο οπορτουνισμος με τον αμοραλισμό σε όλο του το μεγαλείο!

Αυτοι ήταν οι μέντορες και καθοδηγητές της κυρίας Πολίτη, που έχει σήμερα το θράσσος να αναπαράγει τις αθλιότητες τους. Νομίζοντας προφανώς ότι η μέχρι σήμερα σιωπή του Τετράδη είναι δείγμα αδυναμίας ή ενοχής. Τραγικό της λάθος.

Η κυρία Πολίτη, όπως και όλοι όσοι από τούς πρώην και νύν συντάκτες κόπτονται όψιμα για την Αριστερά και τη σχέση της με την Ελευθεροτυπια, έχουν το θράσσος τώρα να λασπολογούν κατά του Τετράδη, αλλά δεν ενοχλήθηκαν τόσα χρόνια που η εφημερίδα ήταν μια πασοκοφυλάδα. Δεν ενοχλούνταν, που η εφημερίδα διαβαζόταν πιά από τους αριστερούς αναγνώστες μόνο για τις σχολιογραφικές της στήλες, βρίζοντας στα τηλέφωνα και στα γράμματά τους για τη μονόπαντη γραμμή της.

Δεν έκαναν ούτε μία συνέλευση όλα αυτά τα χρόνια της Σημιτοκρατίας μέσα στην εφημερίδα. Δέν ανησύχησαν ποτέ για τη διαρκή πτώση της κυκλοφορίας της εφημερίδας εξ αιτίας αυτής της γραμμής ήδη από το 2002 έντονα.Αντίθετα,συνεργάζονταν αρμονικότατα προς αυτή την κατεύθυνση! Τα γραπτα είναι εκεί αδιάψευστοι μάρτυρες. Δεν αντιδρούσαν καθόλου, τη στιγμή που καποιοι από μας συγκρουόμαστε μέσα στη σύσκεψη της εφημερίδας, στην οποία δεν ειχαν πατήσει ποτέ το πόδι τους.

Ούτε ενοχλούνταν και ξασηκώνονταν όταν ο προηγούμενος διευθυντής της Κυριακάτικης και αγαπημένος του πασοκ απέλυε τον έναν μετά τον αλλον τους συναδέρφους τους, που δεν του ήταν αρεστοί. Μεταξύ των οποίων και την «ανυπότακτη» αρχισυντάκτριά του, η οποία είχε και σοβαρό πρόβλημα υγείας! Αντίθετα, πήγαν να του συμπαρασταθούν όταν η ιδιοκτήτρια τον απέλυσε!

Τέτοιες ευαισθησίες είχαν οι δήθεν εργατοσυνάδερφοι και δήθεν ευαισθητοποιημένοι με τα εργασιακά της εφημερίδας,που παριστάνουν εδώ και καιρο τους κίνσορες και τους καθαρούς αριστερούς και έχουν το θράσσος να νουθετούν τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για τις αρθρογραφικές επιλογές του!

Οι πολίτες πρέπει να θυμούνται,ότι αυτός ο εσμός,πού εμφανίστηκε στη δημοσιογραφία από το πουθενά,εφτασε στην Ελευθεροτυπία και όχι απλώς συνεργάστηκε αρμονικότατα με όλες τις φιλοπασοκικες διευθύνσεις της Ελευθεροτυπίας και της Κυριακάτικης, αλλα δεν έκανε ούτε μία σοβαρή δημοσιογραφική παρέμβαση, που να ενοχλήσει αυτή την πολιτική κατάσταση. Με πλήθος σκανδάλων στην καθημερινότητα. Αντιθέτως, συνεννογιόταν αρμονικότατα με πρώην διευθυντικά στελεχη του εκσυγχρονιστικου πασοκ για τα θέματα των σελίδων, που εξαντλούσαν τη θεματογραφία στην κακή εκκλησία , και στη διαπαιδαγώγηση των Ελλήνων επί των παντελώς αγνώστων ακροδεξιών γκρουπούσκουλων και του εθνικισμού.

Όλος αυτός ο εσμός, που ανέβηκε στην επιφάνεια για να κυριαρχήσει μόλις άνοιξε ο βόθρος της διαταραγμένης διαχείρησης εκ μέρους της ιδιοκτήτριας, δεν ενοχλήθηκε ποτέ από αυτές τις διευθύνσεις, αλλά βάλθηκε να πολεμήσει λυσσαλέα τη μοναδική Δημοσιογραφική Ανεξάρτητη διεύθυνση, που κατάφερε σε διάστημα τριών μηνών να σταματήσει την διαρκή κυκλοφοριακή κατρακύλα 8 ετών, να ανοίξει την εφημερίδα σε όλες τις δυνάμεις της Αριστεράς, να σταματήσει τόν μονόπαντο πασοκισμό του Γιωργάκη και του Μνημονίου και να βάλει τους μέχρι τότε χειμαζόμενους ρεπόρτερς εξ αιτίας προτιμήσεων και καμαρίλας,σε κανονικό ρυθμό εργασίας. Με στόχο δουλειάς τη Δημοσιογραφία χωρίς αποκλεισμούς. Δηλαδή τη μόνη Δημοσιογραφία.

Πρίν καταφύγει σε συμβουλές η αμετροεπής και άσχετη κυρια Πολιτη προς τον Αλέξη Τσίπρα για το ποια φυλλα εφημερίδων πρέπει να στηρίζει και ποια όχι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ , καλό θα ήταν πρώτα να μάθαινε πώς λειτουργούσε η εφημερίδα Ελευθεροτυπία, στην οποία δεν είχε την τύχη να εργαστεί, αλλά τι διαβολο, ένας όροφος από κάτω ήταν. Ας ρώταγε.

Αντ αυτου, η κυρία Πολίτη έχει το θράσσος να αναπαράγει στο κείμενό της τα ψέμματα των πρωταγωνιστων όλης αυτής της αδιαφάνειας, ότι δήθεν είναι απολυμένοι χωρίς να έχουν πληρωθεί, ενώ στην πραγματικότητα έχουν προσυνεννοηθεί εγγράφως με την ιδιοκτήτρια της εφημερίδας να τους αποδεσμεύσει από τη δύναμη της εφημερίδας με τη συμφωνία, ότι θα πάρουν κανονικά την αποζημίωσή τους και τα οφειλόμενα μόλις είτε πτωχεύσει, είτε βρεί κεφάλαια. Όπως έχουν κάνει και άλλοι συντάκτες της εφημερίδας, χωρίς να το διαφημίζουν κι όλας.

Ακόμα, αναπαράγει το ψέμμα των Ιών , ότι δήθεν κόπηκε η σαββατιατικη στηλη τους, ενώ οι ιδιοι αποφάσισαν να σταματήσουν να δουλεύουν, χωρις, όμως να σταματήσουν να πληρώνονται, με την δικαιολογια, ότι μειωθηκαν οι σελιδες τους, ενώ η εφημεριδα μειωσε όλες τις σελίδες των συνεργατών, περιορίζοντας σημαντικό κόστος χαρτιού. Προφανώς οι άνθρωποι προτίμησαν να γράψουν τους αναγνώστες στα παλιά τους τα παπούτσια για να ικανοποιήσουν το εγώ τους. Ωραια δημοσιογραφια!

Στο αποκορυφωμα του κακοήθους ψευδολογήματός της η κυρία Πολίτη έγραψε, ότι μετά από τα δεινά των συντακτών «την έκανα με μικρά πηδηματάκια».. Οι πάντες ξέρουν μεσα στην Ελευθεροτυπία, ότι η ιδιοκτήτρια με απέλυσε. Τόσο εργοδοτικός ήμουν ανόητοι! Εκείνο που δεν ξέρουν παρά λίγοι, είναι ότι πίεσαν αφόρητα για να απολυθώ ο κύριος Ψαρράς σε συνενόηση με τον πρόεδρο της ΕΣΗΕΑ (!) και κανα δυό δήθεν εκπρόσωποι άλλων εργαζομένων από την παρέα τους,. Με το γελοίο αιτιολογικό, ότι ήμουν συνταξιούχος! Καί με την απειλή, ότι θα προβούν σε κινητοποιήσεις. Το αποκορύφωμα της αθλιότητας, εργαζόμενοι και μάλιστα συνδικαλιστές ζητούσαν την απόλυση εργαζόμενου!! Και μάλιστα το ομολογούσαν ανοιχτά!!

Αν ζουσε ο μακαρίτης ο Κίτσος Τεγόπουλος θα τους είχε πάρει με τις λεμονόκουπες. Γιατί με το ίδιο σκεπτικό οι φωστήρες αυτοί της δημοσιογραφίας,που δεν ηξεραν ουτε κατά πού πεφτει το τυπογραφείο και το πιεστήριο ( τέτοιο ενδιαφέρον ) θα είχαν απολύσει τον Γ Καψη (πατερα), τον Αλεκο Φιλιππόπουλο, τον Λ Καραπαναγιώτη, τον Ιασωνα Μοσχοβιτη, τον Χρ.Πασαλαρη, τον Σπ Μελα, τον Κ Αγγελόπουλο και σχεδόν όλους τους διευθυντές του ελληνικού Τύπου, ολοι τους συνταξιουχοι! Επειδή συνταξιούχος δημοσιογράφος δεν υπάρχει! Παρά μόνο στη δημοσιοϋπαλληλική επετηρίδα,μέσα από την οποία βλέπει τη δημοσιογραφία ο πρόεδρος της κακότυχης Ενωσης Συντακτών και οι συν αυτώ. Γιατί, η θεση του διευθυντή ορίζεται από δύο κριτήρια: Είτε της εμπιστοσύνης,είτε της ικανότητας.Εγώ επιλέχτηκα από την εκδότρια για το δεύτερο,επειδη,όπως ξέρουν και τα μπετά στη Μίνωος η εφημεριδα πήγαινε δημοσιογραφικά στα βράχια. Και ήμουν ο μόνος εκεί – και όχι μόνο εκεί – που είχα στήσει 2 φορές την εφημερίδα από το 1984 και ήξερα τη δουλεια όσο κανείς άλλος, από τη διανομη και τη διεκπεραίωση μέχρι το πιεστήριο, το τυπογραφείο, τη σύνταξη, το ρεπορτάζ, το λογιστήριο και την εφημεριδοποϊία.

Αυτοί λοιπόν οι φωστήρες της αριστεράς και του εργατοπατερισμού έκλεισαν το μαγαζί στα μούτρα των εργαζόμενων με απεργία διαρκείας 6 (έξι) μέρες πρίν τελειώσει εντελως το χαρτί στο πιεστήριο και 6 (εξι) μέρες πρίν η ιδιοκτήτρια αναγκαστεί να κηρύξει η ίδια πτώχευση, επειδη μαζύ μ αυτό το χαρτί τέλειωσαν και τα τελευταία λεφτά, πού είχε αποφασισμένα βάλει στην επιχείρηση!! Οι προμηθευτές δεν έδιναν πλέον ούτε ταμπόν για μελάνι με άλλη πίστωση.

Τα δικά της λεφτά, αν έχει, μπορεί να τα απολαμβάνει ετσι τώρα ανέγγιχτα! Ο κύριος Ψαρράς δεν κατάφερε να της πάρει με τις βαθυστόχαστες επιπόλαιες οικονομικές του μελέτες τα 90 εκατομμύρια που υποσχόταν στους συντάκτες , ως άλλος Γιωργάκης, ότι υπάρχουν και τά χει στα σεντούκια της!

Ετσι,οι δήθεν εργατοπατέρες,που κόπτονταν για τα συμφέροντα των εργαζόμενων και οι συν αυτοίς,με την απεργία που γλίτωσε την ιδιοκτήτρια, στέρησαν από τους εργαζόμενους το ταμείο ανεργίας από πέρυσι τον Δεκέμβριο, την έναρξη εκκαθάρισης από τις τράπεζες ώστε να αρχίσει να τρέχει ο χρόνος για τις αποζημιώσεις τους, την πιθανότητα ο τίτλος από τις τράπεζες να δινόταν σε άλλον επιχειρηματία για να ξαναβγεί η Ελευθεροτυπια, με λιγότερους εργαζόμενους, αλλα οπωσδήποτε όχι με 890 πνιγμένους όπως τώρα. Σάμπως σήμερα αυτοί οι ίδιοι δεν ετοιμάζουν εφημερίδα με 80 ανθρώπους όλους κι όλους;;!!

Το κυριότερο:δεν απάλλαξαν την εφημερίδα από τον υπ αριθμόν ένα κίνδυνο και απολύτως υπευθυνο για το κατάντημά της: Την ιδιοκτήτριά της. Που χαρη σ αυτούς εξακολουθεί και είναι ιδιοκτήτρια. Ωραίο δώρο!

Κατά τα άλλα,όταν ο ανεκδιήγητος οικονομικός διευθυντής κύριος Πολυκανδριώτης,εν όψει δανειοδότησης μετέφερε στη γενική συνέλευση των εργαζομένων την πρόταση περί εθελουσίας εξόδου πέρυσι το Φθινόπωρο γιατι η επιχείρηση δεν μπορούσε να επιζήσει με 910 εργαζόμενους, πράγμα που καταλάβαινε και ένα παιδάκι, οι δήθεν επαναστάτες και τωρινοί απολυμένοι κοινή σεναινεσει με την ιδιοκτήτρια (!) ούρλιαζαν ότι μαζύ θα ζήσουμε ή μαζύ θα πεθάνουμε γιατί δεν περισσεύει κανείς! Και όλους μαζυ μάς πέθαναν.

Δεν είναι να απορεί μετά κανείς,που μπροστά στην πιθανότητα να δώσουν τα δάνεια και να μην εκτελεστεί κανένα business plan, αφού δεν υπήρχε συνενόηση διοίκησης εργαζόμενων,σε συνδυασμό με σοβαρά νομικά προβλήματα στην υποθήκευση του κτηρίου και με την αφύσικη συμπεριφορά της ιδιοκτήτριας προς τους δανειστές, οι τρεις τραπεζες εκαναν πίσω,προτιμώντας να αφήσουν εργαζόμενους και ιδιοκτήτρια να βγάλουν μόνοι τους τα μάτια τους,αντι να κινδυνέψουν να χάσουν κι άλλα , επί πλέον των 25.000.000, που κατάπιε η ανωριμότητα της ιδιοκτήτριας σε ένα χρόνο από την Τράπεζα Πειραιώς. Παρά τις προτάσεις που είχε από τη δική μας διεύθυνση για πολύ μεγάλες οικονομίες χωρίς να αιμορραγήσει το προσωπικό. Γιατί στα οικονομικά των εφημερίδων η κατασπατάληση του χρήματος ήδη από τις παλιές διοικήσεις ήταν απίστευτη.

Την εσωσαν , όμως την ιδιοκτήτρια και έχουν αφήσει στον αέρα τους εκατοντάδες εργαζόμενους οι φιλεργατικοι εργατοπατερες, που… δεν είναι εργοδοτικοι. Να τους χαιρεται η κυρια Πολιτη, η Αριστερα που τους εχει στους κόλπους της και οσοι αφελεις τους ακολουθούν ακομα.

Αυτά, για να μη γράφει ο καθένας ανώδυνα ό,τι υπηρετεί τα συμφεροντάκια του. Και ελπίζω, ότι δεν θα χρειαστεί να επανέλθω. Γιατι 30 χρόνια στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΊΑ,από τα οποία 20 αρχισυντακτης και 7 διευθυντης, εστω και σε δυσμενεια, ξέρω πολλά παραπάνω από όσα μπορεί επιπόλαια να φανταστεί κανείς. Καί δεν είμαι του χεριού κανενός, που νομίζει ότι μπορεί να βάζει στο στόμα του ανεύθυνα και ανώδυνα το όνομά μου και την πορεία μου στην εφημερίδα. Η δημοσιογραφία είναι πολύ σοβαρή υπόθεση. Δεν είναι για παιδάκια.



Γ. Παπαδόπουλος-Τετράδης
Ο Καιρος
Διευθυντης Εκδοσης
Ελευθεροτυπια
---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*


... ο "νεο-πράσινος" Αλαφούζος έμπλεξε ...

*
Το Ποντίκι
***
*
Ναυμαχία στο Φάληρο
.
Σε έναν από τους μεγαλύτερους πολιτικοεπιχειρηµατικούς «πο­λέµους» εξελίσσεται η κόντρα δυο εκ των κορυφαίων εφοπλιστών της χώρας, του Βαγγέλη Μαρινάκη και του Γιάννη Αλαφούζου, µε απρόβλε­πτες διαστάσεις, όπως επισηµαίνουν άνθρωποι που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγµατα. 
Ο «εµφύλιος», αφού οι δυο επιχει­ρηµατίες είναι συνεταίροι στον τηλε­οπτικό και ραδιοφωνικό σταθµό ΣΚΑΪ, δεν έχει, όπως διάφοροι διατείνονται στην πιάτσα, αθλητικό άρωµα, αλλά αμιγώς επιχειρηµατικό και πολιτικό. Είναι χαρακτηριστικό, όπως επισηµαί­νουν στελέχη που βρίσκονται κοντά στους δυο επιχειρηµατίες, ότι η αίσθη­ση που υπάρχει περί ενός ντέρµπι Ολυ­µπιακού - Παναθηναϊκού, προσωπο­ποιηµένο στους ισχυρούς άνδρες των δυο αιωνίων αντιπάλων, δεν έχει καμιά σχέση µε την πραγµατικότητα, αφού στο παρασκήνιο τα θέµατα που παίζο­νται είναι µείζονα. 
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης πέταξε το γάντι στον Γιάννη Αλαφούζο κοινοποι­ώντας του στις 18 Ιουνίου - µία ηµέρα µετά τις εκλογές - εξώδικο µε το οποίο κατηγορεί ευθέως τον ισχυρό άντρα του ΣΚΑΪ για στοχευµένα πολιτικά παιχνίδια, επικίνδυνες στρατηγικές των µέσων του Οµίλου, προσπάθεια αλλοίωσης της πραγµατικότητας και χει­ραγώγησης των τηλεθεατών και ακροατών. 
Ειδικότερα επισηµαίνει «την επιλογή της µεροληπτικής και αντίθετης προς τους στοιχειώδεις κανόνες δεοντολογί­ας, κάλυψης της επικαιρότητας και την ακόµα πιο µεροληπτική ειδησεογρα­φική και δηµοσιογραφική “ανάλυση” αυτής». 
Ο εφοπλιστής, ο οποίος είναι μέτο­χος του ΣΚΑΪ και έχει επενδύσει περί τα 20 εκατ. ευρώ, κατηγορεί τον Γιάννη Αλαφούζο και όσους ασκούν διοίκηση στα µέσα του οµίλου για «συστηµατική και κατά παράβαση κάθε κανόνα δεοντολογίας ειδησεογραφική ενίσχυση και προώθηση συγκεκριμένου πολιτικού σχηµατισµού» κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. 
Ο µέτοχος του ΣΚΑΪ θεωρεί µάλιστα αποκορύφωμα τη λανθασµένη δηµοσκόπηση που µετέδωσαν τα µέσα του οµίλου και έδειχναν τον ΣΥΡΙΖΑ να προ­ηγείται της Ν.Δ. µε έξι µονάδες, ενώ ακόµα και το βράδυ των εκλογών υπήρ­χε η εκτίµηση για νίκη του Τσίπρα. 
Ο Μαρινάκης, που είναι πολιτικός φίλος του Αντώνη Σαµαρά, εκτιµά, σύµφωνα µε ανθρώπους που βρίσκονται κοντά του, ότι η αναξιοπιστία του ΣΚΑΪ και η εµµονή µε την οποία προσπαθεί να περάσει συγκεκριµένες θέσεις τον εκθέτει και επιχειρηματικά. 
Όπως χαρακτηριστικά λένε, ο Γιάν­νης Αλαφούζος αρέσκεται να το παί­ζει... «νταβατζής» της κεντροδεξιάς παράταξης προσπαθώντας να επιβά­λει πολιτικές και πρόσωπα. Είναι χαρα­κτηριστικό, όπως λένε, ότι πούσαρε µε τα µπούνια τον Στέφανο Μάνο και τον Θάνο Τζήμερο, µια κεντροδεξιά παραφυάδα, σε βαθµό εξαιρετικά αναντί-στοιχο µε την πραγµατική της απήχηση στην κοινωνία. 
Πρόσωπα που βρίσκονται κοντά στον Γιάννη Αλαφούζο επισηµαίνουν, όσον αφορά την αστοχία της δηµοσκόπησης, ότι πρόκειται απλώς για ένα επιστημο­νικό εργαλείο και δεν είναι ούτε η πρώ­τη ούτε η τελευταία φορά που κάποιες δηµοσκοπήσεις θα πέσουν έξω. Σύµφωνα µε πληροφορίες, πάντως, ο Βαγ­γέλης Μαρινάκης, που δεν υπέγραψε τον ισολογισµό, αναµένεται να ζητήσει έλεγχο στα οικονοµικά του οµίλου.
Αναλυτικά η εξώδικη δήλωση - δια­µαρτυρία του Βαγγέλη Μαρινάκη ανα­φέρει:
«ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙ­ΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
Του Ευάγγελου Μαρινάκη του Μιλ­τιάδη, κατοίκου Πειραιώς (Ακτή Θεμι­στοκλέους, αριθ. 4)
ΠΡΟΣ
Ιωάννη Αλαφούζο, Πρόεδρο Δ.Σ. της εταιρείας ‘‘ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΝΤΟΤ ΚΟΜ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙ­ΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ’’ και της εταιρείας ‘‘ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.Ε.’’ (Εθνάρχου Μακαρίου και Δημ. Φαληρέως 2, Νέο Φάληρο)
Κοιν.
Μέλη Δ.Σ. των ανωτέρω εταιρειών
Με λύπη, ανησυχία και, πλέον, αγα­νάκτηση αναγκάζοµαι να επισηµάνω εκ νέου - και για πολλοστή φορά - τις επικίνδυνες στρατηγικές των µέσων του Οµίλου και ειδικότερα την επιλογή της µεροληπτικής και αντίθετης προς τους στοιχειώδεις κανόνες δεοντολογί­ας, κάλυψης και επικαιρότητας και την ακόµα πιο µεροληπτική ειδησεογρα­φική και δηµοσιογραφική ‘‘ανάλυση’’ αυτής. Το θέµα αυτό το έχω πολλές φορές ως τώρα επισηµάνει, µε αφορµή κά­θε φορά συγκεκριµένες ενέργειες και επιλογές του ενηµερωτικού τµήµατος του Οµίλου και των ασκούντων τη διοί­κηση. Ενδεικτικά και µόνον υπενθυµί­ζω ότι στα τέλη της προηγούµενης χρονιάς και ειδικότερα την 20.12.2011 έστειλα και σχετική επιστολή, ενώ η θέση µου έχει επίσης καταγραφεί και στα πρακτικά του Δ.Σ. της ‘‘ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΝΤΟΤ ΚΟΜ’’ του οποίου είµαι µέλος (βλ. πρακτικά Δ.Σ. 13 Οκτωβρίου 2011).
Φαίνεται όµως ότι όλα αυτά έχουν απευθυνθεί σε ώτα µη ακουόντων, αφού η τακτική της µεροληψ ίας και της επιλεκτικής ενηµέρωσης και ανάλυσης των γεγονότων όχι µόνον συνεχίστηκε, αλλά κατά το τελευταίο χρονικό διά­στηµα πλέον κορυφώθηκε, µε ύψιστο κρούσµα τη στάση των µέσων του Οµί­λου στο πλαίσιο των εθνικών εκλογών (την κορωνίδα δηλαδή του έργου και ενηµερωτικού σκοπού που καλούνται να υπηρετήσουν τα ΜΜΕ), οπότε και ο Όµιλος προέβη, σε όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, στη συστηµατική και κατά παράβαση κάθε κανόνα δεοντολογίας ειδησεογραφική ενίσχυ­ση και προώθηση συγκεκριµένου πολι­τικού σχηµατισµού.
Το αποκορύφωµα δε, το οποίο έφτα­νε σχεδόν στα όρια της δηµοσιογραφι­κής γραφικότητας ή συνιστούσε (ακό­µα και) προσπάθεια αλλοίωσης της πραγµατικότητας και χειραγώγησης των αποδεκτών της ‘‘ενηµέρωσης’’, ήταν η συνέχιση της µεροληψίας ακό­µα και την ‘‘ύστατη στιγµή’’, δηλαδή κατά την παρουσίαση και αξιολόγη­ση (διαφορετική εντελώς από εκείνη όλων των άλλων ΜΜΕ) των προθέσεων ψήφου που δηµοσιοποιήθηκαν το βρά­δυ της Κυριακής 17 Ιουνίου 2012 και η οποία ‘‘αξιολόγηση’’ συνεχίστηκε ενώ ήδη είχε αρχίσει η ροή των αποτελε­σµάτων που την ανέτρεπε.
Αναγκάζοµαι για άλλη µια φορά να σας επιστήσω την προσοχή και να ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΩ για τις συνέπειες που η στάση αυτή έχει για την φερεγγυ­ότητα και το ενηµερωτικό κύρος των µέσων του Οµίλου αλλά ακόµα και για τις υπόνοιες απόπειρας επηρεασµού θεσµικών παραγόντων ή χειραγώγη­σης της κοινής γνώµης που µπορεί να δηµιουργεί.
Η δική σας δε συµπεριφορά, ως υπεύθυνου για τη διοίκηση του Οµί­λου, πέραν του ότι αντίκειται σε βασι­κές αρχές που πρέπει να διέπουν τη λειτουργία του Οµίλου αλλά και στα εκ του νόµου καθήκοντα των εταιρειών του Οµίλου ως φορέων ενηµέρωσης της κοινής γνώµης, είναι ευθέως αντί­θετη και στο γράµµα και πνεύµα και της µεταξύ µας Συµφωνίας Μετόχων και στις από αυτήν απορρέουσες υπο­χρεώσεις σας, που συστηµατικά και δι­αρκώς παραβιάζετε.
Είναι τέλος φανερό από τα ανωτέρω, ότι επιπλέον της οποιαδήποτε άλλης αρνητικής συνέπειας, κατ’ ευθύ απο­τέλεσµα επηρεάζεται αρνητικά και η επιχειρηµατική αξία του Οµίλου και η αποτίµηση της αξίας της δικής µου επένδυσης σε αυτόν. Ειδικά σε σχέση µε το τελευταίο αυτό, σας ΔΗΛΩΝΩ ότι ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΟΜΑΙ φυσικά, και για πολ­λοστή πλέον φορά, των δικαιωµάτων µου για κάθε ζηµία µου.
Αρµόδιος δικαστικός επιµελητής µε τη ρητή επιφύλαξη κάθε δικαιώµατός µου γενικά, παραγγέλλεται να επιδώ­σει νοµίµως την παρούσα προς τον Ιωάννη Αλαφούζο, Πρόεδρο Δ.Σ. της εταιρείας ‘‘ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΝΤΟΤ ΚΟΜ ΑΝΩ­ΝΥΜΗ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ’’ και της εταιρείας ‘‘ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.Ε.’’ (Εθνάρχου Μακα­ρίου και Δηµ. Φαληρέως 2, Νέο Φάλη­ρο), προς γνώσιν του και για τις νόµιµες συνέπειες
Πειραιάς, 18 Ιουνίου 2012
Ο εξωδίκως δηλών
Ευάγγελος Μαρινάκης»
---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

... ΤτΕ - φύλακας των αποθεματικών ή κάτι άλλο; ...

*
Χριστίνα Κοψίνη
***
*
Υπόθεση ΕΔΟΕΑΠ
Ίσως αποδειχθεί ο καταλύτης
.
Η υπόθεση του ασφαλιστικού φορέα επικούρησης και υγείας των δημοσιογράφων (ΕΔΟΕΑΠ) και η επεισοδιακή γενική συνέλευση των μετόχων–ασφαλισμένων του το περασμένο Σάββατο δεν αποτελεί εσωτερική υπόθεση του κλάδου. Αντιθέτως, αφορά όλα ανεξαιρέτως τα ασφαλιστικά ταμεία, τις διοικήσεις και τα σωματεία που αρκούνται να συμμετέχουν διά των εκπροσώπων στις διοικήσεις, αρνούμενα να αντιμετωπίσουν την κατάρρευση των διαθεσίμων, περιορίζοντας την παρέμβασή τους σε έναν καταγγελτικό λόγο.
.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η έντονη αμφισβήτηση των επιλογών της 9μελούς (πολυπαραταξιακής) διοίκησης (η οποία, για την άντληση 25 εκατ. ευρώ, προχώρησε σε ρευστοποίηση «κουρεμένων» ομολόγων, μετατρέποντας τη δυνητική ζημία από το PSI σε πραγματική), η καταψήφιση του απολογισμού και του προϋπολογισμού μπορεί να αναδειχθούν η κατάλληλη αφορμή για να αρχίσει μια σοβαρή συζήτηση, έστω και στο παρά πέντε. Ομως, αυτή η συζήτηση θα είναι λειψή, αν εκτός από τη διαχειριστική ανεπάρκεια των διοικήσεων, τα λάθη και την αλαζονική συμπεριφορά, δεν διερευνήσει και τον τρόπο που η ΤτΕ προστατεύει τα ασφαλιστικά κεφάλαια, αποτρέπει τις διοικήσεις από λανθασμένες κινήσεις και τις ενημερώνει αναλυτικά και εγκαίρως, όπως θα έκανε για λογαριασμό του πελάτη κάθε χρηματιστηριακή εταιρεία για ένα οποιοδήποτε αμοιβαίο κεφάλαιο. Βεβαίως, τα ερωτήματα που προκάλεσε η κίνηση της διοίκησης του Ταμείου να ρευστοποιήσει ομόλογο με ζημία είναι πολλά. Πώς είναι δυνατό να μη γνώριζε ότι το αποθεματικό της στο κοινό κεφάλαιο είχε μετατραπεί σε ομόλογα; Και αν προχώρησε σε μία λάθος επενδυτική εκτίμηση, έστω για να διασώσει, ως «μεσσίας» τον ΕΔΟΕΑΠ (όπως ίσως φανταζόταν), από τον κίνδυνο εξόδου από το ευρώ, γιατί δεν υπάρχει ούτε ένα μέλος έτοιμο να παραδεχτεί ότι άνθρωποι είμαστε, «μπορεί να κάναμε λάθος»;
.
Ομως, τα ερωτήματα αφορούν και την ΤτΕ
.
Σε ποια τιμή αγοράστηκαν τα ομόλογα που επρόκειτο να συμπεριληφθούν στο PSI;
.
Μήπως αληθεύουν οι φήμες, που επιμένουν ότι κάποια αγοράστηκαν στη δευτερογενή αγορά και αν ναι, πώς αποτιμήθηκαν και με ποια τιμή ενεγράφησαν στο αποθεματικό;
.
Και αν υπάρχει διαφορά στην τιμή (λέμε αν), ποιος καρπώθηκε το κέρδος από τη διαφορά;
.
Για όλα αυτά δεν υπάρχει σοβαρή ενημέρωση. Αντιθέτως, η ΤτΕ, την ώρα που ρευστοποιούσε ομόλογα για να καλύψει τις αναλήψεις που ζητούσε το Ταμείο έως και τις αρχές Ιουνίου, συνέχιζε να το ενημερώνει ως τα χρήματα να προέρχονται από έναν απλό λογαριασμό διαχείρισης διαθεσίμων και όχι από το κοινό ασφαλιστικό κεφάλαιο, στο οποίο ήδη με τον νόμο 2469/97 οι λογαριασμοί διαθεσίμων είχαν χάσει την ιδιότητά τους ως λογαριασμοί μετρητών και επενδύονται σε τίτλους του Δημοσίου.
.
Η υπόθεση ΕΔΟΕΑΠ μπορεί να αποδειχτεί καταλύτης, έτσι ώστε να ανοίξει σε βάθος η υπόθεση «αποθεματικά των Ταμείων», όπως άλλωστε προϊδεάζει και η έρευνα που διέταξε ο εισαγγελέας.
---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*

... Δ. Ψαρράς: Η έκδοση της "Ε" και οι στόχοι της εργοδοσίας ...

*
Δημήτρης Ψαρράς*
***
*

Η "Ελευθεροτυπία"
των εργαζομένων και των εργοδοτών

Με δυο λόγια, το φύλλο της "Ελευθεροτυπίας" που κυκλοφόρησε στις 16.6 και επρόκειτο να επανακυκλοφορήσει και χθες δεν είναι «απεργιακό». Είναι ένα υβρίδιο, το οποίο εκδίδεται μεν από απλήρωτους εργαζόμενους, αλλά με τη συναίνεση και την άδεια της εργοδοσίας.
.
Το προηγούμενο Σάββατο εμφανίστηκε στα περίπτερα η "Ελευθεροτυπία". Είχαν περάσει σχεδόν έξι μήνες από τις 22 Δεκεμβρίου που κυκλοφόρησε το τελευταίο φύλλο της εφημερίδας και δέκα μήνες από τη στιγμή που η Χ.Κ. Τεγόπουλος έπαυσε να πληρώνει τους εργαζόμενούς της, ενώ συνέχιζε να εκπληρώνει μέρος των υποχρεώσεών της προς εμπορικούς πιστωτές και προς τις τράπεζες.
.
Το φύλλο του προηγουμένου Σαββάτου είχε τον υπότιτλο "Απεργιακή έκδοση των εργαζομένων", ενώ σε ιστολόγια και ειδησεογραφικούς ιστότοπους εμφανίστηκε ως "τρίτο" απεργιακό φύλλο των εργαζομένων της "Ελευθεροτυπίας". Οι προσεκτικοί αναγνώστες διαπίστωσαν μια σοβαρή διαφορά. Τα δυο απεργιακά φύλλα που κυκλοφόρησαν στις 15 και 25.2.2012 έφεραν τον τίτλο "Οι Εργαζόμενοι" και όχι "Ελευθεροτυπία", ενώ και τα κείμενα των συντακτών ήταν ανυπόγραφα.
.
Μια διαφορά που δεν θα μπορούσαν να την εντοπίσουν οι αναγνώστες, αλλά είναι εξίσου αποκαλυπτική, αφορά το γεγονός ότι η επιχείρηση, που είχε κλείσει τα γραφεία της και είχε αποσυνδέσει τα μηχανήματά της προκειμένου να μην εκδοθούν τα δύο απεργιακά φύλλα, τώρα έχει ανοίξει διάπλατα τις πόρτες της στην ομάδα των εργαζομένων που διαχειρίζονται το νέο εγχείρημα υπό το όνομα Ελευθεροτυπία και έχει επανασυνδέσει τα μηχανήματά της για να τους διευκολύνει.
Μια τελευταία διαφορά είναι ότι ενώ τα απεργιακά φύλλα απέφυγαν την περιοδικότητα στην έκδοσή τους, τα φύλλα που διεκδικούν σήμερα τον τίτλο του "απεργιακού" έχουν εξαρχής ανακοινώσει την εβδομαδιαία κυκλοφορία τους.

.
Αλλά αυτά τα ειδοποιά στοιχεία των απεργιακών φύλλων εδράζονται στη γνωμάτευση του νομικού συμβούλου της ΕΣΗΕΑ κ. Λάζαρου Μπελίτση, τον οποίο είχαν συμβουλευτεί οι εργαζόμενοι προκειμένου να μην διακινδυνέψουν τα χρήματα από δεδουλευμένα και αποζημιώσεις που τους οφείλει η επιχείρηση. Η γνωμάτευση αυτή που δημοσιεύτηκε στο ιστολόγιο του εκπροσώπου των εργαζομένων υποδεικνύει σαφώς ότι για να προστατέψουν τα δικαιώματά τους οι εργαζόμενοι πρέπει να μην κάνουν χρήση του τίτλου "Ελευθεροτυπία", να μην υπογράψουν τα κείμενά τους και να μην εκδίδουν το απεργιακό φύλλο σε τακτικά διαστήματα1.

.
Παρά την τήρηση αυτών των τριών υποδείξεων, η ιδιοκτησία της Χ.Κ. Τεγόπουλος είχε αντιδράσει τότε έντονα στην προοπτική να εκδοθούν τα απεργιακά φύλλα. Αφού δήλωσε στον εκπρόσωπό μας ότι "τα θεωρεί εχθρική ενέργεια" και ότι "θα κάνει χρήση όλων των δυνατοτήτων που της παρέχει ο νόμος για να τα εμποδίσει"2, παρενέβη με εξώδικο στο πρακτορείο πριν την έκδοση του πρώτου απεργιακού φύλλου και κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα πριν την έκδοση του δεύτερου. Οι κινήσεις αυτές δεν καρποφόρησαν, αλλά τόσο το πρακτορείο όσο και το δικαστήριο στηρίχτηκαν στην τήρηση των όρων που υποδείκνυε και ο νομικός σύμβουλος της ΕΣΗΕΑ. Τώρα οι όροι αυτοί δεν τηρούνται, για τον απλό λόγο ότι έχει εξασφαλιστεί η άδεια της επιχείρησης!

.
Με δυο λόγια, το φύλλο της "Ελευθεροτυπίας" που κυκλοφόρησε στις 16.6 και επρόκειτο να επανακυκλοφορήσει και χθες δεν είναι "απεργιακό". Είναι ένα υβρίδιο, το οποίο εκδίδεται μεν από απλήρωτους εργαζόμενους, αλλά με τη συναίνεση και την άδεια της εργοδοσίας. Τέτοιου είδους "απεργίες" δεν συναντάμε ούτε στην Ιαπωνία. Άλλωστε το παραδέχτηκαν και όσοι διηύθυναν το εγχείρημα, μιλώντας στη συνέλευση των συντακτών για "τύποις απεργιακό"! Και τα παράξενα δεν σταματάνε εδώ. Μεταξύ των συντακτών που πρωτοστατούν σ’ αυτή την υβριδική "απεργιακή-εργοδοτική" έκδοση είναι και στελέχη της επιχείρησης που έχουν ήδη προσληφτεί σε ανταγωνιστικές εβδομαδιαίες εφημερίδες, ενώ το παρών δίνουν και όσοι είχαν πολεμήσει τα απεργιακά φύλλα με τον ισχυρισμό -τότε- ότι δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν τα δικαιώματά τους.

.
Ο παράξενος χαρακτήρας αυτός έχει επισημανθεί από πολλούς συναδέλφους χωρίς να υπάρχει απάντηση επί της ουσίας3. Το ερώτημα είναι για ποιο λόγο αποφάσισε η Χ.Κ. Τεγόπουλος να αναθεωρήσει τη μέχρι πρότινος στάση της και εκεί που πολεμούσε με απειλές και δικαστήρια τα απεργιακά φύλλα, τώρα εμφανίζεται να συμπλέει με τη νέα "απεργιακή έκδοση". Δυστυχώς και εδώ η απάντηση είναι απλή. Σε μεγάλο βαθμό οι δημοσιογράφοι που σήμερα πρωτοστατούν στη νέα έκδοση είναι εκείνοι που διαφώνησαν δημόσια με την έκδοση των γνήσιων απεργιακών φύλλων του Φεβρουαρίου και εκείνοι που συντάχθηκαν υπέρ της επιχείρησης, όταν η Χ.Κ. Τεγόπουλος υπέβαλε αίτηση για υπαγωγή στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα, προβάλλοντας ένα πρωτοφανές "μνημονιακό" business plan, το οποίο πρόβλεπε την απόλυση των μισών εργαζομένων και τη δραστική μείωση των οικονομικών απαιτήσεων όσων επρόκειτο να παραμείνουν.

.
Το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών που εξέτασε την αίτηση κατέληξε σε μια εξαιρετικά φιλεργατική απόφαση που εκδόθηκε στις 16.5.2012, με την οποία καθορίζεται ότι καμιά εξυγίανση της επιχείρησης δεν είναι δυνατή χωρίς την "ομαλή συνεργασία μεταξύ διοίκησης της εταιρείας και των εργαζομένων" (Απόφαση 704/2012). Στην απόφαση επισημαίνεται το γεγονός ότι το 80% των εργαζομένων αντιτίθεται στο συγκεκριμένο σχέδιο εξυγίανσης και εκτιμάται ότι "από τη μέχρι τώρα εμπειρία από τον τρόπο διοίκησης της εταιρείας" προκύπτει η "ανεπάρκεια του υπάρχοντος διοικητικού και ιδιοκτησιακού σχήματος", κάτι που βασίζεται σε συγκεκριμένα στοιχεία. Για παράδειγμα, επισημαίνεται ότι "προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα οικονομικά συμφέροντα του συντρόφου της Μαριάνθης Τεγοπούλου σε έναν εντελώς διαφορετικό τομέα επιχειρηματικής δραστηριότητας, η αιτούσα εταιρεία υπέστη ή αναμένεται να υποστεί οικονομική αιμορραγία άνω των 6 εκατ. ευρώ, όταν το ποσό αυτό θα μπορούσε να διατεθεί για την αντιμετώπιση μέρους των οικονομικών της υποχρεώσεων και δη για την καταβολή των δεδουλευμένων μισθών".
.
Το φύλλο της Ελευθεροτυπίας που εκδίδεται σήμερα εκπροσωπεί ακριβώς αυτό το 20% των εργαζομένων που είχε στηρίξει την επιχείρηση στην αίτηση για το άρθρο 99. Η διοίκηση της επιχείρησης εμφανίζεται έτοιμη να καταθέσει νέα αίτηση. Ο μόνος τρόπος να γίνει δεκτή αυτή είναι να εμφανιστεί αυτή τη φορά με μεγαλύτερη συναίνεση από την πλευρά των εργαζομένων. Το "απεργιακό φύλλο" είναι το όχημα προς αυτή την κατεύθυνση, όσο καλές κι αν είναι οι προθέσεις κάποιων απ’ όσους συμμετέχουν σ’ αυτό.
.
Έχει ήδη εκφραστεί δημόσια η πρόθεση να μεταβληθεί αυτό το υβρίδιο σε πραγματικό επαγγελματικό φύλλο, το οποίο θα εκδίδεται από κάποιο σχήμα που θα παρακάμπτει -με τη σύμφωνη βέβαια γνώμη της- την Χ.Κ. Τεγόπουλος, προκειμένου να αποφύγει τα χρέη που τη βαρύνουν. Μάλιστα συντάκτης που μετέχει σήμερα στην επιτροπή του "τύποις απεργιακού" φύλλου (δικός τους είναι ο χαρακτηρισμός) δεν δίστασε να προτείνει στη συνέλευση των συντακτών να μεταβληθεί το φύλλο σε οιονεί εκπρόσωπο τραπεζικών συμφερόντων!
.
Η παράκαμψη της Χ.Κ. Τεγόπουλος και η μεταβίβαση του τίτλου σε κάποια άλλη εταιρεία "ελεύθερη βαρών" προβλεπόταν και στην αίτηση για το άρθρο 99 που απορρίφθηκε (σ. 50). Δεν πρέπει λοιπόν να εκπλήσσει κανέναν.
.
Από τη στιγμή που ανέλαβε την επιχείρηση η σημερινή ιδιοκτησία της Χ.Κ. Τεγόπουλος, το 2007, διαφάνηκε μια ανεξήγητη πρόθεσή της να απαξιώσει την επιχείρηση, να τη μικρύνει, να την προσαρμόσει στα προσωπικά της πρότυπα. Προηγήθηκε η εκδίωξη των σημαντικότερων διευθυντικών στελεχών, που συνοδεύτηκε με πρωτοφανή εκστρατεία απαξίωσής τους. Ακολούθησαν σποραδικές απολύσεις ανεπιθύμητων συντακτών και μαζικές απολύσεις στο πιεστήριο. Σειρά είχαν μετά ορισμένες στήλες με αναγνωσιμότητα που καταργήθηκαν με το έτσι θέλω (Ιός, Ρουμελιώτης, Μιχαηλίδης). Οι καθαρά εκδοτικές κινήσεις ήταν αυτοκτονικές: υποκατάσταση πετυχημένων ενθέτων με νέα δαπανηρά που απέτυχαν και έκδοση εβδομαδιαίου free press, το οποίο λειτούργησε ευθέως ανταγωνιστικά προς την εφημερίδα.
.
Και το αποκορύφωμα: την πιο κρίσιμη στιγμή για την οικονομική επιβίωση της επιχείρησης (αρχές 2009) πουλήθηκε η κερδοφόρα Χρυσή Ευκαιρία και ποσό 50 εκατ. ευρώ πήγε στους μετόχους του ομίλου με τη μέθοδο "επιστροφής κεφαλαίου". Από εκείνη τη στιγμή άρχισε ο υπερδανεισμός και το πρόβλημα ρευστότητας της επιχείρησης. Η σημερινή κατάληξη είναι αυτή που δεν φαίνεται στο "τύποις απεργιακό φύλλο". Πολυδιάσπαση των εργαζομένων, εξαναγκασμός δεκάδων σε απόλυση χωρίς αποζημίωση, άρνηση καταβολής δεδουλευμένων, άρνηση αναγνώρισης ακόμη και των επισχέσεων εργασίας, συνθήκες εργασιακού κανιβαλισμού κάτω από "αντιμνημονιακά" συνθήματα, απεργίες με την ευλογία του αφεντικού.

.
Όλα αυτά δεν είναι γνωστά στους αναγνώστες της Ελευθεροτυπίας, παρά το γεγονός ότι σπέρματα της αλήθειας έχουν καταγραφεί σε αρκετά διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης. Μπορεί όμως καθένας να διαπιστώσει την ακρίβεια όσων σημειώνουμε εδώ, αν διαβάσει προσεκτικά ακόμα και το ιστολόγιο του εκπροσώπου των εργαζομένων, ο οποίος συμμετέχει στο υβριδικό εγχείρημα. Ειδικά ας διαβαστεί το "ρεπορτάζ" από την τριμερή συνάντηση στο υπουργείο Εργασίας στις 14.6.20124.
.
Τότε θα διαπιστώσουν και όσοι παρασύρθηκαν από την αυτονόητη λάμψη του "απεργιακού φύλλου" ότι έπεσαν θύματα μιας πλαστής εικόνας.
.
* Μέλος της συντακτικής επιτροπής των γνήσιων απεργιακών φύλλων και ήδη απολυμένος χωρίς καταβολή δεδουλευμένων και αποζημίωσης από την Χ.Κ. Τεγόπουλος.

---
*

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

... η Αφροδίτη Πολίτη απέναντι στα "τύποις απεργιακά" ...

*
Αφροδίτη Πολίτη
***
*
Για τα "τύποις απεργιακά φύλλα" της "Ελευθεροτυπίας"
*
Για να έχετε
και την απεργία ολόκληρη
και το αφεντικό χορτάτο
.
Γίνεται ένα απεργιακό φύλλο να εξυπηρετεί συμφέροντα της εργοδοσίας; Μιας εργοδοσίας που δεν πληρώνει ούτε αποζημιώνει 800 και πλέον εργαζόμενους  και απολυμένους επί σχεδόν ένα χρόνο; Γίνεται οι υπέρμαχοι ενός ουλτρα-μνημονιακού μπίζνες-πλαν που προβλέπει πετσόκομμα θέσεων και μισθών κατά 50% να βαφτίζονται όψιμα απεργοί-αγωνιστές, υπογράφοντας αντιμνημονιακούς θούριους στο πλευρό της συγκεκριμένης «εναλλακτικής» κατά τα άλλα εργοδοσίας; Γίνεται να κυκλοφορεί απεργιακή εφημερίδα με την ευγενή αρωγή, συναίνεση και ενθάρρυνση του αφεντικού, που έξαφνα ανοίγει διάπλατα πόρτες, κομπιούτερ και λοιπές υποδομές, που ως τώρα κρατούσε ερμητικά κλειδαμπαρωμένες;

Γίνεται, σε αυτή την πρωτοφανή επίδειξη οργουελιανής αντιστροφής των εννοιών «απεργία» και «εργατικός αγώνας» να συμπαρίστανται άνθρωποι «της τέχνης και του πνεύματος», προσωπικότητες της αριστεράς και της προόδου,  διαφόρων ηλικιών και αποχρώσεων ριζοσπαστικότητας, με πιο τρανταχτή τη συγχαρητήρια επιστολή του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα;  

Φυσικά γίνεται. Για όσους δεν γνωρίζουν για τι ακριβώς μιλάμε, δεν οφείλουν άλλωστε,  πρόκειται για τα δύο τελευταία «απεργιακά» φύλλα της Ελευθεροτυπίας που κυκλοφόρησαν 16/6 και 23/6.  Οι εργαζόμενοι της Χ.Κ. Τεγόπουλος απεργούν από το Δεκέμβριο, διεκδικώντας δεδουλευμένα και αποζημιώσεις που ξεπερνάνε τα 7,5 εκατομμύρια ευρώ (βλ. απόφαση 704/2012 του Πρωτοδικείου Αθηνών, δημοσιοποιήθηκε στις 25/5/2012). Ο αριθμός των 800 περίπου εργαζομένων έχει μειωθεί σημαντικά. Πάνω από 100 αποχώρησαν,  και περισσότεροι συνεχίζουν να αποχωρούν κατά δεκάδες, χωρίς αποζημίωση ούτε εξόφληση δεδουλευμένων, μην αντέχοντας την ομηρία της «απληρωσιάς» που σε λίγο κλείνει χρόνο.  

Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν ακόμα και οι καλοπροαίρετοι αναγνώστες είναι ότι πολλοί εξ όσων υπογράφουν τα «τύποις απεργιακά»  και ελπίζουν ότι θα παραμείνουν στην εταιρεία με όποια μορφή ξανανοίξει, προσυπέγραψαν την αίτησή της για υπαγωγή στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα, που απορρίφθηκε από το δικαστήριο σε μια πρωτοφανή φιλεργατική απόφαση. 

Το σκεπτικό του δικαστηρίου είναι ότι με την υπαγωγή στο άρθρο 99, απλώς κερδίζει χρόνο και χρήμα η ιδιοκτησία προκειμένου «να αποξενωθεί των σημαντικότερων περιουσιακών στοιχείων», αφήνοντας την εταιρεία ένα άδειο κουφάρι, οδηγώντας τη στην πτώχευση δυο-τρία χρόνια αργότερα,  ενώ «μόνοι κερδισμένοι από αυτό το σενάριο είναι τελικά οι τράπεζες». (βλ. περίληψη της δικαστικής απόφασης: http://anasigrotisi.blogspot.gr/2012/06/7042012-99.html).

Σε αυτό το μαραθώνιο του «ποιος θα φαγωθεί» συναίνεσαν υπογράφοντας υπέρ του άρθρου 99 περίπου 110 εργαζόμενοι (έναντι 400 που τέθηκαν κατά). 
Αρκετοί,  αλλά όχι όλοι,  από τους εργαζόμενους που συμμετέχουν  επωνύμως στα «τύποις απεργιακά» έχουν υπογράψει επιστολές αποποίησης της συμμετοχής τους ή/και καταγγελίας των δύο προηγούμενων απεργιακών φύλλων, που σε αντίθεση με τα τωρινά αντιμετωπίστηκαν ως «εχθρική ενέργεια» από την εργοδοσία, η οποία κινήθηκε εναντίον τους με εξώδικα και ασφαλιστικά μέτρα. 

Είναι άχαρο, εσωστρεφές και μίζερο, να διαφωνείς με ψηφισμένες αποφάσεις συναδέλφων, υποστηρίζοντας πως έστω και με καλές προθέσεις εξυπηρετούν το αφεντικό, όχι τα κοινά σας συμφέροντα.  Ακόμα πιο άχαρο,  σχεδόν συνωμοσιολογικό είναι να καταγγέλλεις ένα φύλλο που κρεμιέται στα μανταλάκια γράφοντας «απεργιακό» στην ούγια,  και να επιμένεις ότι μόνο απεργιακό δεν είναι. Είναι άχαρο και αντιδημοφιλές να υποστηρίζεις – κόντρα στην ντόπια αφρόκρεμα αριστεράς και διανόησης -  ότι το φύλλο που κυκλοφορεί ως απεργιακό λειτουργεί ως πρόπλασμα για να ασκήσει η εταιρεία έφεση, ζητώντας εκ νέου υπαγωγή στο άρθρο-99,  απαλλαγμένη από τα βάρη αλλά  και από τους «φωνακλάδες εργαζόμενους» της παλιάς εφημερίδας, με μαγιά αλλά όχι και μοναδικό πλήρωμα, τον σκληρό πυρήνα των πιστών στην εργοδοσία.

Κι όμως, όσο κι αν ειναι άχαρο, κάποιος πρέπει να το κάνει. Οχι μόνο για τον αγώνα που χάνεται όταν δεν δίνεται  αλλά κι όταν τον εγκαταλείπουμε στον αυτόματο πιλότο αναζητώντας «συνεταιριστικές» σωσίβιες λέμβους εκτός Τιτανικού,  αλλά και για τη χαμένη τιμή της αριστεράς. Μιας αριστεράς  που στη συγκεκριμένη περίπτωση όχι μονο δεν ήξερε, αλλά και δεν ρώταγε. 

Εστω ότι ο διορατικός κατά τα άλλα Αλέξης Τσίπρας, δεν ήξερε ότι το φύλλο το οποίο χαιρέτιζε θερμά, μια μέρα πριν τις κρίσιμες εκλογές της 17ης Ιουνίου, ευλογώντας το στη συνείδηση των αριστερών αναγνωστών,  είναι στην καλύτερη περίπτωση ένα πρωτόγνωρο υβρίδιο «απεργιακού-φύλλου-με-τη-συναίνεση-της-εργοδοσίας» και στη χειροτερη ενα φιλο-εργοδοτικό όχημα μετάβασης στην επόμενη φάση. Δεν ρώταγε όμως; Τόσο κόσμο έχει στο επιτελείο του, όχι μόνο ανάμεσα στους απεργούς, αλλά και από όσους ανοιχτά σαμποτάρισαν τις απεργίες και φιγουράρισαν κατόπιν ως υποψήφιοι στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ. Αναφέρομαι στον πρώην διευθυντή της Ελευθεροτυπίας Γιώργο Παπαδόπουλο-Τετράδη και στον σκιτσογράφο Στάθη Σταυρόπουλο, που πλέον εργάζεται στη Real News, οι οποίοι στις γενικές μας συνελεύσεις τους πρώτους μήνες της «απληρωσιάς», καταψήφιζαν τις προτάσεις για απεργία, στο όνομα του «δημοσιογραφικού λειτούργηματος» για το καλό της αντιμνημονιακής ενημέρωσης.  Κατόπιν, όπως άλλοι,  αποχώρησαν με ελαφρά πηδηματάκια και μπράβο τους, αλλά όσο μας τιμούσαν με την παρουσία τους καταψήφιζαν τις απεργίες - ο Τετράδης μάλιστα ψήφιζε για το δικαίωμα της απλήρωτης εργασίας των άλλων από την προνομιακή θέση του συνταξιούχου διευθυντή.  

Επειδή αδυνατώ να πιστέψω ότι όσα προβεβλημένα στελέχη της αριστεράς υποστήριξαν επωνύμως τα «τύποις απεργιακά» φύλλα είναι απλώς παραπλανημένα «θύματα μιας πλαστής εικόνας» (βλ. άρθρο του Δ. Ψαρρά στην Αυγή της Κυριακής 24/6/2012, σελ 53), δυστυχώς τείνω να συμπεράνω ότι απλά επιβεβαιώνουν τη γενική γραμμή περί εργασιακών σχέσεων που και η πλειοψηφούσα αριστερά υπηρετεί. Και αυτή δεν είναι άλλη από τη γραμμή του πολιτικού καιροσκοπισμού και της γραφειοκρατικής διαμεσολάβησης,  η γραμμή «και με τους εργάτες, και με τις γραβάτες» ή έστω με τα σουέντ τζάκετ της εναλλακτικής εργοδοσίας και των εκλεκτών της,  και χωρίς μνημόνιο και με το ευρώ, και η απεργία ολόκληρη και το αφεντικό χορτάτο. Μόνο που αν αυτή η γραμμή μπορεί να φέρνει κουκιά στις κάλπες, με  προοπτική να σχηματίσει «αριστερή κυβέρνηση», δεν μπορεί δυστυχώς να πείσει όσους συμμετέχουν στις πραγματικές ταξικές και εργασιακές συγκρούσεις, από αυτές που έχουν πραγματικούς θύτες και θύματα, νικητές και ηττημένους, εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους, κόκκινες γραμμές που δεν θολώνουν όσο αντιμνημονιακό ροζ και αν πέφτει στα «υβριδικά» πρωτοσέλιδα που γεφυρώνουν (;) το φαινομενικά ασυμφιλίωτο χάσμα απεργών και εργοδοτών.   

για περισσότερες πληροφορίες, σε ένα ούτως ή άλλως αντιδημοφιλές και για τους αριστερούς θέμα βλ:

1)  ρεπορτάζ της Ματίνας Παπαχριστούδη, παρατίθενται επιστολές εργαζομένων για τα «τύποις απεργιακά» φύλλα. 

2)  Αρθρο της απολυμένης, χωρίς καταβολή δεδουλευμένων και αποζημίωσης,  συντάκτριας της «Ε» Αντας Ψαρρά

3) Αυγή της Κυριακής 24/6/2012, σελ. 53. (δεν έχει ακόμα αναρτηθεί στο διαδίκτυο).  «Η «Ελευθεροτυπία» των εργαζομένων και των εργοδοτών». Αρθρο του  απολυμένου, χωρίς αποζημίωση και καταβολή δεδουλευμένων, συντάκτη της «Ε» Δημήτρη  Ψαρρά

4)  Το μπλογκ του εκπροσώπου της «Ε» Πάνου Σώκου
---

Αφροδίτη Πολίτη
 – αλλη μια απολυμένη χωρίς αποζημίωση και καταβολή δεδουλευμένων από την “Ελευθεροτυπία” 

---
*

... για Ταμεία εκδοτών και εργοδοτών ...

*
greektv.com
***
*
Τα "ασφαλή"
δημοσιογραφικά ταμεία
όμορφα καίγονται ...
*
Είναι φανερό πως η γενική συνέλευση του ΕΔΟΕΑΠ της 23ης Ιούνη θέτει νέα δεδομένα για τον κλάδο των ΜΜΕ. Στο επίκεντρο της  μαζικής γενικής συνέλευσης  μπήκαν οι χειρισμοί της διοίκησης στο ζήτημα των αποθεματικών του ταμείου. 115 εκατ. ευρώ προ "κουρέματος" PSI στις 9 Μαρτίου 2012, 56 εκατ. μετά PSI. Η διοίκηση επέλεξε να γνωστοποιήσει την τακτική της με ένα εκφοβιστικό τρομοκρατικό μήνυμα στα 20.000 μέλη της (Πανστρατιά, κ.λ.π) έναντι των επιπτώσεων του PSI -το οποίο όμως αποδέχθηκε τους δυο προηγούμενους μήνες- έντεκα ολόκληρες μέρες μετά τη γραπτή ενημέρωση της Τράπεζας της Ελλάδας ότι ο λογαριασμός των αποθεματικών του ταμείου έχει μόλις 5,6 εκατ. ευρώ. 7 Ιουνίου ενημερώθηκε ο ΕΔΟΕΑΠ, 18 Ιουνίου έγινε γνωστό.
.
Η ανταπάντηση της Τράπεζας της Ελλάδας και η παρέμβαση του εισαγγελέα δημιούργησαν ένα εκρηκτικό κλίμα που ξέσπασε βουερά στη γενική συνέλευση.
.
Στη θυελλώδη, επεισοδιακή διαδικασία καταδείχθηκε πως η διοίκηση του ΕΔΟΕΑΠ γνώριζε εξαρχής πως οι διαδοχικές αναλήψεις που έκανε από το λογαριασμό της στην Τράπεζα της Ελλάδος μετά το "κούρεμα", ύψους 25 εκατ. ευρώ, προερχόταν από τα Νέα Ομόλογα του δημοσίου μετά PSI. Και άρα ήξερε πως πρόκειται για "σπάσιμο"-ρευστοποίηση τους. (Αν λέει πως δεν γνώριζε πρόκειται για ανικανότητα;).
.
Γιατί το γνώριζε ενώ η πρόεδρος του ΕΔΟΕΑΠ Ελένη Σπανοπούλου επέμενε δημαγωγικά πως δεν αναγνωρίζει πολιτικά το PSI και "λεφτά έδωσε ο οργανισμός στην Τράπεζα της Ελλάδας λεφτά θα πάρει"; 
.
Μα, γιατί στην ανακοίνωση του ΕΔΟΕΑΠ στις 24 Απριλίου 2012, στο απόσπασμα του προϋπολογισμού για το 2012 αναγράφεται ξεκάθαρα πως μετά το PSI o ΕΔΟΕΑΠ έχει πλέον διαθέσιμα αποθεματικά 56 εκατ. ευρώ και με αστερίσκο** αναλυόταν η τοποθέτηση των αποθεματικών αυτών σε "ρευστό" 22 εκατ. και το υπόλοιπο σε Νέα Ομόλογα του δημοσίου.
.
Και όχι μόνο. Η ίδια η πρόεδρος του ΕΔΟΕΑΠ μιλώντας κάποια στιγμή για το σχέδιο της διοίκησης απέναντι στους "αλήτες" -όπως τους χαρακτήρισε- της τράπεζας της Ελλάδας και της μνημονιακής κυβέρνησης, είπε πως μόνο με τη γραπτή παραδοχή της Τράπεζας Ελλάδος ότι ο ΕΔΟΕΑΠ έχει μόλις 5,6 εκατ. ευρώ υπάρχουν αποδείξεις για τις νομικές κινήσεις του ταμείου! 
.
Τα όσα συνέβησαν στη 10ωρη γενική συνέλευση, κυρίως τα ερωτήματα που δεν κατόρθωσε να απαντήσει πειστικά η διοίκηση του ΕΔΟΕΑΠ, σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις. Για την κατεύθυνση που αυτές οι εξελίξεις θα έχουν, αξίζει να επισημανθούν ορισμένα κομβικά θέματα.

.
Η κυβερνητική απόφαση για το PSI των ασφαλιστικών ταμείων ξεσήκωσε τον περασμένο Μάρτιο τον δημοσιογραφικό κλάδο. Τόσο οι διοικήσεις των δημοσιογραφικών ταμείων όσο και τα συνδικαλιστικά σωματεία επέλεξαν εν γνώσει τους την οδό της διαπραγμάτευσης έναντι ανταλλαγμάτων. Με τους σήμερα χαρακτηριζόμενους από τους ίδιους, ως "αλήτες".
.
Στις προτάσεις για μαχητικές κινητοποιήσεις και ξεσηκωμό του κλάδου, η απάντηση ήταν είτε πως το δημοσιογραφικό ταμείο δεν κινδυνεύει (!) είτε πως υπάρχουν "φίλοι" μας με τους οποίους συζητάμε.
.
Στην πρώτη φάση εκείνων των συζητήσεων ο μεν ΕΔΟΕΑΠ παζάρευε να πάρει τη διαχείριση ενός νοσοκομείου όπως π.χ. το Ερρίκος Ντυνάν, οι δε "διαπραγματευτές" του κλάδου με τη συμμετοχή και παραταξιακών στελεχών από τα σωματεία ζητούσαν την ένταξη των εργαζομένων σε ειδησεογραφικά sites στο ΕΤΑΠ ΜΜΕ και το καθεστώς αγγελιοσήμου. Είχαν δε τόσο προχωρήσει οι συνομιλίες που ανταλλάχθηκαν και τροπολογίες.
.
Η τροϊκανή κυβέρνηση φυσικά δεν το έκανε. Τα συμφέροντα των εργοδοτών και εκδοτών υπερίσχυσαν, όπως κάθε φορά.
.
Και έτσι οι ενώσεις μαζί με τα ταμεία βγήκαν στα λόγια στο αγωνιστικό κλαρί και συναποφάσισαν τις δικαστικές προσφυγές και την προσφυγή στο ΣτΕ κατά του PSI στα ασφαλιστικά ταμεία.
.
Και πάλι αρνήθηκαν τις κινητοποιήσεις. Και πάλι έβαλαν μπροστά την τακτική των παρασκηνιακών επαφών με "φίλα προσκείμενους" υπουργούς και πολιτευτές. Σε αυτή τη φάση το αντάλλαγμα θα ήταν η παροχή υπηρεσιών από τον ΕΔΟΕΑΠ στα άλλα ταμεία του ΕΤΑΠ ΜΜΕ (τα πλούσια ταμεία). Το λέει πολύ εύγλωττα ο πρόεδρος του ΕΤΑΠ ΜΜΕ στηνεπιστολή συμπαράστασης του ταμείου στη διοίκηση του ΕΔΟΕΑΠ στις 30 Απριλίου 2012.
.
Την ίδια ώρα, τους δυο αυτούς κρίσιμους εκλογικούς μήνες που η τροϊκανή κυβέρνηση του ΔΝΤ παράπαιε και η πολιτική της κατέρρεε στην κοινωνία, τα ασφαλιστικά ταμεία επεξεργάζονταν την τακτική τους και εφάρμοσαν την βάρβαρη αντικοινωνική πολιτική τους. Έκοψαν παροχές, έκοψαν βοηθήματα σε αρρώστους, πετάνε ανέργους εκτός ασφαλιστικού ταμείου, κόβουν δημοσιογράφους που πλέον αμείβονται με δελτίο παροχής, ζητάνε εισφορά από τους συνταξιούχους. Πιο μνημονιακά και από τα καταδικαστέα κυβερνητικά μέτρα των "αλητών", δηλαδή. Στο τέλος ζητάνε αύξηση εισφορών από 3% σε 6% για τους ενεργούς ασφαλισμένους.
.
Με αποτέλεσμα να κάνουν στους εργοδότες-εκδότες που παρακρατάνε και δεν αποδίδουν τις εισφορές ένα ανέλπιστο δώρο. 118 υποθέσεις παρακράτησης λέει ο ΕΔΟΕΑΠ πως έστειλε στα δικαστήρια για παρακράτηση εισφορών. Με ποσοστό 3%. Φανταζόμαστε πόσες θα γίνουν με παρακράτηση μισθού στο 6%.
.
Δίπλα και παράλληλα με αυτές τις εξελίξεις, υπάρχουν οι επιδιώξεις των εργοδοτών. Για συρρίκνωση του δημοσιογραφικού κλάδου, για μείωση των αποδοχών, για μείωση του αγγελιοσήμου. Και ναι, οι εκδότες δεν θέλουν να καταργηθεί ο ΕΔΟΕΑΠ, ούτε το ΕΤΑΠ ΜΜΕ. Τους καλύπτει απόλυτα να μην πληρώνουν εισφορές για τους εργαζόμενους τους. Θέτουν θέμα να μειωθεί το αγγελιόσημο στο 10%, απορρίπτουν την ένταξη των ειδησεογραφικών sites στο καθεστώς του αγγελιοσήμου και την ίδια ώρα  περνάνε τις διαφημίσεις των εντύπων τους στα sites για να μην πληρώνουν οι "φίλοι"διαφημιστές την "οιονεί εργοδοτική εισφορά".
.
Ποιον λοιπόν συμφέρει να συρρικνωθεί ο αριθμός των ασφαλισμένων στον ΕΔΟΕΑΠ; Να πετάξει εκτός ταμείου τους ανέργους και τους μπλοκάκηδες; Να αυξηθούν οι εισφορές;
.
Και με όσα λεφτά μείνουν στα διαθέσιμα, σαν "μαξιλαράκι" σε ρευστό ή σε ομόλογα, συν την ενοποίηση παροχών στο ΕΤΑΠ ΜΜΕ, το "ασφαλές" δημοσιογραφικό ταμείο δεν θα κινδυνεύει με κατάρρευση. Θα είναι ένα "δικό  τους" ταμείο και με τις ευλογίες των εκδοτών.
---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*

Κυριακή 24 Ιουνίου 2012

... ΕΔΟΕΑΠ - ποιός δεν ήξερε; ...

*
Tυπολογίες
***
*

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΠΑΜΕ Τύπου & ΜΜΕ
Αθήνα 22 Ιουνίου 2012
Οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών στον ΕΔΟΕΑΠ, αποκαλύπτουν για μια ακόμη φορά ότι ο πόλεμος που έχουν κηρύξει οι κυβερνήσεις,  η ΕΕ και οι εργοδότες ενάντια στους εργαζόμενους σαρώνει τους πάντες χωρίς εξαίρεση και γκρεμίζει αυταπάτες, που ειδικά στο κλάδο μας για χρόνια καλλιεργούσαν οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, πως δήθεν “εμείς θα την βγάλουμε καθαρή”.
Οι  βάρβαρες περικοπές στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και στην πρόνοια δεν αφορούν τους “άλλους”. Η εκλεγμένη – υπό την πρόεδρο Ελένη Σπανοπούλου – διοίκηση του ΕΔΟΕΑΠ δεν εφαρμόζει απλά την αντιδραστική και επώδυνη πολιτική των κυβερνήσεων στον τομέα της Υγείας και της Πρόνοιας, αλλά λειτουργεί ως προπομπός.
Με αλλεπάλληλες αποφάσεις της περικόπτει αγρίως κατακτημένα με αγώνες και θυσίες δικαιώματα των ασφαλισμένων. Και όλ’ αυτά τάχα για τη «σωτηρία» του Ταμείου, υιοθετώντας πλήρως την αντίστοιχη επιχειρηματολογία κυβερνήσεων και ΕΕ.
Η οικονομική κατάσταση του Ταμείου, που επικαλείται η διοίκηση του ΕΔΟΕΑΠ για να δικαιολογήσει τις όποιες περικοπές, δεν είναι «κεραυνός εν αιθρία». Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που έχει μετατρέψει τα ασφαλιστικά ταμεία σε πελάτες των δημόσιων και ιδιωτικών δομών και ταυτόχρονα έχει περιορίσει τις δημόσιες παροχές στην Υγεία – Πρόνοια και στο Φάρμακο στο ελάχιστο επίπεδο του λεγόμενου «βασικού πακέτου», με στόχο να ενισχυθεί η κερδοφορία των μεγάλων ιδιωτικών μονάδων στην Υγεία και στο Φάρμακο, ως χώρος στρατηγικής σημασίας για την κερδοσκοπία του μεγάλου κεφαλαίου.
Αυτήν την πολιτική-που θέλει την Υγεία εμπόρευμα,  και τους ασθενείς πελάτες-ασπάζεται και εφαρμόζει η διοίκηση του ΕΔΟΕΑΠ. Τσιμουδιά δε βγάζει για το γεγονός ότι και ο ΕΔΟΕΑΠ αποτελεί ακόμα ένα «θύμα» της πολιτικής ΕΕ – ΠΑΣΟΚ – ΝΔ, που έχει μετατρέψει τα ασφαλιστικά ταμεία σε πελάτες των δημόσιων και ιδιωτικών δομών, αλλά και πηγή χρηματοδότησης – των υποχρηματοδοτούμενων από το κράτος υπηρεσιών Υγείας – τους ίδιους τους ασφαλισμένους.
Σε περιπέτειες όμως έχει μπει πλέον για τα καλά ο ΕΔΟΕΑΠ και με την υπόθεση του διπλού «κουρέματος» των αποθεματικών του (λόγω PSI αλλά και της απόφασης της διοίκησης του Ταμείου να «σπάσει» σε μειωμένες τιμές τα νέα ομόλογα του Κοινού Κεφαλαίου).
Τα επικοινωνιακά παιχνίδια που επιχείρησε η προσκείμενη στον ΣΥΡΙΖΑ διοίκηση του ΕΔΟΕΑΠ με τη «δραματική» ανακοίνωσή της μια μέρα μετά τις εκλογές, δε στοχεύουν μόνο στην αυριανή Γενική Συνέλευση του Οργανισμού, αλλά και στην ανάδειξη της «ανάγκης» για την ενοποίηση ΕΔΟΕΑΠ και ΕΤΑΠ ΜΜΕ, που θα χρησιμοποιηθεί για να επιβληθούν νέες περικοπές σε βάρος συνολικά των εργαζομένων στον Τύπο και τα ΜΜΕ.
Στην αυριανή Γενική Συνέλευση του ΕΔΟΕΑΠ (2 μ.μ. ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ), η διοίκηση του Οργανισμού επιδιώκει όχι μόνο να αποφύγει τη συζήτηση για τις άγριες περικοπές που έχει επιβάλει, αλλά, αντίθετα, να αποσπάσει τη συναίνεση των ασφαλισμένων για διπλασιασμό των εισφορών που πληρώνουν.
Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ ήταν οι μόνες που είχαν προειδοποιήσει τους εργαζόμενους του κλάδου για τις συνέπειες που θα έχει η αντιασφαλιστική πολιτική και την ανάγκη συντονισμού μαζί με όλους τους εργαζόμενους .
Το ΠΑΜΕ καλεί τους  εργαζόμενους να συμμετάσχουν μαζικά  στην αυριανή Γενική Συνέλευση  και να επιβάλουν την ανάκληση των καταστροφικών αποφάσεων  διεκδικώντας την κάλυψη των απωλειών από κυβέρνηση και εργοδότες.
---

Το ψήφισμα
που εγκρίθηκε ομόφωνα
στη Γ.Σ. του ΕΔΟΕΑΠ
Η σημερινή ιστορική Γ.Σ. του ΕΔΟΕΑΠ αποφάσισε ομόφωνα:
1. Απαιτεί άμεση ανάκληση όλων των περικοπών των συντάξεων και θεμελιωδών παροχών στους ασφαλισμένους..
2. Ζητάμε να επιστρέψουν κυβέρνηση και ΤτΕ κλεμμένα και κουρεμένα αποθεματικά του Ταμείου.
3. Οι ανάγκες του Ταμείου να καλυφθούν από κυβέρνηση και εργοδότες..
4. Καταψηφίζει τον απολογισμό και όλες τις προτάσεις του ΔΣ..
5. Ζητά διαχειριστικό έλεγχο των πεπραγμένων διοίκησης με ευθύνη συνδικαλιστικών ενώσεων και βοήθεια ανεξάρτητων φορέων που θα επιλέξουμε.
6. Αίρει την εμπιστοσύνη της στο ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ και ζητά άμεση παραίτηση μελών του και εκλογή προσωρινής διοίκησης από ΓΣ.
---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*