Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2017

... η πριμοδότηση του "έντεχνου" και τα fake αποτελέσματα ...

*
Ανασυγκρότηση
***
*

"Έντεχνα" και μη ραδιόφωνα...
Ελάτε να σπρώξουμε το έντεχνο τραγούδι
να ανέβει πλασματικά στο airplay...

... πριν και μετά ...
Η μουσική βιομηχανία στην Ελλάδα αποφάσισε να μας φτιάξει ένα virtual reality airplay πριμοδοτώντας με μπόνους τα τραγούδια του έντεχνου ρεπερτορίου και ανεβάζοντάς τα στο chart κατά δεκάδες θέσεις μέσα σε μία νύχτα. 

Επειδή προφανώς τα λαϊκοπόπ κυριαρχούν, καλώς ή κακώς, οι εγχώριες δισκογραφικές εταιρίες (όλες;) αποφάσισαν να δίνουν περισσότερα μπόνους σε τραγούδια που παίζονται από τα έντεχνα ραδιόφωνα. Κι έβαλαν καταρχάς στη λίστα τους, το Μελωδία 99.2, το Δίεση 101.3, το Μέντα 88, το Δεύτερο Πρόγραμμα και, έκπληξη, τον Pepper 96.6. Είναι έντεχνο ραδιόφωνο ο Pepper 96.6 και δεν το ξέραμε; Επειδή παίζει έναν Μαραβέγια κι έναν Σαμόλη;

Έτσι ξαφνικά μέσα σε μία εβδομάδα είδαμε τραγουδιστές του έντεχνου να ανεβαίνουν αλματωδώς στο airplay. Μόνο και μόνο επειδή μεταδόθηκαν από ραδιόφωνα που... επιδοτούνται από τη δισκογραφία. Σε άλλες εποχές αυτό θα ήταν έως και... παράξενο για να το πω ευγενικά, να παίρνουν τέτοια «δύναμη» κάποια ραδιόφωνα διαφημίζοντας και βοηθώντας τους καλλιτέχνες που αυτά θα ήθελαν.

Έτσι -ενδεικτικά- η Εκδρομή του Στάθη Δράκου και της Δήμητρας Γαλάνη ανέβηκε από το 203 στο 75, ο Φάρος του Κωστή Μαραβέγια από το 181 στο 77, οι Περσείδες του Μίλτου Πασχαλίδη από το 359 στο 133, το «Οχι δεν θα μπορέσω» της Μαρίζας Ρίζου από το 368 στο 162 και το «Φέρτα μου όλα πίσω» της Παυλίνας Βουλγαράκη με τον Ψαραντώνη από το 849 στο 267!

Το σκέφτεστε ξαφνικά στο Top του Billboard να έλεγαν ελάτε να πριμοδοτήσουμε το αμερικάνικο χιπ χοπ; Ούτε για αστείο...

Όπως και να έχει η εικόνα θα είναι στρεβλή από δω και στο εξής. Δεν θα είναι η πραγματική αφού κάποια τραγούδια που θα παίζονται στις παραπάνω συχνότητες (και άλλες... έντεχνες που θα προστεθούν στη συνέχεια), θα έχουν πλεονέκτημα έναντι κάποιων άλλων τα οποία θα ακούγονται περισσότερο στην πραγματικότητα και σε σταθμούς με υψηλότερη ακροαματικότητα.

Απορώ πως ραδιόφωνα όπως ο Ρυθμός 94.9 και ο Sfera 102.2 δέχονται αυτή την κατάσταση. Αλλά και ο Εν Λευκώ 87.7 από την άλλη, γιατί να μη διεκδικήσει και αυτός λίγο μερίδιο στο... έντεχνο; Αναρωτιέμαι επίσης αν δισκογραφικές εταιρίες όπως η Heaven Music και η Cobalt, είναι ικανοποιημένες από αυτά τα fake αποτελέσματα.

(Στη φωτογραφία το airplay πριν και μετά το... ρετουσάρισμα των δισκογραφικών εταιριών).
---
---
*

1 σχόλιο: