Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2019

ΕΔΟΕΑΠ - Ερωτήσεις και απαντήσεις πέντε...

*
Ανασυγκρότηση
***
*
Λάβαμε και δημοσιεύουμε:


5 ερωτήσεις και απαντήσεις για την
επικαιροποίηση στοιχείων στον ΕΔΟΕΑΠ





Επειδή πολλοί συνάδελφοι εργαζόμενοι, άνεργοι και συνταξιούχοι στα ΜΜΕ ρωτούν για την επικαιροποίηση στοιχείων των ασφαλισμένων του ΕΔΟΕΑΠ συγκεντρώσαμε ερωτήματα και επιχειρούμε να απαντήσουμε σε θέματα που έπρεπε να έχει απαντήσει η ηγεσία του Οργανισμού.
1. Είναι υποχρεωτική ή απαραίτητη η επικαιροποίηση στοιχείων;
Είναι απαραίτητη προκειμένου ο ΕΔΟΕΑΠ να έχει στοιχεία για να πραγματοποιήσει την αναλογιστική μελέτη που προβλέπει ο νόμος και η οποία έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2018. Δεν είναι υποχρεωτική διότι η σημερινή διοίκηση επέλεξε να εντάξει τους νέους ασφαλισμένους χωρίς να ακολουθήσει την προβλεπόμενη διαδικασία από το καταστατικό δηλαδή την υποβολή αιτήματος και στοιχείων απαραίτητων για την ενεργοποίηση της περίθαλψης. Έτσι σήμερα μη έχοντας στοιχεία αναγκάζεται να προβεί στη συγκεκριμένη διαδικασία με τους εργοδότες να θέτουν θέμα αξιοπιστίας των στοιχείων και να ζητούν πιστοποίηση από ορκωτό λογιστή καθώς πλην του τραπεζικού λογαριασμού τα στοιχεία συλλέγονται κατά δήλωση των ασφαλισμένων και δεν μπορούν να ελεγχθούν
2. Επαρκούν τα στοιχεία αν συλλεγούν;
Όχι γιατί δεν υπάρχουν και δεν ζητούνται στοιχεία για τα έμμεσα μέλη (σύζυγοι, τέκνα) των νέων ασφαλισμένων. Και αυτό αφορά στον κλάδο υγείας μόνο.
3. Κινδυνεύει ο ΕΔΟΕΑΠ αν δεν γίνει η αναλογιστική;
Κινδυνεύει γιατί είναι πιθανό στην εκδίκαση της προσφυγής των εργοδοτών για το 2% θα δώσει ένα ακόμα επιχείρημα αυτό της διοικητικής ανικανότητας στους εργοδότες. Κινδυνεύει επίσης καθώς οι εργοδότες έχουν θέσει ζήτημα νομιμότητας των δαπανών χωρίς την ύπαρξη αναλογιστικής. Ζητήσαμε γνωμοδότηση από τη νομική υπηρεσία αλλά ο Πρόεδρος αρνήθηκε και επέλεξε να στείλει απάντηση ο ίδιος στους εργοδότες με απόφαση ΔΣ κατά πλειοψηφία χωρίς να μπει στην ουσία του θέματος.
4. Έπρεπε να ζητηθεί να επικαιροποιήσουν όλοι οι ασφαλισμένοι τα στοιχεία τους;
Όχι οι συνταξιούχοι και οι παλαιοί ασφαλισμένοι έχουν δώσει τα αναγκαία για την αναλογιστική μελέτη στοιχεία στο παρελθόν. Στοιχεία δεν υπάρχουν για τους νέους ασφαλισμένους. Έτσι έχουν ταλαιπωρηθεί με συνεχόμενα sms και e-mail οι παλαιοί ασφαλισμένοι χωρίς αντικείμενο. Ειδικά για τους συνταξιούχους δεν υπάρχει κανένα απολύτως στοιχείο που να λείπει και να ήταν με οποιοδήποτε σενάριο αναγκαίο για την αναλογιστική μελέτη
5. Γιατί υπάρχει πρόβλημα στη συγκέντρωση στοιχείων;
Πολλοί νέοι ασφαλισμένοι ειδικά στην περιφέρεια δεν γνωρίζουν ότι είναι ασφαλισμένοι στον ΕΔΟΕΑΠ καθώς όταν εντάχθηκαν με αυτόματο τρόπο δεν έκλεισε η ασφάλιση στον ΕΟΠΥΥ και δεν ενημερώθηκαν ότι άλλαξαν φορέα. Επίσης ο ΕΔΟΕΑΠ δεν έχει κανένα στοιχείο επικοινωνίας για να τους ενημερώσει ότι πρέπει να δώσουν τα στοιχεία τους. Έτσι έχουμε μια προσπάθεια στο κενό.


Νίκος Καρούτζος
Μέλος ΔΣ και πρώην Πρόεδρος ΔΣ ΕΔΟΕΑΠ

Άντζυ Σταθάτου
Μέλος ΔΣ και πρώην ΓΓ ΔΣ ΕΔΟΕΑΠ

---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου