Δευτέρα 15 Απριλίου 2019

Αrs Longa, Γιώργο Μπαζίνα...

*
Ανασυγκρότηση
***
*


Ο Γιώργος Μπαζίνας εκδότης του περιοδικού Παρά Πέντε, Επόμενη Μέρα, κ.α. και των εκδόσεων Ars Longa έφυγε σήμερα στα 57 του. 

Ο Σπύρος Δερβενιώτης έγραψε στη σελίδα του στο fb: 

"Το «Παρα Πέντε» ήταν η πρώτη πόρτα που χτύπησα για να δημοσιεύσω κόμικς. Η πόρτα άνοιξε γενναιόδωρα και ο εκδότης του, ο Γιώργος Μπαζίνας, έγινε ο πρώτος άνθρωπος που εμπιστεύτηκε ένα υποσχόμενο αλλά πρωτόλειο αγόρι 16 χρονών (τόσο ήμουν). Η ευτυχής συνάντηση ήταν αποτέλεσμα μιας εκατέρωθεν παρεξήγησης: εγώ διάβασα στο εξώφυλλο του περιοδικού τη φράση «ενήλικο χιούμορ και κόμικς» ως «ελληνικό χιούμορ και κόμικς» και άρα θεώρησα ότι θα ήταν ντε φάκτο ανοιχτοί στη δουλειά μου, ο δε Γιώργος δέχτηκε να με δεί επειδή στο τηλέφωνο η φωνή μου ακουγόταν «σοβαρή και ψαρωτική» όπως μου διηγήθηκε χρόνια αργότερα.

Ίσως ήταν ο τρόπος του Σύμπαντος να διασταυρωθούν οι τροχιές μας πάση θυσία: το Παρα Πέντε ήταν το περιοδικό μου, ο κόσμος που περιέγραφε ήταν ο κόσμος μου, οι ανησυχίες του ήταν οι ανησυχίες μου, και οι σκιτσογράφοι του (με τον Αρκά στα καλύτερά του) οι δάσκαλοί μου.

Ήταν άνοιξη του 1986, ένα μήνα πρίν το Τσερνομπιλ (θέμα του δεύτερου σκίτσου μου που δημοσίευσε το περιοδικό). Είναι άνοιξη του 2019 και αποχαιρετώ το Γιώργο εν μέσω του δυστοπικού τοπίου που το Παρα Πέντε, η Επόμενη Μέρα και ο Απαγορευμένος Πλανήτης προέβλεψαν.

Αrs Longa, Γιώργο. Αιώνια ευγνώμων απέναντί σου, συνεχίζω στην τροχιά που με τόσους τρόπους με έβαλες. 

Χάρη σε σένα, η φωνή μου έγινε ακόμα ψαρωτικότερη."


***
Ο Γιώργος Μπαζίνας ήταν εκδότης περιοδικών κόμικς και επιστημονικής φαντασίας και πολλών έργων επιστημονικής φαντασίας στα ελληνικά.

Ξεκίνησε να διαβάζει comics επιστημονικής φαντασίας από μικρός. Εγκατέλειψε γρήγορα τις σπουδές Μαθηματικών για να εργαστεί ένα διάστημα ως «σκριπτ» σε ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου (Ο Θίασος, Ο μεγάλος ερωτικός) πριν αφοσιωθεί στις εκδόσεις.

Με τους Σταύρο Τσελεμέγκο και Νίκη Τζούδα ίδρυσαν τις εκδόσεις Ars Longa (Vita Brevis) και ξεκίνησαν το περιοδικό Βαβέλ. Με την αποχώρησή του από τη Βαβέλ μετά το τεύχος 43, διατήρησε τις εκδόσεις Ars Longa (αργότερα Ars Longa/Nemo και τελικά εκδόσεις Παρά Πέντε), προσφέροντας στο κοινό πολλά βιβλία επιστημονικής φαντασίας με προσεγμένες μεταφράσεις, ξεκινώντας από το μυθιστόρημα του Σπίνραντ Ο Τζακ Μπάρον και η αιωνιότητα. Μόνιμος συνεργάτης του όλη αυτή την περίοδο, ο αδελφός του Νίκος.

Εμφανιζόταν συχνά με το ψευδώνυμο Γιώργος Ευπυρίδης στους συντελεστές των βιβλίων.

Το 1985 εξέδωσε το περιοδικό κόμικς Επόμενη Μέρα, προσανατολισμένο στην επιστημονική φαντασία, με κόμικς και διηγήματα εφ. Έβγαλε 9 συνολικά τεύχη, ως το 1987. Το ίδιο έτος δημιούργησε το περιοδικό επιστημονικής φαντασίας Απαγορευμένος Πλανήτης, που εξέδωσε 19 συνολικά τεύχη σε δύο περιόδους, με αρχισυντάκτες τους Δημήτρη Αρβανίτη (Α' περίοδος) και Χριστόδουλο Λιθαρή (Β' περίοδος).

Εξέδωσε επίσης το περιοδικό SFcomics το 1997.

(Το σκίτσο είναι του Θανάση Πέτρου)
---
zoornalistas
---
*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου