*
Ανασυγκρότηση
***
*
Οι δημοσιογράφοι που δουλεύουν ως ερευνητές για το Facebook και ελέγχουν τις ειδήσεις που κυκλοφορούν εκεί, πιέζουν για να τερματίσουν την αμφιλεγόμενη συνεργασία με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία αγνόησε τις ανησυχίες τους και απέτυχε να χρησιμοποιήσει την εμπειρογνωμοσύνη τους για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και των fake news.
Νυν και πρώην ερευνητές του Facebook δήλωσαν στον βρετανικό «Guardian» ότι η συνεργασία της τεχνολογικής πλατφόρμας με δημοσιογράφους έχει επιφέρει ελάχιστα αποτελέσματα και ότι έχει ήδη χαθεί η εμπιστοσύνη στο Facebook, το οποίο έχει επανειλημμένα αρνηθεί να απελευθερώσει σημαντικά δεδομένα που έχουν επιπτώσεις στην εργασία τους. Κάποιοι ανέφεραν ότι το γεγονός πως το Facebook προσέλαβε εταιρεία δημοσίων σχέσεων που χρησιμοποίησε μια αντισημιτική αφήγηση για να δυσφημίσει τους επικριτές της – τροφοδοτώντας με το ίδιο είδος προπαγανδιστικών πληροφοριών – είναι αιτία διάλυσης.
«Μας χρησιμοποίησαν ουσιαστικά για την κρίση των δημοσίων σχέσεων» δήλωσε ο Brooke Binkowski, πρώην διευθυντής της Snopes, μιας ιστοσελίδας έρευνας που έχει συνεργαστεί με το Facebook για δύο χρόνια. «Δεν παίρνουν τίποτα στα σοβαρά. Ενδιαφέρονται περισσότερο να κάνουν τους εαυτούς τους να φαίνονται καλούς και να περάσουν το μήνυμα... Είναι σαφές ότι δεν τους ενδιαφέρει» τόνισε.
Το Facebook ξεκίνησε την οικοδόμηση των συνεργασιών του με τις ειδησεογραφικές υπηρεσίες μετά τις προεδρικές εκλογές του 2016, κατά τις οποίες fake news και πολιτική προπαγάνδα έφτασαν σε εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες στην πλατφόρμα. Ο στόχος ήταν να βασιστούν σε δημοσιογράφους να εντοπίσουν τις ψευδείς ειδήσεις, να τις επισημάνουν και να περιορίσουν την εξάπλωσή τους, αλλά οι έρευνες και τα ανεπίσημα στοιχεία έχουν επανειλημμένα υποδείξει ότι το έργο απομυθοποίησης δυσκολεύεται για να κάνει τη διαφορά.
Το Facebook έχει πλέον περισσότερους από 40 εταίρους στα ΜΜΕ απ’ όλο τον κόσμο, όπως το Associated Press, το PolitiFact και τη Weekly Standard, και είπε ότι τα ψευδή νέα έχουν «πτωτική τάση» στην πλατφόρμα.
Κάποιοι εταίροι δήλωσαν ότι η σχέση τους με το Facebook ήταν θετική, ωστόσο άλλοι ισχυρίστηκαν ότι τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν ασαφή και ότι όλο και περισσότερο κρατούσαν αποστάσεις από το Facebook, ειδικά ύστερα από αποκαλύψεις ότι η εταιρεία είχε πληρώσει συμβουλευτική εταιρεία για να κυνηγήσει αντιπάλους δημοσιοποιώντας τη σύνδεσή τους με τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο Τζορτζ Σόρος. Οι επιθέσεις ενίσχυσαν μια γνωστή θεωρία συνωμοσίας, κατά την οποία ο Σόρος ήταν πίσω από κάθε είδους φιλελεύθερες αιτίες και παγκόσμια γεγονότα. Αργότερα αποκαλύφθηκε ότι η Sheryl Sandberg, διευθύνουσα σύμβουλος, είχε καθοδηγήσει το προσωπικό της για να ερευνήσει τα οικονομικά συμφέροντα του Σόρος, αφού επέκρινε δημοσίως την εταιρεία.
«Γιατί πρέπει να εμπιστευόμαστε το Facebook όταν σπρώχνει τις ίδιες φήμες που οι ίδιοι οι ερευνητές του αποκαλούν ψεύτικες ειδήσεις;» διερωτήθηκε ένας ερευνητής του Facebook. «Αξίζει να αναρωτηθούμε πώς αντιμετωπίζουν τις ιστορίες για τον Τζορτζ Σόρος στην πλατφόρμα, γνωρίζοντας ότι πληρώνουν συγκεκριμένα ανθρώπους για να προσπαθήσουν να συνδέσουν τους πολιτικούς εχθρούς με αυτόν; Η συνεργασία με το Facebook μας κάνει να φαινόμαστε κακοί» πρόσθεσε ο δημοσιογράφος, ο οποίος τάσσεται υπέρ του τέλους της εταιρικής σχέσης.
*
Νυν και πρώην ερευνητές του Facebook δήλωσαν στον βρετανικό «Guardian» ότι η συνεργασία της τεχνολογικής πλατφόρμας με δημοσιογράφους έχει επιφέρει ελάχιστα αποτελέσματα και ότι έχει ήδη χαθεί η εμπιστοσύνη στο Facebook, το οποίο έχει επανειλημμένα αρνηθεί να απελευθερώσει σημαντικά δεδομένα που έχουν επιπτώσεις στην εργασία τους. Κάποιοι ανέφεραν ότι το γεγονός πως το Facebook προσέλαβε εταιρεία δημοσίων σχέσεων που χρησιμοποίησε μια αντισημιτική αφήγηση για να δυσφημίσει τους επικριτές της – τροφοδοτώντας με το ίδιο είδος προπαγανδιστικών πληροφοριών – είναι αιτία διάλυσης.
«Μας χρησιμοποίησαν ουσιαστικά για την κρίση των δημοσίων σχέσεων» δήλωσε ο Brooke Binkowski, πρώην διευθυντής της Snopes, μιας ιστοσελίδας έρευνας που έχει συνεργαστεί με το Facebook για δύο χρόνια. «Δεν παίρνουν τίποτα στα σοβαρά. Ενδιαφέρονται περισσότερο να κάνουν τους εαυτούς τους να φαίνονται καλούς και να περάσουν το μήνυμα... Είναι σαφές ότι δεν τους ενδιαφέρει» τόνισε.
Το Facebook ξεκίνησε την οικοδόμηση των συνεργασιών του με τις ειδησεογραφικές υπηρεσίες μετά τις προεδρικές εκλογές του 2016, κατά τις οποίες fake news και πολιτική προπαγάνδα έφτασαν σε εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες στην πλατφόρμα. Ο στόχος ήταν να βασιστούν σε δημοσιογράφους να εντοπίσουν τις ψευδείς ειδήσεις, να τις επισημάνουν και να περιορίσουν την εξάπλωσή τους, αλλά οι έρευνες και τα ανεπίσημα στοιχεία έχουν επανειλημμένα υποδείξει ότι το έργο απομυθοποίησης δυσκολεύεται για να κάνει τη διαφορά.
Το Facebook έχει πλέον περισσότερους από 40 εταίρους στα ΜΜΕ απ’ όλο τον κόσμο, όπως το Associated Press, το PolitiFact και τη Weekly Standard, και είπε ότι τα ψευδή νέα έχουν «πτωτική τάση» στην πλατφόρμα.
Κάποιοι εταίροι δήλωσαν ότι η σχέση τους με το Facebook ήταν θετική, ωστόσο άλλοι ισχυρίστηκαν ότι τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν ασαφή και ότι όλο και περισσότερο κρατούσαν αποστάσεις από το Facebook, ειδικά ύστερα από αποκαλύψεις ότι η εταιρεία είχε πληρώσει συμβουλευτική εταιρεία για να κυνηγήσει αντιπάλους δημοσιοποιώντας τη σύνδεσή τους με τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο Τζορτζ Σόρος. Οι επιθέσεις ενίσχυσαν μια γνωστή θεωρία συνωμοσίας, κατά την οποία ο Σόρος ήταν πίσω από κάθε είδους φιλελεύθερες αιτίες και παγκόσμια γεγονότα. Αργότερα αποκαλύφθηκε ότι η Sheryl Sandberg, διευθύνουσα σύμβουλος, είχε καθοδηγήσει το προσωπικό της για να ερευνήσει τα οικονομικά συμφέροντα του Σόρος, αφού επέκρινε δημοσίως την εταιρεία.
«Γιατί πρέπει να εμπιστευόμαστε το Facebook όταν σπρώχνει τις ίδιες φήμες που οι ίδιοι οι ερευνητές του αποκαλούν ψεύτικες ειδήσεις;» διερωτήθηκε ένας ερευνητής του Facebook. «Αξίζει να αναρωτηθούμε πώς αντιμετωπίζουν τις ιστορίες για τον Τζορτζ Σόρος στην πλατφόρμα, γνωρίζοντας ότι πληρώνουν συγκεκριμένα ανθρώπους για να προσπαθήσουν να συνδέσουν τους πολιτικούς εχθρούς με αυτόν; Η συνεργασία με το Facebook μας κάνει να φαινόμαστε κακοί» πρόσθεσε ο δημοσιογράφος, ο οποίος τάσσεται υπέρ του τέλους της εταιρικής σχέσης.
---
---
*
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου