Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018

Μαρία Σπυράκη, με τ’ όνομα!

*
Ανασυγκρότηση
***
*

Όταν η Μαρία συνάντησε τον Ζόραν



του Χρήστου Ξανθάκη

Κυρίες, δεσποινίδες και κύριοι, δεν με λένε τυχαία ρεπόρτερ Ξανθάκη!


Ποιος άλλος δηλαδή θα μπορούσε να ανακαλύψει και να φέρει στη δημοσιότητα όλα όσα ειπώθηκαν στη συνάντηση Ζάεφ-Σπυράκη;


Απολαύστε υπεύθυνα:


(Σκηνή στην καφετέρια του Ευρωκοινοβουλίου, Βρυξέλλες. Ο Ζόραν Ζάεφ πλησιάζει το ταμείο.)
Ζάεφ: Κενά ι χεβ ε Μασεντόνιαν σάλαντ πληζ;
(Από πίσω του η Μαρία Σπυράκη, βγαίνει από τα ρούχα της. Βάζει τις φωνές.)
Σπυράκη: Νο, νο, μίστερ. Μιστέικ, μιστέικ. Δι σάλαντ ιζ νοτ Μασεντόνιαν. Δι σάλαντ ιζ Γκρικ εντ όνλι Γκρικ, φρομ δι ένσιεντ τάιμζ. Γκρικ σάλαντ, γιου νόου; Τομέιτο, κιούκαμπερ, όλιβζ φρομ Καλαμάτα, γκαντ μπλες Αντώνης Σαμαράς, όνιονζ εντ φέτα τσιζ. Γκρικ σάλαντ μίστερ, βέρυ τέηστυ!
(Συνεχίζω σε ελληνική μετάφραση, μια προσφορά της Νέας Σελίδας
στους αναγνώστες και στις αναγνώστριές της.)
Ζάεφ: Πώς κάνετε έτσι κυρία μου; Ούτε τη γλώσσα σας έθιξα, ούτε την ιθαγένεια…
Σπυράκη: Ιθαγένεια; Ιθαγένεια; Τι είναι πάλι ετούτο;
Ζάεφ: Ρε που έμπλεξα. Αλλά νομίζω ότι μου είναι γνωστό το πρόσωπό σας κυρία μου. Έχω την εντύπωση ότι κάπου σας έχω ξαναδεί.
Σπυράκη: Είμαι Υπουργός Επικρατείας και Κυβερνητική Εκπρόσωπος στην Ελλάδα, κύριέ μου. Μαρία Σπυράκη, με τ’ όνομα!
Ζάεφ: Μαρία Σπυράκη, Υπουργός Επικρατείας; Μα νόμιζα ότι αυτά τα καθήκοντα τα ασκεί ο Δημήτρης Τζανακόπουλος…
Σπυράκη: Ποιο, αυτό το γατάκι; Μετρημένα είναι τα ψωμιά του κύριέ μου!
Ζάεφ: Α τώρα κατάλαβα που σας έχω ξαναδεί. Στο Μέγκα Τσάνελ, που λέγατε για τ’ αεροπλάνα με τα λεφτά.
Σπυράκη: Όχι εγώ, μια φίλη μου.
Ζάεφ: Μα τι λέτε, ολοζώντανη είναι η εικόνα σας. Κι εδώ στο Ευρωκοινοβούλιο τι κάνετε;
Σπυράκη: Τα ρεπά της Νέας Δημοκρατίας.
Ζάεφ: Ορίστε;
Σπυράκη: Τέλος πάντων, ιτ’ς κομπλικέιτεντ. Αλλά κι η δική σας η φάτσα γνωστή μου είναι. Κάπου σας έχω ξαναδεί.
Ζάεφ: Είμαι ο Ζόραν Ζάεφ, ο πρωθυπ…
Σπυράκη: Ναι ρε φίλε, ο Ζάετς! Έλα μωρή παιχτούρα, έλα μωρή τριφυλλάρα, ωωωω, έχω τρέλα μέσ’ στο μυαλό!
Ζάεφ: Ζάεφ κυρία μου, Ζάεφ! Είμαι της Μακεδονίας ο πρωθυπ…
Σπυράκη: Ρε ξανά μανά με τη Μακεδονία. Είναι ελληνική στο είπα. Η Μακεδονία είναι ελληνική, η μπουγάτσα είναι ελληνική, το κασέρι είναι ελληνικό, γιου νόου Μασούτης;
ΖάεφΗ Νότια Μακεδονία είναι ελληνική. Η Μακεδονία η δική μας είναι η Βόρεια Μακεδονία!
Σπυράκη: Ποιος το λέει αυτό; Ποιος το είπε; Δεν πιστεύω να ψήφισε πάλι καμιά μαλακία ο Ζαγοράκης…
Ζάεφ: Το συμφωνήσαμε στις Πρέσπες, κυρία μου.
Σπυράκη: Μ’ αρέσουν οι Πρέσπες. Μια φορά που είχα πάει έφαγα κάτι γίγαντες γαμώ.
Ζάεφ: Δεν βγάζω άκρη μ’ αυτήν, πάει τελείωσε.
Σπυράκη: Τίποτε δεν τελείωσε, το είπε κι ο Άνθιμος. Πίσω στις τρύπες σας Σκοπιανοί!
ΖάεφΤι να σας πω κυρία μου, που είναι κόσμος μπροστά. Αλλιώς θα τ’ ακούγατε…
Υπάλληλος: Κύριε Ζάεφ, καθυστερείτε την ουρά. Θα την πάρετε τη σαλάτα σας;
ΖάεφΧαρισμένη στην μανδάμ από εμένα.
Σπυράκη: Δεν την θέλω ρε! Άκου Μασεντόνια σάλαντ, να δούμε τι άλλο θα εφεύρουν αυτά τα γίδια. Γνωστή φάτσα πάντως ο τύπος, κάπου την έχω πετύχει. Κάτσε να τον γκουγκλάρω να δω ποιος είναι. Λοιπόν, ζου και α και ε και φου…
---

- το κείμενο του Χρήστου Ξανθάκη είναι από την κυριακάτικη εφημερίδα ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ (07/1/2018)
---
zoornalistas
---
*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου