*
Ανασυγκρότηση
***
*
του Δημήτρη Σούλτα
Η βλακεία δεν είναι σημερινό φαινόμενο. Αν και συνήθως η ιστορική μελέτη δεν περιλαμβάνει την καταγραφή των βλακών ανά τους αιώνες είμαστε βέβαιοι ότι βλάκες υπήρχαν πάντα και δοκίμαζαν τις αντοχές της κοινωνίας της οποίας ήταν μέλη. Είμαστε επίσης βέβαιοι ότι ο βλαξ δεν αποτελούσε κυρίαρχη αξία, δεν ήταν πρότυπο. Το πολύ-πολύ να σου κατσικωνόταν ως κυβερνήτης κάποιος βλαξ, μέλος βασιλικής οικογένειας, που έτυχε να είναι ο πρωτότοκος. Η ίδια η κοινωνία όμως σπανίως προέκρινε ως πρότυπο την πηχτή βλακεία.
Όλα αυτά μέχρι να έρθουμε στον 21ο αιώνα, όπου ο βλαξ έγινε αξία. Περιζήτητος στο δημόσιο διάλογο, ακριβοπληρωμένος παρουσιαστής, “έγκριτος” δημοσιογράφος, φέρελπις πολιτικός. Καθώς ξεκινά η νέα τηλεοπτική περίοδος βρίσκεσαι συχνά μπροστά σε τρέιλερ όπου μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα η βλακεία κατακλύζει τα πάντα, με την παρουσιάστρια, με λεξιλόγιο 50 λέξεων, και το βλέμμα της αγελάδας που βλέπει το τρένο να ‘ρχεται, να σου πουλάει “ζωντάνια”. Και το ακόμα χειρότερο είναι ότι θα βρει το κοινό της, θα κάνει κοσμικές εμφανίσεις, θα είναι ινφλουένσερ, η επιτυχία θα είναι διασφαλισμένη. Με ένα και μόνο προσόν. Τη βλακεία. Ακόμα όμως κι αν δεν είσαι βλαξ, μπορείς να τον προσποιείσαι με επιτυχία. “Είναι έξυπνη και γι αυτό κάνει τόσο πετυχημένες βλακώδεις ερωτήσεις”, ακούς. Ακόμα δηλαδή κι αν δεν είσαι βλαξ, παίξε τον βλάκα και η επιτυχία είναι εγγυημένη.
Ανάλογη καριέρα περιμένει και δημοσιογράφους και πολιτικούς. Τι κι αν δεν μπορείς να ξεχωρίσεις το εσωτερικό ενός αεροπλάνου και ενός βαγονιού τρένου, τι κι αν δεν μπορείς να ξεχωρίσεις καραμπινάτα fake news, τι κι αν η αμάθεια σου κραυγάζει από τις πρώτες λέξεις που θα ξεστομίσεις. Η παρουσία σου στα τηλεοπτικά παραθύρια έχει ανάγκη τη βλακεία σου. Γίνε θαμώνας τους, άρχισε τις τσιρίδες εν ανάγκη, κάνε σαματά και η βλακεία σου θα ανταμειφθεί.
Η βλακεία είναι σήμερα το κυριότερο διαβατήριο για την επιτυχία.
Είμαστε ένα βήμα από τα δημιουργηθούν στα ΙΕΚ τμήματα “Βλακείας” που θα προμοτάρουν τις σπουδές με διαφημιστικά του τύπου “Γίνε κι εσύ βλάκας. Εγγυημένη απασχόληση, σίγουρη επιτυχία, καταξίωση”
*
Η βλακεία δεν είναι σημερινό φαινόμενο. Αν και συνήθως η ιστορική μελέτη δεν περιλαμβάνει την καταγραφή των βλακών ανά τους αιώνες είμαστε βέβαιοι ότι βλάκες υπήρχαν πάντα και δοκίμαζαν τις αντοχές της κοινωνίας της οποίας ήταν μέλη. Είμαστε επίσης βέβαιοι ότι ο βλαξ δεν αποτελούσε κυρίαρχη αξία, δεν ήταν πρότυπο. Το πολύ-πολύ να σου κατσικωνόταν ως κυβερνήτης κάποιος βλαξ, μέλος βασιλικής οικογένειας, που έτυχε να είναι ο πρωτότοκος. Η ίδια η κοινωνία όμως σπανίως προέκρινε ως πρότυπο την πηχτή βλακεία.
Όλα αυτά μέχρι να έρθουμε στον 21ο αιώνα, όπου ο βλαξ έγινε αξία. Περιζήτητος στο δημόσιο διάλογο, ακριβοπληρωμένος παρουσιαστής, “έγκριτος” δημοσιογράφος, φέρελπις πολιτικός. Καθώς ξεκινά η νέα τηλεοπτική περίοδος βρίσκεσαι συχνά μπροστά σε τρέιλερ όπου μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα η βλακεία κατακλύζει τα πάντα, με την παρουσιάστρια, με λεξιλόγιο 50 λέξεων, και το βλέμμα της αγελάδας που βλέπει το τρένο να ‘ρχεται, να σου πουλάει “ζωντάνια”. Και το ακόμα χειρότερο είναι ότι θα βρει το κοινό της, θα κάνει κοσμικές εμφανίσεις, θα είναι ινφλουένσερ, η επιτυχία θα είναι διασφαλισμένη. Με ένα και μόνο προσόν. Τη βλακεία. Ακόμα όμως κι αν δεν είσαι βλαξ, μπορείς να τον προσποιείσαι με επιτυχία. “Είναι έξυπνη και γι αυτό κάνει τόσο πετυχημένες βλακώδεις ερωτήσεις”, ακούς. Ακόμα δηλαδή κι αν δεν είσαι βλαξ, παίξε τον βλάκα και η επιτυχία είναι εγγυημένη.
Ανάλογη καριέρα περιμένει και δημοσιογράφους και πολιτικούς. Τι κι αν δεν μπορείς να ξεχωρίσεις το εσωτερικό ενός αεροπλάνου και ενός βαγονιού τρένου, τι κι αν δεν μπορείς να ξεχωρίσεις καραμπινάτα fake news, τι κι αν η αμάθεια σου κραυγάζει από τις πρώτες λέξεις που θα ξεστομίσεις. Η παρουσία σου στα τηλεοπτικά παραθύρια έχει ανάγκη τη βλακεία σου. Γίνε θαμώνας τους, άρχισε τις τσιρίδες εν ανάγκη, κάνε σαματά και η βλακεία σου θα ανταμειφθεί.
Η βλακεία είναι σήμερα το κυριότερο διαβατήριο για την επιτυχία.
Είμαστε ένα βήμα από τα δημιουργηθούν στα ΙΕΚ τμήματα “Βλακείας” που θα προμοτάρουν τις σπουδές με διαφημιστικά του τύπου “Γίνε κι εσύ βλάκας. Εγγυημένη απασχόληση, σίγουρη επιτυχία, καταξίωση”
---
---
*
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου