Πέμπτη, 27 Δεκεμβρίου 2018

Κινηματογράφος - "Ρόμα": Ίσως η ταινία της χρονιάς

*
Ανασυγκρότηση
***
*
ΜΕΞΙΚΟ
Οι γυναίκες της εγκατάλειψης,
οι παραστρατιωτικοί, οι δολοφόνοι


ΤΟ ΡΟΜΑ ΕΙΝΑΙ, ΙΣΩΣ, Η ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ –Η ΩΔΗ ΣΤΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΦΥΛΟ, Η ΣΦΑΓΗ ΣΤΙΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΚΑΙ Ο ΕΤΣΕΒΕΡΙΑ ΠΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΚΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΑΧΤΗΚΕ ΕΠΙΣΗΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ – ΜΙΑ ΚΑΘΗΛΩΤΙΚΗ (ΤΡΥΦΕΡΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ) ΑΦΗΓΗΣΗ

Η εικόνα είναι ο κινηματογραφικός λόγος. Αυτή αφηγείται, αυτή σε μεταφέρει σε τόπους, σε χρόνους, σε εποχές, σε προσωπικές εσωτερικές καταστάσεις, σε ανθρώπινες σχέσεις. Η εικόνα-λόγος γίνεται πιο εύγλωττη στα χέρια των ικανών αφηγητών του κινηματογράφου, αυτών που έχουν «φιλμική ευφράδεια» όπως ο Αλφόνσο Κουαρόν –ο κάτι σαν Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες της οθόνης– τουλάχιστον από όσα είδαμε στην τελευταία του δουλειά.


Ο Κουαρόν στο Ρόμα, γίνεται γλαφυρός –αλλά και σκληρός κάποιες στιγμές– αφηγητής που μπαίνει με τον φακό του στη ζωή μιας μεσοαστικής οικογένειας του Μεξικού της δεκαετίας του ’70, εισχωρεί στην ψυχή δύο γυναικών με διαφορετική ταξική προέλευση, επιστρέφει στην αιματηρή πολιτική ιστορία της χώρας –της χώρας του– και φτιάχνει μια ταινία που ήδη έχει αρχίσει να μαζεύει βραβεία. Άρχισε με τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας, εντυπωσίασε στο Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης (σάρωσε τα πρώτα βραβεία που τα δίνουν οι Ενώσεις Κριτικών Κινηματογράφου αμερικανικών Πολιτειών) και βρίσκεται ανάμεσα στα φαβορί για οσκαρικές διακρίσεις.


Η Ρόμα είναι συνοικία της Πόλης του Μεξικού όπου μεγάλωσε και έζησε ο σκηνοθέτης και γι’ αυτό η ταινία στηρίζεται σε μεγάλο μέρος σε αυτοβιογραφικά γεγονότα από τη ζωή τού Κουαρόν ο οποίος σε αυτή τη δουλειά –που ταυτόχρονα αποτελεί ωδή για τη δοκιμαζόμενη γυναίκα– τα κάνει, κυριολεκτικά, όλα: σκηνοθεσία, σενάριο, φωτογραφία, μοντάζ! (...)

Συνέχεια ΕΔΩ

---
---
*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου