*
Ανασυγκρότηση
***
*
*
"Α" : Επειδή αρκετοί συνάδελφοι, από αδελφές Ενώσεις των ΜΜΕ, μας ζήτησαν να απαντήσουμε σε συγκεκριμένες ερωτήσεις τους σχετικά με τον γνωστό - άγνωστο μηχανισμό, θεωρήσαμε σωστό να το κάνουμε δημόσια, γιατί ενδεχομένως να έχουν και άλλοι τις ίδιες απορίες...
Μηχανισμός/μοί Ελέγχου Αγγελιοσήμου
Ερώτηση 1η: Πόσοι μηχανισμοί ελέγχου αγγελιοσήμου υπάρχουν στα Ταμεία των ΜΜΕ;
Απάντηση: Ένας στο ΕΤΑΠ ΜΜΕ και ένας στον ΕΔΟΕΑΠ, ανεξάρτητοι μεταξύ τους.
Ερώτηση 2η: Υπάρχουν έγγραϕα σχετικά με τη δημιουργία, τις αρμοδιότητες και τις προσλήψεις του μηχανισμού;
Απάντηση: Τα σχετικά επιβεβαιωτικά έγγραφα αναζητούνται ακόμη και σήμερα από πολλούς.
Από το 1998 μέχρι το 2006, όπως υποστηρίζει και η πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ, Μαρία Αντωνιάδου, εργοδοτικό δικαίωμα είχε η ΕΣΗΕΑ.
Από το 2006 μέχρι σήμερα εργοδότης είναι η ΕΠΗΕΑ.
Όλα όσα υποστηρίζονται από κάποιους ότι άλλος είναι ο εργοδότης και άλλος έχει το διευθυντικό δικαίωμα, καταχωρίζονται ως "άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε"...
Σύμϕωνα με ένα εμϕανισθέν συμϕωνητικό μεταξύ αϕενός του τότε προέδρου του ΤΣΠΕΑΘ, Δ. Καπράνου και αϕετέρου από τους Μ. Γκανά και Δ. Πίππα, πρόεδρο και Γεν. Γραμματέα της ΕΠΗΕΑ, την ιδιότητα του εργοδότη θα αναλάμβαναν εκ περιτροπής όλες οι Ενώσεις, που -υποτίθεται- συμϕώνησαν στη σύνταξη αυτού του συμϕωνητικού (ΕΣΠΗΤ, ΕΙΗΕΕ, ΕΠΗΕΑ, ΕΙΠΤ, ΕΙΕΤ, ΕΣΗΕΜΘ, ΕΠΗΕΘ, ΕΣΗΕΣΘΣΤΕΕ, ΕΣΗΠΗΝ, ΕΣΗΕΑ, ΕΕΑ, ΕΤΗΠΤΑ).
Σήμερα οι περισσότερες των Ενώσεων δηλώνουν άγνοια ως προς την ύπαρξη του προαναϕερόμενου συμϕωνητικού και σίγουρα δεν τηρήθηκαν, ως προς την διαδοχή εργοδότη, τα "συμφωνηθέντα"...
Ερώτηση 3η: Με ποια διαδικασία έγιναν οι προσλήψεις των εργαζομένων στο μηχανισμό;
Απάντηση: Αναφέρονται διαδικασίες εξετάσεων, που όμως τις "σκίαζε" η φημολογία ότι σ' αυτές μετείχαν συγγενείς και φίλοι συνδικαλιστών και άλλων...
Ερώτηση 4η: Οι εργαζόμενοι στο μηχανισμό του ΕΤΑΠ ΜΜΕ ασχολούνταν αποκλειστικά με την είσπραξη του Αγγελιοσήμου;
Απάντηση: Οι περισσότεροι εργαζόμενοι στο μηχανισμό, κατά καιρούς, απασχολούνταν και σε άλλες εργασίες εκτός του βασικού αντικειμένου τους.
Ερώτηση 5: Ο νομοθέτης τι προβλέπει για την είσπραξη, έλεγχο και απόδοση του Αγγελιοσήμου του ΕΤΑΠ ΜΜΕ;Απάντηση: Σύμϕωνα με το νόμο 3655/2008 που συστάθηκε το ΕΤΑΠ ΜΜΕ, αρμόδιες για την είσπραξη, τον έλεγχο και την κατανομή του αγγελιοσήμου είναι οι οικονομικές υπηρεσίες του ΕΤΑΠ ΜΜΕ (άρθρο 48). Για τους λόγους αυτούς, ο μηχανισμός δεν είχε λόγο ύπαρξης, αφού τις δικές του υποχρεώσεις τις ανέλαβε το ΕΤΑΠ ΜΜΕ.
Αξίζει επίσης να αναϕερθεί ότι σύμϕωνα με την απόϕαση του Αρείου Πάγου 1255/2005, ούτε ο ΕΔΟΕΑΠ έχει δικαίωμα είσπραξης, ελέγχου και απόδοσης Αγελιοσήμου, αλλά το πρώην ΤΑΤΤΑ (Γ' Δ/νση Ασϕάλισης - Παροχών ΕΤΑΠ ΜΜΕ).
Παρ' όλα αυτά ο ΕΔΟΕΑΠ εισπράττει, ελέγχει και απονέμει ποσοστό στην Γ' Δ/νση Ασϕάλισης - Παροχών του ΕΤΑΠ ΜΜΕ κατά παράβαση της 1255/2005 απόϕασης Αρείου Πάγου.
Ερώτηση 6: Χρειάζεται σήμερα ο μηχανισμός;
Απάντηση: Ο έχων εργοδοτικό δικαίωμα, ως πρόεδρος της ΕΠΗΕΑ, αλλά και διευθυντικό δικαίωμα, ως αντιπρόεδρος του ΔΣ του ΕΤΑΠ ΜΜΕ, Μάρκος Γκανάς, δηλώνει ότι σήμερα χρειάζεται ο μηχανισμός. Εν τούτοις διαβεβαιώνει ότι από τούδε και στο εξής οι Ενώσεις θα πληρώνουν για τη διατήρηση του μηχανισμού περισσότερα απ' όσα θα εισπράττουν...
Είναι αξιοσημείωτο ότι στο παρελθόν (Ιανουάριο 2014) σε συνάντηση συνδικαλιστικών εκπροσώπων στο Βόλο, είχε παρθεί απόϕαση, από τους συμμετέχοντες προέδρους, να προταθεί στα ΔΣ των Ενώσεών τους, η κατάργηση του μηχανισμού. Την ενημέρωση είχαμε, ως ΔΣ της ΕΤΗΠΤΑ, από τον πρόεδρό της, Γιώργο Μυλωνά - στις 30 Ιανουαρίου 2014- ο οποίος τότε είχε ενημερώσει το ΔΣ ότι την τελευταία δεκαετία (σ.σ. 2003-2013) το αγγελιόσημο που χάθηκε μόνο από τις Ενώσεις είναι της τάξεως του ενός (1) εκατομμυρίου ευρώ...
Ερώτηση 7: Όποιες Ενώσεις αρνηθούν την οικονομική στήριξη αυτού του μηχανισμού, χάνουν το δικαίωμα είσπραξης του ποσοστού τους;
Απάντηση: Όχι, διότι δεν απεμπολούν το δικαίωμα της είσπραξης, που απορρέει από το Νόμο 1989/91 άρθρο 14.
Ερώτηση 8η: Τώρα που το Αγγελιόσημο εισπράττεται από τον ΕΦΚΑ είναι πιο διασϕαλισμένη η βεβαίωση οϕειλομένων και η είσπραξή τους;Απάντηση: Η διασφάλιση είσπραξης στηρίζεται στην εφαρμογή από τον εκάστοτε Ασφαλιστικό Φορέα, τού άρθρου 33 του νόμου 2429/1996, που αναφέρει μεταξύ άλλων ότι
α) σε περίπτωση μη απόδοσης ή εκπρόθεσμης απόδοσης του αγγελιοσήμου, επιβάλλονται σε βάρος των υπόχρεων τα πρόσθετα τέλη και οι προσαυξήσεις που προβλέπονται και ισχύουν,
β) η μη εμπρόθεσμη και προσήκουσα καταβολή του ειδικού φόρου ή του αγγελιοσήμου αποτελεί για τους υπόχρεους για την καταβολή τους, προκειμένου δε περί εταιρειών για το νόμιμο εκπρόσωπο τους, ποινικό αδίκημα, το οποίο διώκεται αυτεπαγγέλτως και τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή ίση με το μισό (1/2), τουλάχιστον, του ποσού του αγγελιοσήμου που δεν καταβλήθηκε,
γ) τα Μέσα Ενημέρωσης υποχρεούνται, σε περίπτωση προσεπίκλησής τους από το αρμόδιο για την είσπραξη του αγγελιοσήμου ασφαλιστικό ταμείο, να παρεμβαίνουν προσθέτως υπέρ αυτού. Αν δεν παρέμβουν εμπροθέσμως και δεν παραστούν νομίμως και προσηκόντως προς υποστήριξη της παρέμβασης τους ευθύνονται έναντι του παραπάνω ασφαλιστικού ταμείου ως πρωτοφειλέτες.
Ερώτηση 9η: Απορρέουν διοικητικές ή ποινικές ευθύνες για τη διοίκηση του ΕΦΚΑ σε περίπτωση ολιγωρίας στην είσπραξη βεβαιωθέντος αγγελιοσήμου;Απάντηση: Ο νομοθέτης είχε φροντίσει με το άρθρο 33 του νόμου 2429/1996 για τη διασφάλιση της είσπραξης του αγγελιοσήμου.
Κατά ένα ανεξήγητο όμως λόγο καμία Διοίκηση του ΕΤΑΠ ΜΜΕ δεν ενεργοποίησε τα σχετικά άρθρα, με αποτέλεσμα η διαφυγή αγγελιοσήμου να φθάσει σε δυσθεώρητα ύψη - πάνω από δύο (2) δισεκατομμύρια ευρώ στο διάστημα 2005-2013.
Οι ασφαλισμένοι, έχοντας έννομο συμφέρον, μπορούν να στραφούν έναντι οποιουδήποτε Οργάνου όταν βλάπτονται τα συμφέροντά τους.
Ερώτηση 10η: Οι σημερινές εκκρεμότητες είσπραξης αγγελιοσήμου σε τι ποσό υπολογίζονται;
Απάντηση: Χωρίς να μπορούμε να υπολογίσουμε ακριβώς τις εκκρεμείς περιπτώσεις, συμπεραίνουμε ότι το ανείσπρακτο αγγελιόσημο πιθανά να υπερβαίνει τα 120 εκατ. ευρώ. Να σημειώσουμε ότι οι ΔΟΥ έχουν βεβαιωμένες οφειλές εκεί γύρω στα 60 με 63 εκατ. ευρώ.
---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*
ΤΑ-ΤΑ-ΤΑ-ΤΑ-ΤΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν η διαφήμιση δημοσιεύεται σε έντυπο μέσο ενημέρωσης, το αγγελιόσημο υπολογίζεται με βάση την τιμη που αναγράφεται στο τιμολόγιο.
Ρε συντρόφια πάλι μπερδέψατε τα γίδια με τα μύδια ή κάνω λάθος;
Αγαπητέ ΤΑ-ΤΑ-ΤΑ-ΤΑ-ΤΑ! Γιά την ιστορία.
ΔιαγραφήΝόμος 2328/1995 Άρθρο 12 (Ν. 2429/1996 Άρθρο 33).
Κάθε ραδιοφωνικός ή τηλεοπτικός σταθμός και κάθε εφημερίδα ή περιοδικό, που εδρεύει, εκπέμπει ή εκδίδεται σε οποιοδήποτε μέρος της ελληνικής επικράτειας. εφόσον κατά τις ισχύουσες ως σήμερα διατάξεις έχει την υποχρέωση καταβολής ειδικού φόρου και αγγελιοσήμου, οφείλει να υποβάλει στην οικεία Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) τον τιμοκατάλογο διαφημίσεων και χορηγιών, που εφαρμόζει. Στον τιμοκατάλογο αυτόν περιλαμβάνονται και όλες οι εκπτώσεις, οι προμήθειες και οι προσφορές, καθώς και ο αποδέκτης τους, είτε αυτός είναι ο διαφημιζόμενος είτε ο διαφημιστής που μεσολαβεί. Σε περίπτωση που τέτοιος τιμοκατάλογος δεν υποβληθεί, ισχύουν για τον υπολογισμό του ειδικού φόρου επί των διαφημίσεων και του αγγελιοσήμου, ως προς τους ραδιοφωνικούς ή τηλεοπτικούς σταθμούς, ο τιμοκατάλογος της Ε. Ρ.Τ. Α.Ε. επαυξημένος κατά εκατό τοις εκατό (100%) και ως προς τα έντυπα μέσα ενημέρωσης οι υψηλότερες τιμές του τιμοκαταλόγου, που έχουν υποβληθεί από άλλα μέσα ενημέρωσης της ίδιας κατηγορίας και έκτασης κυκλοφορίας.
Ο τιμοκατάλογος, που κατατίθεται στη Δ.Ο.Υ. και αποστέλλεται υποχρεωτικώς από τα μέσα ενημέρωσης στο Ταμείο Συντάξεων Προσωπικού Εφημερίδων Αθηνών Θεσσαλονίκης" (Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ.). βρίσκεται στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου στον οποίο η Δ.Ο.Υ. υποχρεούται να χορηγεί αντίγραφο ή απόσπασμα με δαπάνες του, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του N. 1599/1986.
Πάντως ξυπνιός φαίνεσαι, μουστάκι έχεις(;) δες μόνος σου αν κάνεις λάθος γιατί ...μας τα φάγανε τα λεφτά πατριώτη!
Ξέρετε ότι υπάρχουν τιμολόγια όπου αφού έγινε έκπτωση 98% χρέωσαν 70 Ευρώ διαφήμιση; Πάρτυ κάνανε τα τρωκτικά. "Συνδικαλιστές" που τους επιφύλασσε η μοίρα να γίνουν εργοδότες και διευθύνοντες σε ελεγκτικούς μηχανισμούς, ήταν και μέσα σε Χρηματιστηριακές, είναι και κομματικά στελέχη. Ποιά ΝΟΒΑΡΤΙΣ, ας κοιτάξει στον περίγυρό του ο πολιτικός τους αρχηγός. Είχε δίκιο εκείνος που είπε ότι, είδε ο πολιτικός τον "συνδικαλιστή" και τρόμαξε!
Διαγραφή@ ανώνυμος 5:49 μ.μ. - ... σωστά ... κι εσένα τι τιμή σου "υποδείκνυαν" να αναγράφεις ή να "μην βλέπεις" στο τιμολόγιο;.. σε κάθε περίπτωση είσαι εκτός θέματος γιατί εμείς μιλάμε για την διαφήμιση στα ερτζιανά ... το 'πιασες, τσακαλάκο;..
ΑπάντησηΔιαγραφήΤις ίδιες ερωτήσεις κάναμε και στην ΕΣΗΕΑ και στην ΕΠΗΕΑ αλλά ανταπόκριση καμία. Μόνο από την ΕΤΗΠΤΑ και την ΕΣΠΗΤ πήραμε απαντήσεις. Απλά εσείς τις δημοσιεύσατε και πολύ καλά κάνατε.
ΑπάντησηΔιαγραφή