Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου 2013

... κι όμως, ξεκολλάμε από το χαζοκούτι ...

*
Σωτήρης Μανιάτης
("ΕφΣυν")
***
*

Κάτω, κάτω και πιο κάτω
ξέπεσες παρακάτω

 Παρά την κρίση και τα στενά οικονομικά περιθώρια, σε πτώση βρίσκεται και την τηλεοπτική σεζόν 2012-2013 ο χρόνος που περνάμε καθηλωμένοι μπροστά στις μικρές μας οθόνες, σύμφωνα με τις καταγραφές του TV Yearbook της Nielsen Audience Measurement

Την αντίθετη από την αναμενόμενη πορεία έχει πάρει ο λεγόμενος μέσος ημερήσιος χρόνος τηλεθέασης, δηλαδή το διάστημα που καθηλωνόμαστε μπροστά από τα «χαζοκούτια»…

Οι καταγραφές της Nielsen Audience Measurement στο «TV Yearbook 2012-2013» δείχνουν ξεκάθαρα ότι, παρά την οικονομική δυσπραγία λόγω κρίσης, απανωτών περικοπών σε μισθούς και συντάξεις (και πάει λέγοντας και κλαίγοντας), οι τηλεθεατές, αντί να περνούν περισσότερες ώρες μπροστά στις μικρές τους οθόνες, που είναι όπως και να το κάνουμε η πιο φτηνή διασκέδαση, κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Ελαττώνουν το διάστημα που παρακολουθούν τηλεόραση, η οποία μπορεί να μην κοστίζει ιδιαίτερα (γιατί κόστος για τον πολίτη έχει και η ιδιωτική τηλεόραση αλλά αυτό είναι ένα άλλου τύπου ζήτημα), αλλά δεν είναι πλέον ελκυστική. Δεν διαθέτει προγράμματα που να τραβούν την προσοχή του, οι ελληνικές σειρές είναι πλέον… είδος υπό εξαφάνιση και φρέσκες προτάσεις και ιδέες δεν υπάρχουν ή τουλάχιστον τα στελέχη των καναλιών δεν φαίνεται να τις επιλέγουν για να τις προσφέρουν στο τηλεοπτικό κοινό είτε λόγω οικονομικής αδυναμίας είτε επειδή δεν ασχολούνται και ιδιαίτερα με τέτοιου τύπου… αναζητήσεις.

Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι αν γίνει σύγκριση της τηλεοπτικής σεζόν 2012-2013 και της προηγούμενης 2011-2012 στον μέσο ημερήσιο χρόνο τηλεθέασης ανά μήνα εντοπίζεται συνεχής μείωση. Η μεγαλύτερη μείωση εντοπίζεται τον Μάιο του 2013 (32 λεπτά λιγότερα από τον αντίστοιχο μήνα του 2012) και τον Φεβρουάριο του 2013 (31 λεπτά λιγότερα από τον Φεβρουάριο του 2012). Η μικρότερη πτώση πάλι εντοπίζεται τον Δεκέμβριο του 2012 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011 (δύο λεπτά λιγότερα), τον Σεπτέμβριο του 2012 (τέσσερα λεπτά λιγότερα σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2011) και τον Απρίλιο του 2013 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2012 (επίσης τέσσερα λεπτά λιγότερα).

Την τηλεοπτική σεζόν 2012-2013, σύμφωνα με τις καταγραφές της Nielsen Audience Measurement, συνολικά το μέσο ημερήσιο χρονικό διάστημα που αφιέρωνε το τηλεοπτικό κοινό (ηλικία άνω των τεσσάρων ετών) έφτανε τις τέσσερις ώρες και 12 λεπτά, μειωμένο σε σύγκριση με την περίοδο 2011-2012 κατά 14 λεπτά. Τη μεγαλύτερη μείωση στον χρόνο που περνούν μπροστά στις μικρές τους οθόνες εμφανίζουν οι άνδρες ηλικίας 15-24 χρονών (28 λεπτά λιγότερα σε σύγκριση με τη σεζόν 2011-2012) και ακολουθούν από κοντά οι γυναίκες ίδιας ηλικίας (20 λεπτά λιγότερα). Χαρακτηριστικό, πάντως, είναι ότι τον χρόνο που αφιερώνουν στις τηλεοράσεις τους έχουν μειώσει και οι πιο… φανατικές τηλεθεάτριες, οι γυναίκες άνω των 65 ετών που σε σχέση με την περίοδο 2011-2012 καθηλώνονταν μπροστά στους τηλεοπτικούς δέκτες του 19 λεπτά λιγότερα.
---
*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου