Παρασκευή, 30 Ιουνίου 2017

... ο Τύπος με διάρκεια ζωής πεταλούδας ...

*
Ανασυγκρότηση
***
*

Οι Ειδήσεις του Χατζηνικολάου
και ο Τύπος με διάρκεια ζωής πεταλούδας


Τέσσερις μήνες και κάτι ημέρες άντεξαν οι Αληθινές Ειδήσεις του Νίκου Χατζηνικολάου. Μια εκδοτική προσπάθεια που έγινε βιαστικά, στο άψε σβήσε – πιθανόν υπό την πίεση του χρόνου όταν τα Νέα έδειχναν να πνέουν τα λοίσθια (όπως το Βήμα και ολόκληρος ο ΔΟΛ) και έπρεπε η νέα εφημερίδα να βρίσκεται «αντ’ αυτών» στα περίπτερα για να πάρει τη σκυτάλη. Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, οι νέες Ειδήσεις δεν ήταν ελκυστικές στις πρώτες –κρίσιμες για κάθε
εφημερίδα– εκδόσεις. Δεν έπειθαν ότι στήθηκαν και κτίστηκαν προσεκτικά, με άνεση χρόνου. Θυμόμαστε ότι παραμονή της έκδοσης, κάνοντας ρεπορτάζ για το μπλογκ, ζητήσαμε από έναν αγαπημένο συνάδελφο, στέλεχος του Group (τολμάμε να πούμε από χρόνια «δικό μας παιδί»), να μας δώσει τα βασικά ονόματα της ταυτότητας που θα έμπαινε στην εφημερίδα. Μας διαβεβαίωσε ότι ακόμα δεν είχαν οριστικοποιηθεί. Δεν είπε «τα ξέρω, αλλά δεσμεύομαι να τα δώσω», κάτι απόλυτα κατανοητό. Είπε δεν έχουν οριστικοποιηθεί, ενώ να απέμεναν ένα-δυο 24ωρα για την έκδοση. Μπορεί να ήταν έτσι; Από το αποτέλεσμα που είδαμε, μπορεί – αν και δεν βάζουμε το χέρι μας στη φωτιά ότι πήραμε μια ευθεία και ειλικρινή απάντηση από το «δικό μας παιδί».

Οι Ειδήσεις του Real Goup ήταν μια έκδοση υπερβολικά χαμηλού κόστους. Με προσωπικό εκ των ενόντων. Δηλαδή της Αγοράς, που έγινε ένθετο, της Real News, του Real FM, των σάιτ. Και άφησε πίσω της οφειλόμενα μηνών σε όσους βοήθησαν. Προσπάθησε να διαδοθεί και να γίνει γνωστή δίχως μεγάλη διαφημιστική υποστήριξη. Ο ίδιος ο Χατζηνικολάου είχε πει από το ραδιόφωνο ότι η διαφήμιση και η διάδοσης της εφημερίδας γινόταν με προσφορές άλλων Μέσων. «Έτσι βγάλαμε αυτήν την εφημερίδα, χωρίς να έχουμε ξοδέψει μέχρι στιγμής ούτε ένα ευρώ σε διαφήμιση» είπε ένα πρωινό στην εκπομπή του (δείτε εδώ).

Οι Ειδήσεις στη μικρή πορεία τους έβγαλαν κάποιες αποκλειστικότητες, πήραν ορισμένες συνεντεύξεις που δημιούργησαν θέμα, αλλά δεν έπεισαν το (λιποβαρές πια) αναγνωστικό κοινό. Ακόμα και τα καθημερινά ραδιοφωνικά διαφημιστικά σποτάκια στον Real FΜ, που εκφωνούσε ο Νίκος Στραβελάκης, με τη θεματολογία της εφημερίδας, ήταν, ουσιαστικά, η ανάγνωση της επικαιρότητας όπως είχε διαμορφωθεί από το προηγούμενο βράδυ. Σπανίως υπήρχαν θέματα μοναδικά και ελκυστικά που θα σε έστελναν στο περίπτερο.

Έτσι, οι Ειδήσεις του Χατζηνικολάου είχαν μικρότερη διάρκεια ζωής από τις φιλόδοξες και «ακριβές» Ειδήσεις του Πώποτα, τη δεκαετία του ‘80, για τις οποίες σας είχε ενημερώσει λεπτομερώς το μπλογκ αναφέροντας τους συντελεστές τους, το πολιτικό και εκδοτικό παρασκήνιο κ.λπ. (δείτε εδώ). Έτσι η εκδοτική προσπάθεια του Νίκου Χατζηνικολάου καταγράφηκε στον κατάλογο των εφημερίδων που είχαν διάρκεια ζωής πεταλούδας. Όπως, για παράδειγμα, η Ανεξαρτησία του Τράγκα που έζησε περισσότερο από τις Ειδήσεις. Και όπως η Ελευθερία στην Ενημέρωση του Φιλιππάκη που πέρασε σαν αστραπή και έσβησε στον σκοτεινό εκδοτικό ουρανό.

---
---
*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου