Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2013

... ΕΡΤ - ό,τι δεν ελέγχουμε το απαγορεύουμε ...

*
greektv.com
***
*
Κυρώσεις για την ΕΡΤ ζητά το Euronews


Τα όρια της φαιδρότητας αγγίζουν οι ενέργειες της κρατικής τηλεόρασης κατ΄ εντολή των πολιτικών της προϊστάμενων στον απαγόρευση ελεύθερης μετάδοσης του πρώτου και μόνου ευρωπαϊκού καναλιού ειδήσεων που εκπέμπει στην ελληνική γλώσσα, του Euronews. Η διοίκηση της ΕΡΤ, όπως και ο αρμόδιος υπουργός επί των ΜΜΕ Σίμος Κεδίκογλου έχουν στα χέρια τους το πόρισμα του Σώματος ελεγκτών δημόσιας διοίκησης σύμφωνα με το οποίο δεν υπάρχει παράνομη πράξη στην ελεύθερη μετάδοση του Euronews Greek από την ΕΡΤ. Συμπέρασμα το οποίο γνώριζαν οι ιθύνοντες και για αυτό κατέβασαν συνολικά το τηλεοπτικό σήμα του αγγλόφωνου-γαλλόφωνου καναλιού από τον αέρα, προκαλώντας την έκπληξη αλλά και οργή των Ευρωπαίων εταίρων που χρηματοδοτούν τη μετάφραση του στην ελληνική γλώσσα.

Το παιχνίδι της ΕΡΤ και όσων αντιδρούν, εντός κι εκτός κυβέρνησης, λυσσαλέα στο να ακούγονται ειδήσεις στα ελληνικά από άλλο τηλεοπτικό σταθμό τον οποίο δεν ελέγχουν απόλυτα, δημιουργεί πλέον κλαυσίγελο. Κατά πληροφορίες μας η διοίκηση της ΕΡΤ στοχεύει πλέον να φύγει από ιδρυτικό μέλος του Euronews με πρόσχημα ότι πληρώνει συνδρομή. Βέβαια δεν ξεπερνά και πάλι τις νομοθετικές ρυθμίσεις Ρουσόπουλου που προβλέπουν υποχρεωτικά την μετάδοση ελεύθερα των ξενόγλωσσων δορυφορικών προγραμμάτων.

Το νόμο αυτό επικαλείται το Euronews που κατέθεσε προσφυγή στο ΕΣΡ ζητώντας την επιβολή κυρώσεων κατά της ΕΡΤ και την επανέναρξη μετάδοσης του δορυφορικού καναλιού στις ελεύθερες συχνότητες της.

Τα νομικά επιχειρήματα

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Π» στην προσφυγή του το Euronews παραθέτει το καταστατικό ίδρυσης και λειτουργίας του από το 1992, από 21 δημόσιους ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς, μεταξύ αυτών και η ΕΡΤ. «Η τελευταία συμμετέχει έκτοτε αδιαλείπτως με εκπρόσωπό της στο Εποπτικό Συμβούλιο της προσφεύγουσας, συμβάλλοντας στην χάραξη της πολιτικής της και ελέγχοντας τη χρηστή διοίκησή της», σημειώνεται στην προσφυγή. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνώρισε πως το κανάλι «εκπληρώνει αποστολή δημόσιας υπηρεσίας» και για αυτό το λόγο «χρηματοδοτεί ποικίλες δράσεις του». Όπως για παράδειγμα τη μετάφραση του στην ελληνική και ουγγρική γλώσσα.

Η διακοπή της μετάδοσης του ξενόγλωσσου προγράμματος από την ΕΡΤ, αναφέρεται στην προσφυγή, «συνιστά ευθεία παράβαση των συμβατικών της υποχρεώσεων, ενώ έχει επίσημα δεσμευθεί για τη δωρεάν μετάδοση προς το ελληνικό και κυπριακό κοινό χωρίς διαφημίσεις. Τέλος το Euronews σημειώνει πως η ΕΡΤ συνεχίζει να αναμεταδίδει μέσω των επίγειων ψηφιακών συχνοτήτων της τα προγράμματα του BBC WORLD, του CNN και της Deutsche Welle και για αυτή η διακοπή του συνιστά «κραυγαλέα διακριτική μεταχείριση”.
---
Πηγή: Ποντίκι
---
Σημ.: την επιμέλεια της εικονογράφησης είχε η Ανασυγκρότηση
*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου