Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

... καταγγελία φωτορεπόρτερ ...

*
Νίκος Γιακουμίδης
***
*
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

φωτό: Νικόλαος Γιακουμίδης
Κύριοι-ες συνάδελφοι,

Με την παρούσα επιθυμώ να καταγγείλω ένα περιστατικό που συνέβη εις βάρος μου, στις 17 Μαΐου, ώρα 14.20, στην οδό Τσιμισκή, κοντά στην πλατεία Αριστοτέλους.

Ως φωτορεπόρτερ του πρακτορείου Associated Press, στη Θεσσαλονίκη, ενημερώθηκα τηλεφωνικά από το δημοσιογράφο-συνεργάτη μου ότι στο πεζοδρόμιο της Τσιμισκή κοιμάται σε ένα παγκάκι ένας άστεγος έχοντας δίπλα του μία κιθάρα (ακριβώς μπροστά από το κατάστημα «Folli Follie»). Τυχαία καθόμουν σε κοντινό καφέ κι έφτασα εκεί μέσα σε λίγα λεπτά.

Δεν πέρασαν 4-5 λεπτά και εμφανίστηκε μπροστά μου ο αξιωματικός Θεμιστοκλής Παπούκνας, ο οποίος άρχισε να με ρωτάει τι φωτογραφίζω και γιατί. Μου επισήμανε, μάλιστα, ότι τραβώ πολλές φωτογραφίες, ότι μία δύο θα μου έφταναν και με ρώτησε αν έχω πάρει άδεια από τον άστεγο που κοιμόταν για να τον φωτογραφίσω. Εγώ του έδωσα την αστυνομική και τις επαγγελματικές μου ταυτότητες (Γενική Γραμματεία Μέσων Ενημέρωσης, Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδας).

Στη συνέχεια μου ζήτησε να τον ακολουθήσω στο ανακριτικό όχημα με το οποίο είχε φτάσει στο σημείο μαζί με ένα συνάδελφό του και, αφού ταυτοποίησε τα στοιχεία μου, του είπαν από το κέντρο ότι δεν απασχολώ την υπηρεσία του.

Κατόπιν, μου είπε ότι είχαν ανώνυμη καταγγελία ότι φωτογράφιζα τους πελάτες της Eurobank στο απέναντι πεζοδρόμιο της οδού Τσιμισκή, που έκαναν συναλλαγές μέσω ΑΤΜ.

Μέσα σε 2-3 λεπτά ήμουν περιτριγυρισμένος από άντρες της ομάδας «Ζ».

Στην ερώτησή μου «τι γίνεται;», μου απάντησαν ότι έρχεται το περιπολικό, για να με μεταφέρει στην Ασφάλεια. Οταν τους είπα ότι η ανώνυμη καταγγελία είναι παράτυπη και ότι ήταν παράνομο να με προσαγάγουν, η απάντηση του αξιωματικού Παπούκνα ήταν: «Εγώ θα σε προσαγάγω κι εσύ κάνε μου αναφορά»! Ηρθε το περιπολικό, με οδήγησαν στο ΑΤ Λευκού Πύργου, όπου με έκλεισαν στο κρατητήριο, ακολουθώντας τη γνωστή διαδικασία του «ψιλοεξευτελισμού» της προσωπικότητας του ανθρώπου και του επαγγελματία. Λίγη ώρα αργότερα αφέθηκα ελεύθερος.

Θιγμένος, αγανακτισμένος για την παράνομη προσαγωγή μου, έπειτα από 31 χρόνια εργαζόμενος ως φωτορεπόρτερ, με επαγγελματικά αποτελέσματα που ξεπερνούν τα ελληνικά σύνορα, αποφάσισα να κινηθώ νομικά προκειμένου να προστατεύσω την προσωπικότητά μου αλλά και την επαγγελματική μου οντότητα.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη συμπαράστασή σας

Νικόλαος Γιακουμίδης

---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου