Κυριακή, 23 Απριλίου 2017

Στο ΕΣΡ τα «κλειδιά» της τηλεοπτικής διαφήμισης

*
Ανασυγκρότηση
***
*

Τα βασικά σημεία
του πολυνομοσχεδίου για τα ΜΜΕ


Με στόχο την καταπολέμηση του «μαύρου» χρήματος στις «επιστροφές» των διαφημιστικών πακέτων στην τηλεοπτική αγορά, η κυβέρνηση προετοιμάζει το σχέδιο νόμου για το ηλεκτρονικό σύστημα αγοράς και πώλησης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου. Η πλατφόρμα των ηλεκτρονικών συναλλαγών δεν θα εποπτεύεται από το ΕΚΟΜΕ και τη ΓΓΕΕ, αλλά από το ΕΣΡ, με τη συνδρομή ιδιωτικής εταιρείας.

Το σχέδιο προβλέπει την καθιέρωση ηλεκτρονικού συστήματος αγοράς τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου με αλγόριθμο βελτιστοποίησης βάσει δημοπρασιών ανά διαφημιστικό slot, με στόχο την αύξηση των φορολογικών εσόδων και την αντιμετώπιση των προβλημάτων ρευστότητας. Είναι γνωστό πως τα media shops και οι διαφημιστικές εταιρείες έχουν συμπεριφορά τράπεζας, κρατώντας επί μακρόν τα χρήματα που πληρώνει ο διαφημιζόμενος. Η κυβέρνηση επιδιώκει να κατοχυρώσει κανόνες ανόθευτου ανταγωνισμού μεταξύ της δημόσιας τηλεόρασης και των περιφερειακών και εθνικής εμβέλειας ιδιωτικών καναλιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, τη διαχείριση θα κάνει η εταιρεία που θα αναλάβει τη λειτουργία της πλατφόρμας, με ρυθμιστή το ΕΣΡ. Στο σχέδιο θα υπάρχουν ασφαλιστικές δικλίδες για τη λειτουργία της πλατφόρμας με όρους και προϋποθέσεις από την πλευρά του διαχειριστή.

Ακόμη, το σχέδιο νόμου θα προβλέπει τη σύσταση Μητρώου Περιφερειακού και Τοπικού Τύπου, που θα αντικαταστήσει το παρωχημένο σύστημα έκδοσης υπουργικής απόφασης με τις εφημερίδες που πληρούν συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις. Ειδικά για τα περιφερειακά media θα προβλέπεται ρητά η απορρόφηση του 30% της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης, ενώ θα προβλέπεται η επιβολή κυρώσεων σε περιπτώσεις που αυτό δεν εφαρμόζεται. Την προπερασμένη εβδομάδα έγιναν πολλές συσκέψεις με ΔΕΚΟ, τράπεζες, ΚΕΔΕ, Περιφέρειες και Ενώσεις Περιφερειακών Μέσων, ώστε να εφαρμοστεί ο κανόνας του 70% – 30% και να αξιοποιηθεί περαιτέρω το Μητρώο Online Media, το οποίο έχει ξεκινήσει να λειτουργεί.

Επίσης, καταργείται ο κανόνας του 50% (τηλεόραση) – 40% (Τύπος) – 10% (ραδιόφωνο), που προέβλεπε ο νόμος Βενιζέλου (92328/95), ενώ διατηρείται η ποσόστωση 70% για τα πανελλαδικά ΜΜΕ και 30% για τα περιφερειακά.

Δημιουργείται ακόμη το θεσμικό πλαίσιο για την ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων αναφορικά με την παραγωγή οπτικοακουστικών έργων. Συγκεκριμένα, θα επιδοτούνται έως και με 5 εκατ. ευρώ οι παραγωγοί οπτικοακουστικών έργων σε κινηματογράφο, τηλεόραση, animation και video game. Τέλος, προβλέπεται η ίδρυση Εταιρείας Διαστημικών Εφαρμογών, με αντικείμενο την κατοχύρωση, την προστασία, τη διαχείριση και την εκμετάλλευση των δικαιωμάτων της Ελλάδας στο διάστημα. Πρώτο βήμα, η εκτόξευση του Hellas Sat το καλοκαίρι του 2017.
---
Τυπολογίες
---
*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου